Lowina : Faldo of Farmer ?? ZOER opgepakt op CSI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:04

Dat lijkt wel zo uit het bericht Sjuimpje, maar dit speelt natuurlijk al veel langer...Het valt me nog mee dat er nu pas problemen zijn.
IK hoop voor Zoer dat hij de papieren ed terug heeft voor dinsdag, anders kan hij Aken wel vergeten...Clown

Blijkbaar moet het nog even geregeld voor de OS voor het geval hij mee mag Knipoog Is voor Punt ook wel zo prettig natuurlijk Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:30

gomir schreef:
IK hoop voor Zoer dat hij de papieren ed terug heeft voor dinsdag, anders kan hij Aken wel vergeten...Clown

Haha!

Citaat:
Over de juistheid van de in de papieren vermelde afstamming van zijn paard Lowina zijn problemen gerezen. Volgens bondscoach Bert Romp is verdere deelname van Zoer aan selectiewedstrijden voor de Olympische Spelen van Athene niet in gevaar.

Direct probleem voor Romp is dat het paspoort van Lowina door de instanties in beslag is genomen. Zonder dat document kan het dier niet internationaal starten.

Even KNHS bellen Knipoog
Heb je direkt een paspoort nl. het chipnummer is bekend en de afstamming is alleen maar in dat paspoort belangrijk voor het "stamboek".
En dat heb je niet nodig in het paspoort .(afstamming onbekend) Knipoog

Alleen vervelend voor het stamboek, een paard minder op de wereldranking.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:36

Het speelt inderdaad al een poosje, maar nu zal het wel een beetje beginnen te dringen bij Punt. Een Olympische nakomeling van je hengst geeft toch naamsbekendheid en 'status' voor je hengst, wellicht dat er voor Farmer dan ook een predikaat inzit, bij elkaar kan dat volgend jaar voor extra dekkingen zorgen.
Ik ben trouwens benieuwd of Faldo zijn predikaat mag houden als blijkt dat Lowina geen nakomeling van hem is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:39

Men is bezig met de sport niet met een onzinnig predikaatschap.

Verder.

Citaat:
KNHS & paardenpaspoort: erkende instantie
Sinds 1997 geeft de NHS en nu KNHS identificatiedocumenten (paspoorten) uit. Met ingang van 1 januari 2004 is de KNHS een door LNV (PVV) erkende paspoortuitgevende instantie. In totaal zijn er in Nederland op dit moment 28 paspoortuitgevende instanties (27 erkende stamboeken en de KNHS die de paspoorten namens het PVV mag uitgeven.) Als erkende instantie werkt de KNHS inzake de uitgifte van het paardenpaspoort volgens de regels die hiervoor van overheidswege zijn opgesteld.

http://www.paardensport.nl/wedstrijdspo ... p?nid=3689

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:06

Volgens mij spreek je alleen voor jezelf.
Als voor Zoer inderdaad alleen de sport zou schelen, dan kan hij toch gewoon dat plukje manen geven?
Dat het voor Punt van belang is lijkt me logisch.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:09

Sjuimpje schreef:
Volgens mij spreek je alleen voor jezelf.
Als voor Zoer inderdaad alleen de sport zou schelen, dan kan hij toch gewoon dat plukje manen geven?
Dat het voor Punt van belang is lijkt me logisch.

Voor Punt is het belangrijk ?

Waarom zou hij dat doen.?
Om van de zwartelijst bij het KWPN af te komen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:17

Hier speelt het zelfde kat en muis spel als toen met het KWPN en Melchior.

Wie is de vader van Alexis Z. ?
Het KWPN -onbekend.
De rest van de wereld bekend.

http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... e+fons&g=5

Ben benieuwd hoe men in het buitenland bv. Duitsland tegen het paspoort aankijkt van Onze Fons.
Dat volgens de internationale stamboeken niet kompleet is.
Tenzij Alexis van het KWPN een eigen nummer heeft gekregen. Haha!

