Gezocht opfokstal omgeving rotterdam/ zoetermeer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 12:23

tanx ik ga dinsdag bij de vlist kijken en als dat niets is ga ik naar de sophiapolder.. bedankt voor de reactie's

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 10:07

k ben gisteren wezen kijken bij de vlist. ik heb gelijk een plekje gereserveerd. OK dan! was erg te spreken overal over. Het is daar echt prima geregeld. en de prijzen zijn ook niet extreem hoog.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:19

Hoe vaak komen ze nou in de winter daar buiten?

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:54

elke dag in de paddock en ze hebben hele ruime loopstallen dus ruimte zat..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:58

ophrah schreef:
elke dag in de paddock en ze hebben hele ruime loopstallen dus ruimte zat..

Maar ik heb gehoord dat de jaarlingmerries niet buiten komen in de winter.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 10:18

weet ik niet van volgens mij komen alle paarden buiten... Beetje vreemd als ze alleen de jaarling merries op stal laten staan. lijkt me heel onwaarschijnlijk. k weet wel dat de jaarling merries en de tweejarige merrie samen in de wei staan..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:28

ophrah schreef:
weet ik niet van volgens mij komen alle paarden buiten... Beetje vreemd als ze alleen de jaarling merries op stal laten staan. lijkt me heel onwaarschijnlijk. k weet wel dat de jaarling merries en de tweejarige merrie samen in de wei staan..

Dat hoorde ik van iemand anders van bokt die daar vorige week is gaan kijken. Die zei dit:

Citaat:
maar daar komen de merrie jaarlingen en twenter de hele winter NIET buiten.
ze hebben wel en erg grote loopstal, waar ze best kunnen rennen..maar toch..

Nou, dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Daar komt mijn jaarling dus niet te staan. Lachen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:26

ja maar tessebes De jouwe staat nu toch goed Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:28

Merilyn schreef:
ja maar tessebes De jouwe staat nu toch goed Haha!

Jewel, maar je moet altijd je ogen open houden he. Knipoog
Ik heb de nieuwe stallen gezien en ik ben nu wel wat meer gerust gesteld. Nu moet de paddock er nog komen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:28

Raar.. bij mij mogen de de jaarling hengsten en merries gewoon de gehele winter buiten en zelfs op het weiland staan ze dan... lijkt mij nóg beter dan in een inloopstal oid..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:32

sweet_angel schreef:
Raar.. bij mij mogen de de jaarling hengsten en merries gewoon de gehele winter buiten en zelfs op het weiland staan ze dan... lijkt mij nóg beter dan in een inloopstal oid..

De meeste stalhouders zien het niet zitten om hun land in de winter kapot te laten lopen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:34

ach zo.. njah bij mij op stal.. hebben ze 80ha weiland.. en achterste weiden houden ze voor van de winter.. en dat zijn dan dus maar 4/5 stukken van de 50 waar ze dan 's winters op lopen...
en 's winters is een groot woord.. want ieder paard staat tot ong. november op het land.. en begin april gaan ze er weer op.. dus het is maar 4 maandjes..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:39

80ha? Waar is dat dan? Op het eiland of zo?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:42

ja klopt

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 17:29

sorry hoor maar de man heeft tegen mij gezegt dat de paarden iedere dag buiten komen in de paddock. hij wist toen nog niet of ik een hengst of merrie had. dus volgens mij zijn het spookverhalen. maar ik zal maandag eens bellen voor de zekerheid... Ik ken trouwens zat fokkerijen waar de jaarlingen en tweejarige heel de winter niet buiten komen maar alleen een grote loopstal hebben. De paarden hebben er niets aan over gehouden en worden bijna allemaal goedgekeurd ( rontgenlogisch).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:08

ophrah schreef:
De paarden hebben er niets aan over gehouden en worden bijna allemaal goedgekeurd ( rontgenlogisch).

Dat geloof ik best, maar ik vind het lekkerder voor de psyche (moeilijk woord) van het paard als ze er ook nog even uit komen overdag. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als ik de hele dag naar de trailies zou moeten kijken.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 10:11

tuurlijk ben ik het mee eens. het is veel lekkerder als ze buiten kunnen lopen.. En volgens mij kunnen ze dat ook gewoon in vlist..

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:15

ophrah schreef:
sorry hoor maar de man heeft tegen mij gezegt dat de paarden iedere dag buiten komen in de paddock. hij wist toen nog niet of ik een hengst of merrie had. dus volgens mij zijn het spookverhalen. maar ik zal maandag eens bellen voor de zekerheid... Ik ken trouwens zat fokkerijen waar de jaarlingen en tweejarige heel de winter niet buiten komen maar alleen een grote loopstal hebben. De paarden hebben er niets aan over gehouden en worden bijna allemaal goedgekeurd ( rontgenlogisch).

Alle paarden komen dagelijks buiten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:57

Beber schreef:
Alle paarden komen dagelijks buiten.

Dan vraag ik me af waarom iemand die daar vorige week is gaan kijken tegen mij zegt dat het niet zo is. Ze zal het niet verzinnen, neem ik aan!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:32

Heb daar zelf 4 jaar gestaan, nooit problemen gehad, zijn hele lieve mensen , die echt te vertrouwen zijn.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:00

Ik ben een paar weken geleden in Vlist wezen kijken. De 1 en 2 jarige merries komen niet buiten in de winter. De loopstal is echt mega groot en aan 1 lange zijde helemaal open. Daar zit een afdakje en zo komt er genoeg frisse lucht binnen en ze kunnen gewoon naar buiten kijken.

De paarden staan nu natuurlijk nog op het land, maar zoals ik me er een voorstelling van kon maken ziet het er niet slecht uit in de winter.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:48

hmmm nou ik zou tog liever mijn jaarling buiten hebben het hele jaar door.. of dat nou in de winter een paddock of weiland is, maakt me verder niks uit, maar moet er niet aan denken dat hij hele winter op stal staat..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:51

_inge_ schreef:
Ik ben een paar weken geleden in Vlist wezen kijken. De 1 en 2 jarige merries komen niet buiten in de winter.

Dus toch... het leek me al sterk dat me de verkeerde informatie doorgegeven was. Bij de opfok waar mijn jaarling staat, gaan de jaarling en tweejarige merries halve dagen naar buiten, is de bedoeling. Daar heb ik toch meer vrede mee.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:22

inge volgens mij heb je die man echt verkeerd begrepen. Volgens beber die er al 4 jaar heeft gestaan komen ze elke dag buiten.. weet je zeker dat we het over dezelfde stal hebben??? nou ja het maakt voor mij in iedergeval toch niet uit ik heb een hengst dus....

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:12

Hengsten komen elke dag buiten. De 1 en 2 jarige merries niet. Zeker weten.
De stal is megagroot om in te bewegen en de voorkant is open voor frisse lucht.