Verwachtingen eigen fokproducten..vertel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:02

Almostblack,
Je noemt terecht 8 goedgekeurde zonen op uit de 6 jaren dat hij gedekt heeft, maar één ding wordt hier zoals altijd achterwege gelaten: het totaal aantal nakomelingen dat Clinton al gegeven heeft. Plus als je die hengsten gaat bekijken in 2e en 3e generatie wie komt er dan nog in voor Heartbreacker, Darco: monumenten in de fokkerij.
Maar ik daag je uit: ga buiten deze goedgekeurde hengsten op zoek naar Clinton-nakomelingen in de cyclus: ik vind dat erg tegenvallen in verhouding met het aantal dekkingen.
Wat de prestaties van Clinton betreft : hij kan springen als hij zin heeft maar het optreden tijdens de Grote Prijs Rotterdam was bedroevend.
Over het karakter van Clinton is altijd dezelfde discussie gaande : de fans verdedigen de hengst en elke kritiek op zijn karakter wordt weggeveegd met die prestaties: wat zouden die prestaties niet zijn als zijn karakter wat simpeler was, denk daar eens aan.
Maar goed dit topic moet niet ontaarden in een discussie tussen voor- en tegenstanders van Clinton: iedereen maakt zijn keus wat hengsten betreft en enkel de tijd zal uitmaken wie er gelijk had.
Dat Hubert nu al zegt dat zijn hengst naar de Spelen gaat en dat er geen sperma meer te krijgen is, vindt ik voorbarig. De kans is groot geef ik toe maar in Rotterdam ging hij toch af als een gieter.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:04

MissHIS schreef:
Merrie heet L.Wostara 4

Dus ik denk Germus R x Ladalco x Abgar xx x Joost.

Ik zit er een keer naast.

De merrie is een puur inteelt produkt.

http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... d=Standard

Dus wat zegt dat nu over het veulen.?
Ik weet het niet. Dan dat inteelt en daar weer een outcross niet schadelijk is ,integendeel.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 04-07-04 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:07

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:09

MissHIS schreef:
Ik weet niet zeker wat er achter Germus en Ladalco zit he!

Ja nu wordt het toch weer anders Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:23

ceasario schreef:
Ja nu wordt het toch weer anders Haha!

Ik had al gezegd dat ik alleen Germus R x Ladalco wist, maar ging even zoeken op internet en vond daar een I. Wostara 5 (Ladalco x Abgar xx x Joost), weet alleen niet op welke manier dit familie is van de Germus R-merrie.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:37

Utrillo vorig jaar in Lanaken WK gezien maar toen vond ik er persoonlijk vrij weinig aan..... Weinig rug, onvoorzichtig, normaal springen.
Maar was ook enige keer dat ik hem gezien heb.

Citaat:
wat zouden die prestaties niet zijn als zijn karakter wat simpeler was, denk daar eens aan.

Er zijn mensen (niet mijn woorden) die zeggen dat ie dan alles omtrapt als ie makkelijk zou zijn.... (onvoorzichtig)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:52

MissHIS schreef:
Merrie heet L.Wostara 4

Dus ik denk Germus R x Ladalco x Abgar xx x Joost.

ik heb ook 2 producten uit die stam gehad
de ene was een grannox xAbgar xJoost xRigoletto , de ander was een Indoctro uit dezelfde moeder .Die moeder noemde Copostara .
Ikbeb toen nog gebeld naar Roelofs maar die hadden alles uit die stam verkocht :te klein fokken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:00

libke schreef:
ik heb ook 2 producten uit die stam gehad
de ene was een grannox xAbgar xJoost xRigoletto , de ander was een Indoctro uit dezelfde moeder .Die moeder noemde Copostara .
Ikbeb toen nog gebeld naar Roelofs maar die hadden alles uit die stam verkocht :te klein fokken

Deze L.Wostara 4 is juist heel groot, zeker wel 1.75 m. Haar dochter van Don Primaire is ook goed aan de maat (1.71 m denk ik?). Van Farmer kwam wel een kleinere.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:21

