Inleveren papier bij overlijden paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:16

anders maak je toch eerst een kleurenkopie van je papier voor de zekerheid, heb je ook dat stempeltje niet...
Paspoort moet toch bij het paard blijven tegenwoordig met die nieuwe regeltjes? als je paard naar de slacht gaat lijkt mij dat ze dan ook je paspoort nodig hebben, geen idee wat ze er daarna mee doen.... Weet iemand dat?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:46

Toen mijn merrie is overleden heb ik de papieren moeten opsturen naar het kwpn. Ze had toen nog geen paspoort dus ik weet niet of je dat ook moet opsturen, maar volgens mij wel. Ik had van te voren wel eerst een kopie van haar papier gemaakt en dat heb ik nog als herinnering.

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:18

Beber schreef:
Wie kwam je paard halen? verzekering?

Ja de verzekering en vanaf januari dit jaar moet je paspoort mee met het paard. Verdrietig Wist ik ook niet had toevallig het paspoort bij me.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:20

Ik heb een paar kopieen gemaakt van het papier. En gewoon het papier en het paspoort opgestuurd. Dat stond zo in de regelementen dus heb ik t maar zo gedaan.

En trouwens wat heb je nou aan een paspoort zonder paard?? Scheve mond

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:51

Citaat:
En trouwens wat heb je nou aan een paspoort zonder paard??

emotionele waarde ofzo. Orgineel van het stamboekpapier zou ik dan trouwens liever houden/terugkrijgen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:55

Toen mijn vorige paard overleed in 1996 waren er nog geen paspoorten, maar ook zijn papieren heb ik niet terug gestuurd! Het KWPN vroeg hier wel om, ik zou t dan retour krijgen met een gat er in... maar dat had mijn paard zelf al dus dat vond ik genoeg! Alles dus gehouden, heel emotioneel gedacht, dat wel maar ben er wel blij mee zijn papieren nog te hebben.
Als ik er met Ilion tzt onder uit kan komen zijn paspoort in te moeten leveren, doe ik dat dus weer! Al weet ik best dat ik mijn mannetje daar niet mee terug krijg.... Ach gut

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:08

2 jaar terug heb ik daar info over opgevraagd bij het KWPN. Als je er prijs op stelde zouden ze het terugsturen, maar eerst wel even flink bewerken (ik geloof dat ze er gaten in zouden boren of met watervaste stift in krassen). Destijds was het mijn vaders paard, die heeft toen zelf in het paspoort geschreven dat het dier dood is. Was ook gechipt en het chipnummer staat op elke pagina.
Met mijn eigen knollebeest heb ik 'm ook niet afgemeld oid. Datum van overlijden erin en that's it. Paard was ook gechipt, dus ik ga er vanuit dat er niet meer mee gefraudeerd kan worden.

Als het KWPN de papieren terug wil, dan hebben ze wat mij betreft een beetje pech. 't Is een stukje papier en van het paard is niks meer over. Voor mij heeft dat papier nog een beetje waarde, bij het KWPN verdwijnt het (denk ik) gewoon in de afvalbak.

En ja, aan het paspoort heb je niets, maar wat heeft het KWPN eraan? Ook niks toch?