kwpn X welsh cob

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:35

Rowan is van Carnifor Defiance. Ik vind hem prachtig en z'n halfbroer ook, maar daar verschillen de meningen over. Hij is niet zo zwaar, meer het sportcob type. Omdat z'n halfbroer dat ook een beetje had mag ik aannemen dat dat model gedeeltelijk van pa komt.

griffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:46

heb je daar een foto van?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:04

Carnifor Defiance
Def zelf is een hele leuke gebruikspony en wordt (werd?) zelf ook onder het zadel gereden.
Een zoon van hem loopt inmiddels Z2 dressuur bij de pony's.
Def vererft idd vaak wat hoogbenige types.
(En dat komt bij Rowan zeker niet bij Joyful weg Knipoog )

Waar je wel even aan moet denken, er zijn heel weinig cobs die via KI dekken. Je moet dus de merrie bij de hengst brengen.
En ik zou mijn hengst er niet voor lenen om een oudere KWPN merrie van 1.68m natuurlijk te dekken. Vaak zijn die merries iets minder gewend van de normale manier van dekken en dat risico neem ik gewoon niet.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:03

Hoi,

@Wechelshof: maakt het voor het (Nederlandse) Partbredregister dan niet uit hoe groot ze is? Ze is volgens mij namelijk echt de ponymaat (tot 1.56,9m) ontgroeid.

@griffie: Cobtain Roderick is een erg leuke hengst. Hij staat alleen op Texel, beetje ver weg misschien. Ik heb hem zelf een jaar of 4 gereden, ook in de sport en hij heeft een erg fijn karakter. Hij vererft over het algemeen ook zijn kleur, er zijn relatief veel valkjes en palomino s geboren (hij is zelf valk). Maar daar moet je van houden he. Voor een foto s van Cob hengsten kun je ook kijken op Heike haar site, www.welshcob.nl.

Wat Marije zegt, zit wel wat in. Je moet je wel realiseren dat de meeste Cob hengsten (zo niet allemaal) natuurlijk dekken.

Groeten,
Judith

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:20

Ik heb van een kennis gehoord die ook fokker van cobs is dat JR iid geruint is. Dus met JR maak je geen kans meer.

Lijkt mij wel een leuke combi jou merrie keer cob. Enkel net wat marije ook zegt. Het is maar de vraag of ze daar hun hengsten voor willen lenen. Heeft ze ooit eerder een veulen gehad?

Mijn cob merrie is nu drachtig van sparkling boy, erg mooie hengst.

griffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 12:19

ja ze heeft eerder 2 veulens gehad

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:34

In mijn profiel staat ook nog een Cobhengst.. Het is maar net wat je wilt..En idd de meeste dekken natuurlijk, zo ook Brenin en Intruder..