.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:30

Waarom zou hij het niet doen?
We weten van jou dat je graag dwars bent om het dwars zijn, zeker jegens het KWPN Haha! Maar zo zit niet iedereen in elkaar.

Ik geloof niet dat Zoer het KWPN tegen zich in het harnas jaagt als er geen enkel commercieel belang voor hem is in deze kwestie. Als het hem alleen om de sport zou gaan maakt het toch niet uit wat voor papiertje er achter de merrie zit?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:36

Sjuimpje schreef:
Waarom zou hij het niet doen?
We weten van jou dat je graag dwars bent om het dwars zijn, zeker jegens het KWPN Haha! Maar zo zit niet iedereen in elkaar.

Ik geloof niet dat Zoer het KWPN tegen zich in het harnas jaagt als er geen enkel commercieel belang voor hem is in deze kwestie. Als het hem alleen om de sport zou gaan maakt het toch niet uit wat voor papiertje er achter de merrie zit?

Ik houd alleen de mogelijkheden open.
Heeft niets met dwars zijn te maken maar zoals ik al aangaf in Alexis,
gelijken monikken,gelijken kappen.
Waarom al die tamtam van politie etc.
Dan ben je als achterliggende opdrachtgever niet bezig met de sport maar met je eigen stamboek toko.
Zeker op dit moment.
Doe het dan in het najaar als er geen vlagverdediging op het spel staat.

.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:44

Leuke ontwikkelingen zo.........
Ik had altijd al verwacht dat die Henk Punt het er niet bij zou laten zitten.
Geweldige timing van die partij om dit zo even een weekje voor het cruciale Aken uit te voeren. Goed advocaatje dus........

Ik moet er nog aan denken dat enige maanden geleden Zoer Sr nog in de pers liet zetten dat ie niet wilde meewerken aan DNA onderzoek...........
Zoiets weigeren blijkt dus wellicht mogelijk, maar niet zo simpel.
Straks mag ie kiezen: "vrijwillig" meewerken aan DNA-onderzoek of NIET naar Aken en Athene...........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:50

CGJ12 schreef:
Straks mag ie kiezen: "vrijwillig" meewerken aan DNA-onderzoek of NIET naar Aken en Athene...........

Ik ben benieuwd.
Maar ik heb 2 mogelijkheden geopperd.
Als Zoer zo principeel was ???
Dan moet hij toch voor een paspoort met alleen een chip nummer gaan.
Want die mogelijkheid is wel degelijk aanwezig in het paspoort verhaal.

Nl. een paspoort is in het leven geroepen voor een dier en volksgezondheid en niet voor de gezondheid van stamboeken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:55

Ten eerste lijkt het erop dat het KWPN niet hierachter zit, maar Henk Punt.
Ten tweede lijkt het me wel logisch dat het stamboek graag de exacte afstamming van een paard wil weten, wat voor nut heeft een stamboek dan nog als dat niet zo zou zijn? Beetje vreemd ook dat jij het belang van de afstamming niet ziet, terwijl notabene jij altijd zo opgeeft over 6e generatie zus en moederlijn zo.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:02

ceasario schreef:
Ik ben benieuwd.
Maar ik heb 2 mogelijkheden geopperd.
Als Zoer zo principeel was ???
Dan moet hij toch voor een paspoort met alleen een chip nummer gaan.
Want die mogelijkheid is wel degelijk aanwezig in het paspoort verhaal.

Zoer <-----> Pricipieel
hahahahaahhaa Haha!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:03

Het KWPN maakt bij binnenkomst van het geboortebericht natuurlijk de registratie klaar. Eigenlijk zouden alle problemen opgelost kunnen worden als er dan van ieder te registreren veulen gelijk DNA getrokken wordt. Er zijn al stamboeken die bij het schetsen en chippen gelijk haren trekken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:10

Sjuimpje schreef:
Ten tweede lijkt het me wel logisch dat het stamboek graag de exacte afstamming van een paard wil weten, wat voor nut heeft een stamboek dan nog als dat niet zo zou zijn? Beetje vreemd ook dat jij het belang van de afstamming niet ziet, terwijl notabene jij altijd zo opgeeft over 6e generatie zus en moederlijn zo.

