hengstig spuiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:44

irish_lady schreef:
Tsja de mijn hoeft maar een hengst te zien en ze wordt serieus spontaan hengstig!

Die van mij ook.. En die staat nu in pension op een hengstenhouderij. Dat wordt of elk jaar een veulen of de hele zomer een hengstige merrie...Lachen

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:45

Mijn merrie is hengstig gespoten omdat ze niet makkelijk alleen van huis kan.Ze eet dan niet meer.Ze kon nu met een andere merrie mee.De eerste x zette het niet door,de 2dex spuiten werd ze helemaal niet hengstig en de derde x was met recht scheepsrecht. Superhengstig, 3x gedekt en Nu echt drachtig.
Vorig jaar heeft ze 2x verworpen dus ik houd nog steeds mijn hart vast, maar volgens de DA zag de 6weken scan er super uit!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:50

Sinds ik mijn merrie heb (nu al meer dan 2,5 jaar) werden er geen hengstigheidsverschijnselen waargenomen. Ze staat op een boerderij met 5 hengsten in de buurt waar ze ook totaal niet op reageerde. We hebben toen besloten om haar eerst 10 dagen op Regumate te zetten en haar daarna hengstig te spuiten. Het was gelijk de eerste keer raak en volgend jaar half mei verwachten we haar eerste veulentje.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:37

mijn merrie werdt normaal gesproken echt goed, wat super hengstig. dit jaar is ze 2x goed hengstig geweest en daarna niets meer, ze reageerde niet eens op het hengstig spuiten, ja een beetje knipogen meer niet! ik denk dus ook dat het weer van invloed is geweest dit jaar want wanneer hebben we nou zo'n rare zomer gehad? de merries van de buren zijn dit jaar ook niet gedekt, ze werden ook niet goed hengstig.