paspoort ingenomen door kwpn duurt lang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:28

CGJ12 schreef:
Officieel mag er niks, maar met een zielig gezicht mag je gerust starten.

Ik had voor de zekerheid een deel van het paspoort gekopieerd en bij controle zou ik misbruik van mijn haarkleur hebben gemaakt! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:02

Waarom laat je zo veulen niet gelijk chippen als het dier geschetst word? Ik snap niet waarom je dan moeilijk doet, is het om het moeilijk doen Verward

Astridh, vervelend natuurlijk! Mijn buren hebben een paar weken geleden de boel opgestuurd, maar hadden het binnen no time terug, terwijl ik ze nog had gewaarschuwd dat het lang zou duren omdat er overal keuringen zijn en daardoor veel drukte.

Bel gewoon even naar het kwpn en vraag hoe het ervoor staat! En zeg desnoods dat je spoed hebt ivm ............weet ik wat Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:32

Pipo schreef:
Waarom laat je zo veulen niet gelijk chippen als het dier geschetst word? Ik snap niet waarom je dan moeilijk doet, is het om het moeilijk doen Verward

Nee, dat niet.

Maar als jij naar een feestje gaat en je bent van tevoren naar de kapper geweest.
Zeg je niet tegen de kapper ik heb vanavond een feestje ,scheer even aan de linker kant een stuk van mij hoofd kaal. Haha!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 19:45

Pipo schreef:
Bel gewoon even naar het kwpn en vraag hoe het ervoor staat! En zeg desnoods dat je spoed hebt ivm ............weet ik wat Haha!

heb ik gedaan, heb gezegd dat ik regelmatig op pad ga en dat ik nu in overtreding ben, dat beaamde ze maar ze had geen oplossing, ze werken het af op volgorde van de keuringen en kon niet zeggen hoe lang het nog ging duren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:53

ceasario schreef:
Nee, dat niet.

Maar als jij naar een feestje gaat en je bent van tevoren naar de kapper geweest.
Zeg je niet tegen de kapper ik heb vanavond een feestje ,scheer even aan de linker kant een stuk van mij hoofd kaal. Haha!

Je bedoelt voor de veulenkeuring? Daar lopen genoeg veulentjes rond waar je kan zien dat ze net gechipt zijn.

En ik ben geen paard Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:58

Pipo schreef:
Je bedoelt voor de veulenkeuring? Daar lopen genoeg veulentjes rond waar je kan zien dat ze net gechipt zijn.

En ik ben geen paard Haha!

Omdat het iedereen het doet, moet het zo.
De lammen leiden de blinden.

Gewoon de regels volgen . papier staat los van paspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:32

ceasario schreef:
Omdat het iedereen het doet, moet het zo.
De lammen leiden de blinden.

Gewoon de regels volgen . papier staat los van paspoort.

Het lijkt mij een stuk praktischer om het chippen gelijk met het schetsen te doen, die mensen zijn er dan toch. En het zal toch moeten gebeuren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:36

Pipo schreef:
Het lijkt mij een stuk praktischer om het chippen gelijk met het schetsen te doen, die mensen zijn er dan toch. En het zal toch moeten gebeuren.

moeten ?

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:36

Precies Pipo dat zou ook handiger zijn maar is niet verplicht natuurlijk. Een paspoort kan gewoon uitgegeven worden ook zonder chip, als de eigenaar ermaar voor zorgt dat het veulen voor zijn 7de maand gechipt word.
Hier zijn zoveel vergaderingen over geweest om bepaalde richlijnen neer te zetten maar men leeft ze niet na, men volgt gewoon hun eigen weg en maakt hun eigen regeltjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:38

joshua schreef:
Precies Pipo dat zou ook handiger zijn maar is niet verplicht natuurlijk. Een paspoort kan gewoon uitgegeven worden ook zonder chip, als de eigenaar ermaar voor zorgt dat het veulen voor zijn 7de maand gechipt word.
Hier zijn zoveel vergaderingen over geweest om bepaalde richlijnen neer te zetten maar men leeft ze niet na, men volgt gewoon hun eigen weg en maakt hun eigen regeltjes

Met moeten heb ik het over het chippen. Niet over het paspoort.

Maar goed, ik zie het probleem niet, zou gewoon chippen en schetsen tegelijk, wel zo makkelijk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:43

joshua schreef:

Een paspoort kan gewoon uitgegeven worden ook zonder chip, als de eigenaar ermaar voor zorgt dat het veulen voor zijn 7de maand gechipt word.

Kijk en dan kan bv. wanneer een veulen verkocht wordt, kan de nieuwe eigenaar beslissen, of hij/zij er een chip in laat planten, of kiest voor de DNA optie .