In dat laatste heb je volkomen gelijk.
Maar in het eerste dien je toch kanttekeningen bij te plaatsen.

Deze affaire is een stamboek /Zoer affaire.
Het stamboek heeft zelf pakweg een half jaar geleden in de persoon van een stamboekmedewerker er op aangedrongen voor opheldering van het afst. verhaal.

Alleen heeft Zoer een verkeerde inschatting gemaakt door niet de kleine lettertjes te lezen onder aan het stamboekpapier,heb ik al in het begin van de topic aangehaald.

Het is hier twee vechten twee schuld.
Maar dat doe je niet in deze tijd van nationale sportbelangen die op het spel staan en niet met zo'n tamtam.

Daar zit mijn bezwaar en geef dan alleen maar de toelichting waar nog mogelijkheden van Zoer zijn ,na een behoorlijk inpackt weekend.

Ik weet zelf wat het is.
Het KWPN heeft mij pakweg ook eens op laten oppakken een 15 jaar geleden.
Toen ging het over importeren van sperma.
Wat wel legaal was maar niet verenigbaar in het denken van bepaalde KWPN-bobo's.

De officier heeft later zijn excuses aangeboden.(En die toenmalige slijmjurken van dat stamboek nooit.)
Maar wat heb je daar aan.
Het heeft een hele grote impakt op jezelf en je naaste.

Daarom hebben er bepaalde instanties bij mij levenslang. Boos!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:12

Kendra schreef:
Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... t!,00.html
Citaat:
Volgens de papieren is Lowina een afstammeling van de hengst Faldo, eigendom van de familie Zoer. Door een eigenaar van een andere dekhengst is dit inmiddels aangevochten.

C,
zoals ik al eerder zei; het lijkt er op dat het stamboek helemaal niet achter deze affaire zit!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:14

Sjuimpje schreef:
C,
zoals ik al eerder zei; het lijkt er op dat het stamboek helemaal niet achter deze affaire zit!

Klets niet.

Ze zijn goed om richting aan te geven zonder hun vingers te branden.
Hebben ze 1 keer meegemaakt. Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:18

ceasario schreef:
Daarom hebben er bepaalde instanties bij mij levenslang. Boos!

Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:22

Het KWPN heeft in IEDER GEVAL schuld aan het keur-verklaren van FALDO.
In het bijbehorende rapport staat EXPLLICIET de merrie LOWINA vermeld.
Het KWPN heeft in iedere geval VERZUIMD om die afstamming destijds te verifieren en het verhaal van Zoer voor zoete koek geslikt.
Daarin is het KWPN (en de inspectie) dus duidelijk te kort geschoten.

Mijn voorstel:
+ Faldo gelijk het Keurschap ontnemen en volgend jaar Januari de situatie opnieuw bezien en eventueel het keurschap herverstrekken met nieuwe gegevens.
+ De KWPN-commissie die verantwoordelijk is geweest voor de KEUR verklaring op het matje roepen en disciplinaire maatregelen treffen
+ Alle door Zoer geregistreerde paarden via DNA controle opnieuw checken op juiste afstamming. Misschien is dit wel het topje van de ijsberg. Hiermee kan Zoer ook zijn onschuld aantonen. De kosten zijn voor het KWPN. Mochten er meer paarden verkeerd geregistreerd zijn worden alle kosten verhaald op Zoer.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:25

Sjuimpje schreef:
O:)

Ik herr. me nog vers een doping verhaal van een hengst die niet eens naar de derde bez. was aan gewezen.

Toch was het blijkbaar relevant om die hengst er uit te pikken voor doping onderzoek na de tweede bezichtiging.
De man deed het niet want die was zo boos dat de hengst niet was aangewezen dat hij al op de wagen stond.

