Moeilijke Ferro's????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:23

Ferro wordttoch altijd aangeprezen vanwege de vriendelijkheid, werkwilligheid van zijn kinderen.
En de moeder doet ook wat in het zakje hoor, als dat een draak is dan kun je dat in zekerzin ook bij de kinderen verwachten.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:26

Precies Dees.

Laten we vooral niet vergeten dat ferro Ont-zet-tend veel kinderen heeft en daardoor dus heel veel variëteit kan ontstaan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:33

Hebben een 7 jarige Z2 Ferro merrie op stal staan.
Hittepetit eerste klas, maar zo'n werkwillig paardje!
Die heeft echt veel in zich, dus die gaat nog wel verder komen Knipoog

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 16:36

Ik denk niet dat alleen Jarwo een uitzondering is.
Ik denk wel dat je bij deze paarden er misschien wat meer tijd en geduld in moet steken maar als ze er helemaal voor je zijn dan heb je er ook een superpaard aan en niet veel mensen hebben daar zin in.
Vandaag was ze ook weer zo gek als een deur maar dat kwam denk door de hindernissen die ik voor d'r neus had gezet Zuk scheuren dan dat ding!!
1 ding is zeker!!! Hard kunnen ze wel!!
Hiiiihaaaaaaa!!

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:11

Jarwo (1e jaargang) is denk ik niet de uitzondering, zo ff kan je Jazz .... (Ferro * Irco Polo)met Vicky Thompson (1e jaargang), Lorenzo (Ferro * wolfgang) onder een andere engelsman, Een Ferro Zandigo (1e jaargang) in Frankrijk noemen die allemaal al Grand Prix dressuur zijn, naast Jarwo. En dan zal ik er misschien wel eentje vergeten. Daarnaast heeft Ferro veel ggk zonen, die allemaal een verrichtingtest hebben gedaan. Voor zover ik weet zijn er geen bijzonderheden ten aanzien van karakter genoemd, zijn er toch een stuk of 8.
Verder heeft Ferro in zijn leven een paar duizend meries gedekt en ja daar zullen ook wel wat rotzakken tussen zitten. Niet meer dan logisch.

Hele discussie is wat mij betreft een beetje over the top, we mogen in onze handjes knijpen dat we jaren zo'n ververver ter beschikking gehad hebben/nog steeds hebben.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:19

My thoughts exactly OK dan!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:26

Mijn instructrice heeft ook een ferro
Is echt een ontzettend lief paard, maar heeft er wel een kop op zitten. Energie voor 10 en wil niet graag ontspannen. Mijn instructrice heeft de moeder van het paard ook nog staan en die is precies hetzelfde, dus je hoort mij niet zeggen dat het van zijn vader komt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:27

Ik ken niet echt veel Ferro´s in personal in t werk maar mn veullie van Ferro is tot nu toe echt nog heel braaf. Veel braver als de Gribaldi op die leeftijd.
En toch voert hij van moederkant Volbloed en Amor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:31

ik ken veel ferro's

beestjes die je met handschoenen vast moet pakken en met respect moet behandelen
komen ze in verkeerde handen , dan kan er wel wat "onenigheid" ontstaan Haha!

zo ken ik ook ferro's die als recreatiepaarden worden gebruikt... niets moeilijk aan dus
moet wel zeggen dat veel op stal nogal sjagerijnig kunnen zijn , en graag herrie maken Knipoog

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:34

Ferro's zijn wereldpaarden Haha! Heb er genoeg gereden/zadelmak gemaakt en gezien om een redelijk objectief beeld over te hebben.

Zeker de hengsten zijn vaak echte "mannetjes" ik noemde ze altijd arrogant. ze weten dat ze gaaf zijn. Vaak terughoudend op stal (in zichzelf gekeerd) geen knuffelaars. vaak veel talent maar waar helaas niet goed mee omgegaan word en dus als lastig worden bestempeld

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:35

crossmonster schreef:
en graag herrie maken Knipoog

Ik heb de gaten hier nog in de muur zitten Schijnheilig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:42

Wouter24 schreef:

Hahaha ja mijn kleintje beukt er ook al aardig op los!!!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 20:17

voorlopig ben ik ook nog steeds blij met me ferrootje... heb wel meerdere keren op t punt gestaan om ermee te stoppen maar juist door wel door te zetten gaat ze nu weer steeds fijner lopen... OK dan!
Luv u meis!!! alleen niet meer wegrennen in de wei he!! Tong uitsteken

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:10

Ik wordt nu ook steeds blijer met mijn Ferro-tje. Het zijn niet de makkelijkste paarden denk ik, en ook ik heb vaak de handdoek in de ring willen gooien, maar ik moet zeggen dat we het nu steeds vaker met elkaar eens zijn Haha! Maar zoals hier boven al vermeld ik denk dat bloedlijnen, opvoeding, verzorging ect hier ook een belangrijke rol in spelen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:04

FERRO??? in 1 woord: geweldig!! OK dan! OK dan! OK dan!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:09

Wouter24 schreef:

De stallen waar ik heb gestaan met mijn Ferrootje ook Schijnheilig. Ik heb dat al vaker gehoord, van meer Ferro eigenaars. Ik kende die Ferro die jij hebt gehad ook Wouter, die deed dat ook?

