IK hoop voor Zoer dat hij de papieren ed terug heeft voor dinsdag, anders kan hij Aken wel vergeten...

Blijkbaar moet het nog even geregeld voor de OS voor het geval hij mee mag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gomir schreef:IK hoop voor Zoer dat hij de papieren ed terug heeft voor dinsdag, anders kan hij Aken wel vergeten...
Citaat:Over de juistheid van de in de papieren vermelde afstamming van zijn paard Lowina zijn problemen gerezen. Volgens bondscoach Bert Romp is verdere deelname van Zoer aan selectiewedstrijden voor de Olympische Spelen van Athene niet in gevaar.
Direct probleem voor Romp is dat het paspoort van Lowina door de instanties in beslag is genomen. Zonder dat document kan het dier niet internationaal starten.
Citaat:KNHS & paardenpaspoort: erkende instantie
Sinds 1997 geeft de NHS en nu KNHS identificatiedocumenten (paspoorten) uit. Met ingang van 1 januari 2004 is de KNHS een door LNV (PVV) erkende paspoortuitgevende instantie. In totaal zijn er in Nederland op dit moment 28 paspoortuitgevende instanties (27 erkende stamboeken en de KNHS die de paspoorten namens het PVV mag uitgeven.) Als erkende instantie werkt de KNHS inzake de uitgifte van het paardenpaspoort volgens de regels die hiervoor van overheidswege zijn opgesteld.
Sjuimpje schreef:Volgens mij spreek je alleen voor jezelf.
Als voor Zoer inderdaad alleen de sport zou schelen, dan kan hij toch gewoon dat plukje manen geven?
Dat het voor Punt van belang is lijkt me logisch.
Sjuimpje schreef:Waarom zou hij het niet doen?
We weten van jou dat je graag dwars bent om het dwars zijn, zeker jegens het KWPNMaar zo zit niet iedereen in elkaar.
Ik geloof niet dat Zoer het KWPN tegen zich in het harnas jaagt als er geen enkel commercieel belang voor hem is in deze kwestie. Als het hem alleen om de sport zou gaan maakt het toch niet uit wat voor papiertje er achter de merrie zit?
CGJ12 schreef:Straks mag ie kiezen: "vrijwillig" meewerken aan DNA-onderzoek of NIET naar Aken en Athene...........
Sjuimpje schreef:Ten eerste lijkt het erop dat het KWPN niet hierachter zit, maar Henk Punt.
Ten tweede lijkt het me wel logisch dat het stamboek graag de exacte afstamming van een paard wil weten, wat voor nut heeft een stamboek dan nog als dat niet zo zou zijn? Beetje vreemd ook dat jij het belang van de afstamming niet ziet, terwijl notabene jij altijd zo opgeeft over 6e generatie zus en moederlijn zo.
Kendra schreef:Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... t!,00.htmlCitaat:Volgens de papieren is Lowina een afstammeling van de hengst Faldo, eigendom van de familie Zoer. Door een eigenaar van een andere dekhengst is dit inmiddels aangevochten.
Sjuimpje schreef:O:)
Sjuimpje schreef:Ten eerste lijkt het erop dat het KWPN niet hierachter zit, maar Henk Punt.
Ten tweede lijkt het me wel logisch dat het stamboek graag de exacte afstamming van een paard wil weten, wat voor nut heeft een stamboek dan nog als dat niet zo zou zijn? Beetje vreemd ook dat jij het belang van de afstamming niet ziet, terwijl notabene jij altijd zo opgeeft over 6e generatie zus en moederlijn zo.
Anna42 schreef:
Bij het uitdelen van de keurpredikaten wordt zonder enige werklijke afstammingsverificatie, met name op basis van de prestaties van Lowina, Faldo het keurschap verstrekt. Hoe is dit mogelijk? Lowina staat niet eens geregistreerd bij het KWPN. Op zijn minst had men toen een DNAonderzoek MOETEN verlangen om het keurschap en de indexscore geloofwaardig te maken.