Voor volgend jaar: hengstenkeuze.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

favourite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:03

Wij zaten met precies hetzelfde probleem dat wij ook een mooier front en bovenlijn bij onze merrie wilden fokken. Na veel gepuzel in de indexen van het KWPN zijn wij op Negro uit gekomen, die heeft alles mee in dit opzicht. Verder is van Gribaldi bekend dat hij niet altijd fijne karakters meegeeft en dat is de reden waarom wij niet voor hem hebben gekozen. Maar qua exterieur past het ook goed.

Cindy

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:18

favourite schreef:
Verder is van Gribaldi bekend dat hij niet altijd fijne karakters meegeeft

Wij hebben er zelf één en heb van andere eigenaars alleen maar positief gehoord ivm karakter.
Negro heeft ook een goed exterieur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:02

Negro vind ik zelf echt te kort in het voorbeen.

Ik vind de combi met Gribaldi erg mooi, Ferro kan ook en Balzflug met Pion is ook erg leuk! Knipoog Maar daar is alleen nog diepvries van. Ook Krack C x Pion kan mooi zijn!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:33

Wat vinden jullie van quatro?

Afbeelding

Vererft zowel goede spring als dressuur capaciteiten

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:27

Zannekin schreef:
Wij hebben er zelf één en heb van andere eigenaars alleen maar positief gehoord ivm karakter.
Negro heeft ook een goed exterieur.

Nou ik heb wel andere ervaringen met Gribus nakomelingen. Willen niet stilstaan en hebben zijn vaak dwars in de galop. Natuurlijk niet allemaal, maar dit is wat ik over gribaldi heb gehoord, en de gribaldi's die ik ken passen in dit plaatje.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:08

frunnik schreef:
Nou ik heb wel andere ervaringen met Gribus nakomelingen. Willen niet stilstaan en hebben zijn vaak dwars in de galop. Natuurlijk niet allemaal, maar dit is wat ik over gribaldi heb gehoord, en de gribaldi's die ik ken passen in dit plaatje.

Is maar vaag van je: niet stilstaan hangt niet echt van de vader af en dwars in galop zijn nogal wat jonge paarden. Salinero heeft ook last met stilstaan zag ik in Aken Lachen en sprong in galop ipv middendraf... zo zullen er ook wel meer nakomelingen van Salieri ook rondlopen .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:30

Ik vind mijn Grib een fijn karakter hebben, hij heeft dan wel niet zo'n groot hart (snel kijkerig), maar hij is nooit gemeen en wil altijd werken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:16

frunnik schreef:

Denk dat dit meer een kwestie is van opvoeding eerlijk gezegt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:18

frunnik schreef:

Zegt meer over de opvoeding die jij die paarden geeft en hoe je ze rijd dan wie de vader is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:59

Wat presteren de hengsten met aanparing bij onzer OOster-Oosterburen.

Fohlenchampioant Deutsches Sportpferd am 24. Juli 2004 in Neustadt/Dosse und
Das Brandenburgische Haupt- und Landgestüt öffnet am 24. Juli 2004 seine Tore zum 12. Fohlenchampionat der Pferdezuchtverbände Berlin-Brandenburg und Sachsen-Anhalt. Auf dem Paradeplatz des über 200 Jahre alten Gestütes werden die besten Fohlen der Rasse Deutsches Sportpferd aus dem Jahrgang 2004 erwartet. Insgesamt haben sich auf den regionalen Schauen ca. 160 Fohlen der Zuchtgebiete SA und BB zum Championat qualifiziert. Das Richten des Reitpferdenachwuchses wird um 10.00 Uhr beginnen und gegen 16.30 Uhr mit den Eliteringen abschließen.

Dit zijn de veulens die uit de regionale keuringen naar deze keuring mochten.

En daaruit kwamen geselekteerde weer in de endring en dan zie je wie 1-2 en 3 werd.

http://www.brandenburger-pferd.de/ergeb/fohlen04.htm

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:46

OK, ik weet dat het broodje-aap verhaal is wat ik nu ga vertellen, maar toch doe ik het. Trento B lijkt qua karakter een moeilijk paard te zijn. Verder draaft hij linksachter niet helemaal zuiver.
Ferro en zijn nakomelingen staan bekend om hun moeite met de zijgangen en kunnen niet goed gekruisd worden met Pion.
Zelf zou ik bij een Pion merrie kiezen voor de pas goedgekeurde hengst United (Krack C x Partout). Hij heeft 8, 9.5, 9.5, 9.5 en is een super chique beestje op te zien.

mirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:45

kijk eens op www.dutch horses unlimited daar kan je alles samen stellen en dingen door geven wat je wil veranderen aan je paard wat voor veulen je wil hebben en dan krijg je wat voor hengst het het beste is [is maar een tip]

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 19:41

Bedankt!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:12

Pipo schreef:
Zegt meer over de opvoeding die jij die paarden geeft en hoe je ze rijd dan wie de vader is.

Zijn niet mijn paarden, ik heb ze dus ook niet opgevoed. Knipoog

Dit is wat ik een fokker bij ons in de buurt heb horen zeggen. Voordat hij het paard had zien lopen kon hij al voorspellen dat ze dit zouden doen. En ook karakter wordt deels geerfd. Er zijn meerdere hengsten die bekend staan om het vererven van vervelend gedrag.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:52

Ik ben dit jaar helemaal fan van het Painted Black veulen.
Prachtig getekend, beweegd soepel (zover het wil bewegen haha)
De maat valt me ook niet tegen (de moeder is groot)
Vanaf dag 1 kon je er alles mee, en laat alles toe.
Is altijd even vriendelijk, maar wel wat speels (vrolijk)

Dus eigenlijk zou ik dat willen matchen met mijn merrie volgend jaar.
Nuchter ding, alleen wat rechthoekig model (zeg maar niet echt sierlijk) en erg klein. Dat kleine baart me wat zorgen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:54

frunnik schreef:
Zijn niet mijn paarden, ik heb ze dus ook niet opgevoed. Knipoog

Dit is wat ik een fokker bij ons in de buurt heb horen zeggen. Voordat hij het paard had zien lopen kon hij al voorspellen dat ze dit zouden doen. En ook karakter wordt deels geerfd. Er zijn meerdere hengsten die bekend staan om het vererven van vervelend gedrag.

Je moet niet alles geloven wat je hoort.

Holly, gezien de maat van jou paard zou ik absoluut nooit aan PB beginnen, tenzij je een ponystoeterij wil starten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:06

Pipo schreef:

Holly, gezien de maat van jou paard zou ik absoluut nooit aan PB beginnen, tenzij je een ponystoeterij wil starten.

Dat is dus ook mijn probleem ja. Van 1,58/1,60 zie ik daar geen 1,65/1,70 uitkomen nee.