Zie wat er nadien gebeurde.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:08

Sjuimpje schreef:

Dit is nu een zaak geworden met wellicht een vervelend staartje die men probeert af te schuiven op Zoer.
Het KWPN moet hier echter als eerste de hand in eigen boezem steken.
Zoer heeft destijds Lowina bij de toen nog NHS als een afstammeling van Faldo laat noteren.
Lowina rijdt zich in de picture en vervolgens worden de sportgegevens , ook die van Lowina, verwerkt in de indexen.
Faldo stijgt op de indexen.

Bij het uitdelen van de keurpredikaten wordt zonder enige werklijke afstammingsverificatie, met name op basis van de prestaties van Lowina, Faldo het keurschap verstrekt. Hoe is dit mogelijk? Lowina staat niet eens geregistreerd bij het KWPN. Op zijn minst had men toen een DNAonderzoek MOETEN verlangen om het keurschap en de indexscore geloofwaardig te maken.
Echter niets van dit alles. Dit is meten met 2 maten. De afstamming van Alexis wordt op 1% afwijking niet geaccepteerd terwijl Lowina op 0 % afstamming als een volwaardig kind van Faldo wordt geaccepteerd!!!

De vermeende fokker van Lowina alsmede de vermeende vader Farmer vinden zich ernstig tekort gedaan en trekken aan de bel. Terecht.

Als eerste had het KWPN adequaat moeten reageren en het keurschap moeten ontnemen en de indexsscore alleen op basis van de geregistreerde gegevens moeten aanpassen.
Er gebeurt echter niets en nu wijst men met de beschuldigende vinger naar Zoer.

Wat steekt hier nu achter? Al heel snel hadden de hengstenhouders door dat je de indexscores kon beinvloeden. Even snel een stel paarden opgeven bij de NHS met een fictieve vader. Deze paarden vervolgens laten starten door een paar profi's in het Z en prompt steeg de betrokken hengst op de indexlijst.

De vraag doet zich nu hoe betrouwbaar zijn de registratiegegevens van het KWPN en hoe betrouwbaar zijn de statistieken die men op basis van de registratiegegevens produceert?
Met Lowina als significant voorbeeld kon daar wel eens wat meer aan haperen!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:27

Wellicht is het inderdaad een idee om van alle paarden welke meetellen voor een predikaat van een ouder voortaan het DNA af te nemen.
Maar je kan dit niet op het KWPN afschuiven, ik vind niet dat het stamboek er bij elk paard vanuit moet gaan dat er (bewust of onbewust) papieren bij zijn gedaan die niet van het paard zijn.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:29

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.

Aanpakken die hap en goed ook, ik heb zo'n hekel aan iemand die pronkt met andermans veren. Dit heeft imo niets te maken met sport of stamboek maar gewoon met oplichterij (moedwillig), en iemand met zo'n instelling zou ons land moeten vertegenwoordigen mmmmmm

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:47

Anna42 schreef:

Bij het uitdelen van de keurpredikaten wordt zonder enige werklijke afstammingsverificatie, met name op basis van de prestaties van Lowina, Faldo het keurschap verstrekt. Hoe is dit mogelijk? Lowina staat niet eens geregistreerd bij het KWPN. Op zijn minst had men toen een DNAonderzoek MOETEN verlangen om het keurschap en de indexscore geloofwaardig te maken.

Volledig mee eens.
Daarom wil ik ook graag weten wie hiervoor verantwoording draagt.

Of er koppen moeten rollen weet ik niet, maar het systeem is (was destijds) lang niet waterdicht.
Veruit de meeste paarden uit de indexen zullen juist op papier staan, maar een nader onderzoek bij de Zoer paarden lijkt me aan de orde.

Indien blijkt dat Zoer "bewust" ( of aannemelijk) de zaak heeft geflest moet ie worden bestraft.
Maar het KWPN moet intern ook zeker een onderzoek gaan uitvoeren.
Misschien dat daar nog een functie ligt voor de leden....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:57

Hoeveel paarden die een beetje liepen zonder papier,zijn in het verleden in de Wereldranking opgenomen onder de noemer van een bepaald stamboek?? Ach gut