Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anna42 schreef:Is ze werkelijk zo overbouwd? Het hoogste punt van de schoft en het hoogste punt van het kruis liggen vrijwel horizontaal. Deze verhoudingen resulteren ook in de beschreven bewegingen.
Ze is wel sterk onderstandig! Dat heeft te maken met het vrij laag gelegen boeggewricht en het platte en hoog gelegen ellebooggewricht!

Dees schreef:Ehm. ... ik zie overbouwd, maar ik zie ook zeer weke bovenlijn en overmatig ontwikkeld schoft. Tja, met een weke ruglijn en een vrij hoog kruis lijkt een paard gauw overbouwd, maar deze is het volgens mij ook, onadnks dat hoge schoft.
Ik zie het schoft trouwens graag een fractie hoger dan het hoogste punt van het kruis. Als deze merrie volgens Anna42 in 'evenwicht' staat, herinner me hier dan svp aan 'du moment' ik overweeg een easp te kopen...![]()
Anyhow; ik vind deze merrie allerminst uitnodigen om te berijden, vandaag mijn zacht uitgedrukte vraag aan de topicstart(st)er; wil je echt wel met deze merrie fokken?
Anna42 schreef:Even afwachten wat de deskundigen hiervan zeggen

Magique schreef:Gewoon een stapje naar achter doen et voilá, weg onderstandig voorbeen ....
Dat ben ik niet met je eens. Het been komt dan wel beter te staan maar de rest van het paard zal vooral achter "beroerd" komen staan!
BarGee schreef:ik zie wat je bedoelt. Ga eens kijken op een aantal andere fotos van haar, want was me in die drie jaar dat ik haar nu heb nooit opgevallen.
Heeft dit tot gevolg dat ze minder ruim zijn vanvoor?