Maar voor een verpichte KGB uitvoering verzet ik me tegen zolang dat mogelijk is.
Er is nog zoiets van vrijheid van keus.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:45

astridh schreef:
heb ik gedaan, heb gezegd dat ik regelmatig op pad ga en dat ik nu in overtreding ben, dat beaamde ze maar ze had geen oplossing, ze werken het af op volgorde van de keuringen en kon niet zeggen hoe lang het nog ging duren

Word je door je paarden toch nog een kleine crimineel. Ik denk ook dat hier gewoon veel beter mee had moten worden omgegaan Ze geven je wel de plichten om overal aan te voldoen maar niet de rechten Ach gut

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:47

joshua schreef:
Word je door je paarden toch nog een kleine crimineel. Ik denk ook dat hier gewoon veel beter mee had moten worden omgegaan Ze geven je wel de plichten om overal aan te voldoen maar niet de rechten Ach gut

kleine

Zoer ziet dat anders Haha!

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:01

ceasario schreef:
kleine

Zoer ziet dat anders Haha!

Oke gedwongen dan! Scheve mond

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:44

astridh schreef:
Even offtopic weet iemand of die regels nog gaan veranderen (als je 2x lt hebt gereden dat je een nieuw paard Z moet starten)

Daar is nu nog totaal geen sprake van.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:25

Stamboeken zijn verenigingen.
Ze hebben besloten, als vereniging zijnde op de ALV, dat alle veulens gechipt worden/moeten zijn om te mogen deelnemen in de teokomst aan keuringen en weet ik wat....Dus inzoverre is chippen van veulens moeten.

Een paard vervoeren zonder paspoort is in zoverre strafbaar indien het paard niet in de overgangsregeling valt... stamboekloze paarden vallen daar bijna allemaal onder..dusss een knappe controleur die kan zien dat mijn paard wel of niet in die regeling valt, tenzij het veulen zichtbaar jonger dan 7 maand.....en zonder moeder.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:48

Ik kreeg gisteren de KWPN veulen controleur,voor een veulen,
Andere zijn elders ondergebracht.

Nu blijkt dat ze schetsen voor een papier,chippen voor een paspoort en haren trekken voor DNA onderzoek.

Dat laatste hebben we zelf al laten doen omdat we geen chip voor dit veulen wilde.(ontheffing)

Maar waarom nu door het stamboek DNA en Chippen.

Wie werkt nu voor wie?
Ik begrijp er hier in Nederland niet veeel meer van.

Wie kan me daar meer over informeren.

Want die schetser deed zijn kanus ook niet open.
Maar allleen Ja/Nee. ,Doei in 3 minuten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:53

jip en janneke taal?
chippen is niet verplicht overheidswege...echter (nu de grote maar)
het kwpn (of ander stamboek) is een vereniging en kan derhalver door meerderheid van stemmen op een ALV (=Algemene Leden Vergadering) beslissen dat paarden ingeschreven en geregistreerd bij vereniging gechipt moeten worden...en daar is geen ontheffing voor aan te vragen tenzij ALV zo beslist Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:56

Maar dat weet ik allemaal wel (ontheffing)

Maar nu moest hij ook nog haren hebben voor DNA. Scheve mond
Voor wie is dat dan.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:32

Voor de bureaucraten en zo creeer je bureaucratie. Bureaucratie kost altijd geld dat opgebracht door de burgers en bij stamboeken door de leden.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 02-08-04 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:40

Anna42 schreef:
Voor de bureaucraten en zo creeer je bureaucratie. Bureaucratie kost altijd geld dat opgebracht voor de burgers en bij stamboeken door de leden.

Dus het KWPN voorziet een veulen van:????

Papieren,Paspoort,Chip.
En neemt haren voor DNA .
Klopt dat nu.

Volgens mij zit maar andere halve kwpn veulenfokker op BOKT, want ik krijg nog steeds geen antwoord Huilen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:00

als je niet belt en vraagt waarom...kunnen we hier alleen maar raden:
poging 1: afstamming wordt over getwijfeld of
poging 2: ivm aanvraag ontheffing/weigering chip wordt (extra) DNA getrokken om het betreffende paard toch voor 100 % zeker te kunnen identificeren...
Het zou kunnen zijn dat het KWPN 1 instelling aangewezen heeft voor het kunnen en mogen bepalen van DNA voor de bij hun ingeschreven paarden.. (idem wat men nogal eens probeerd/doet bij het controleren op het gebruik van oneigenlijke middelen en de contra exptertise..)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:18

Het KWPN houdt al sinds jaar en dag DNA steekproeven bij veulens i.v.m. juiste afstamming.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:18

astridh schreef:
Even offtopic weet iemand of die regels nog gaan veranderen (als je 2x lt hebt gereden dat je een nieuw paard Z moet starten)

Wat ik begrepen heb, blijft de regeling van kracht, alleen als het een bepaalde tijd (aantal jaar) geleden is kun je dispensatie krijgen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:35

mijn paard had nog geen paspoort en is van de week voorzien van een chip.Ik ben met de papieren van de DA en zijn stamboek naar het KWPN gereden en binnen 10 minuten ( 25 euro lichter) kon ik weer naar huis MET de papier EN paspoort.

Easy toch ?