Ik had overigens met mijn 15 jaar, toen ik Kyvaso (Ferro x Damiro) kreeg nog niet super veel rij-ervaring. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en 2 jaar later waren we Z. Ik vond (vind) het een superknol!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:24

Wouter24 schreef:

Mijn instructrice heeft ook een afstammeling van Ferro. Erg lieve ruin en aanhankelijk. Maar maakt ´s avonds gigantisch kabaal op stal...

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:28

Ik heb een Ferro x Elcaro. Als ik dat zeg hoor ik vaak: Poeh..die zal wel lastig zijn...

Nou nee, het is een ontzettend fijne merrie die heel werkwillig is. Maar wel een heethoofd. Maar ja hoe heter hoe beter! Haha!

Het is een heel sensibel paard maar lastig? Nee! Ben erg blij met haar!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:36

Wouter24 schreef:

Ik heb Corton boxen, maar als ik die niet had gehad waren de gaten ook daar geweest.

Mijn Ferro is een dikke herrieschopper, hij is nu 5, ik heb bijna twee jaar met hem 'in onmin' geleefd, maar de laatste maanden draait ie als een blad aan de boom om, is aanhankelijk, laat zich rijden.......

Ik ben maar een amateurtje hoor, maar het blijft apart.
Wel leuk - liever zo dan andersom Knipoog .

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:39

ik heb 3 ferro's gereden...echt 3 totaaaal verschillende paarden

2 donkerbruine, 5 en 7 jaar. De 5 jarige was een superlicht voetige knapperd die ook nog eens fijn te rijden was EN werklustig was. De 7 jarige was een luiwammes die stug en stram was maar in de omgang super lief en cool. En een zwarte..rotzak die continu op 2 benen stond, en alles vertikte..in de omgang EN onder het zadel..

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:41

Fokker79 schreef:
Jarwo (1e jaargang) is denk ik niet de uitzondering, zo ff kan je Jazz .... (Ferro * Irco Polo)met Vicky Thompson (1e jaargang), Lorenzo (Ferro * wolfgang) onder een andere engelsman, Een Ferro Zandigo (1e jaargang) in Frankrijk noemen die allemaal al Grand Prix dressuur zijn, naast Jarwo. En dan zal ik er misschien wel eentje vergeten. Daarnaast heeft Ferro veel ggk zonen, die allemaal een verrichtingtest hebben gedaan. Voor zover ik weet zijn er geen bijzonderheden ten aanzien van karakter genoemd, zijn er toch een stuk of 8.
Verder heeft Ferro in zijn leven een paar duizend meries gedekt en ja daar zullen ook wel wat rotzakken tussen zitten. Niet meer dan logisch.

Hele discussie is wat mij betreft een beetje over the top, we mogen in onze handjes knijpen dat we jaren zo'n ververver ter beschikking gehad hebben/nog steeds hebben.

Na Action is Ferro wel DE KWPN hengst die op internationaal niveau het best heeft gepresteerd!!!

Ferro heeft zelf inderdaad niet het gemakkelijkste karakter. Als fokker dien je daar rekening mee te houden. Combineer je Ferro met een bloedlijn, veel Volbloed, Franse lijnen en Amor bv., dan kun je produkten treffen waarin het moeilijke karakter dubbel wordt bevestigd.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:46

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:01

Ik ben het helemaal eens met fokker79.

Ik heb Ferro ook gezien op de HK als pref. hengst. En hij stond daar als een koning.

Het is al eerder gezegd dat de moederlijn ook een zeer belangrijke invloed heeft en het moet passen.

Van elke hengst zijn wat het karakter betreft uitschieters naar beide kanten.

En ik denk dat hiermee al veel is gezegd.

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:44

Ik heb zelf ook een ferro, en dat is echt een heel lief beest!
Maar ze hebben ook altijd nog een moeder

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:46

Ik ben zelf helemaal weg van ferrobloed...heb er zelf een aantal gehad en verkocht, en tsja wat is geen makkelijk bloed? Ik heb ook diverse sambers staan, waar mensen altijd overzeggen : die zijn zoooo super makkelijk...noue...die van mij zijn dan een uitzondering zeker alles behalve makkelijk.

Ik hou wel van paarden met karakter, misschien dat mensen dat onder moeilijk weg schuiven? De ferro`s die hier hebben gelopen waren allemaal eerlijk, sommige beetje terughoudent maar zeker wel werkwillend. En tja..wat is moeilijk