De indoctro was 1.75m als 5 jarige -wel heel chique -en de grannox was 1.68m dus ik vond ze ook goed aan de maat .Hun moeder was 1.58,en daarom waarschijnlijk verkocht want die 2 die ik gehad heb waren daar niet gefokt ,helaas heb ik niets meer teruggevonden uit die moederlijn .Deze 2 sprongen echt heel apart (lopen nu in Amerika)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:24

[quote="Franske"]Utrillo vorig jaar in Lanaken WK gezien maar toen vond ik er persoonlijk vrij weinig aan..... Weinig rug, onvoorzichtig, normaal springen.
Maar was ook enige keer dat ik hem gezien heb.

Ja ludo kan zelfs een koe doen springen ,slechts enkele houden het een paar jaartjes vol ,deze alvast niet .Heb hem ook in de cyclus gezien en was inderdaad niet geweldig

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:44

Over Clinton, ik ben een groot Corrado-fan, maar heb het niet zo op Clinton. Onze Westfaalse dierenarts vertelde me zaterdag nog dat veel Cornet Obolensky veulens je de stal uittrapten. Cornet . Daarbij zal ook de merrie wel iets in hebben gebracht. Verder vind ik het rijden van demeersman vrij pover. Niet mijn hengst. En Dollar de la Pierre moet zijn hoge dekgeld ook nog maar eens in de vererving bewijzen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:35

je kan die 2 natuurlijk niet vergelijken maar dan heb ik toch veel liever dollar (tlalloc ) dan clinton .dollar komt uit een hele goeie moeder -lorripierre heeft namelijk met pierre Durand op het hoogste niveau gelopen- een sterk presterende stam .Ik vind de hengst dan juist wel heel veel inzet hebben in het parcours .De ruiter die mijn Libero merrie uitbrengt , heeft Dollar indertijd gereden op de olympische spelen en hij verzekerde mij dat het beestje echt veel kwaliteit heeft .Of hij dat ook vererft weet ik niet ,Ik denk niet dat zijn producten daarvoor al oud genoeg zijn hier in Europa ,hij is namelijk nog maar een paar jaar terug uit Mexico .2 jaar terug werd er een hengstje van verkocht op de veiling bij Van Olst,ik heb die toen gezien.Sprong heel apart hoor, echt een gummie bal en zo goed taxeren .dacht dat ie veejl geld zou gaan maar is toen slechts voor 15000 guldens verkocht
Ze hebben hem nadien voorgebrachtop een hengstenkeuring en is gekeurd Timotei la silla (was trouwens uit een merrie waarmee Tops nog internationaal had gelopen.
Ik denk trouwens dat het in Frankrijk heel gewoon is om zoveel € te vragen voor een goed presterende hengst zie maar naar Diamant de Semilly (3500) -Dollard du Murier (3500) Tlaloc (3500) Quickstar.....
Maar die hun dekkaarten raken toch steeds op.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:45

Over zijn eigen presteren niets dan lof, alleen heb ik nog weinig goede kinderen gezien.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:14

Excuseme schreef:
Over zijn eigen presteren niets dan lof, alleen heb ik nog weinig goede kinderen gezien.

Heb jij er dan al gezien en hoe oud waren die als ik vragen mag ?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:46

mijn fokproducten uit Roxette bevallen me heel goed. Sultana is misschien wat minder mooi qua model maar haar karakter is veel beter. en ze heeft hele goede gangen. Oh ze kan ook fel protesteren hoor maar ze is lang niet zo moeilijk als haar moeder. Tja Radetzky is buitengewoon meegevallen in alles. Haha! Een tweede als hij zullen we waarschijnlijk niet meer kunnen fokken. Al blijven we dat proberen natuurlijk. Sultana's dochter Ramona is dan wel weer mooier van model dan haar moeder, ze lijkt ook hele goede gangen te hebben vererfd maar ik zie toch wat meer karaktertrekken van haar grootmoeder erin terug maar dat valt nog te bezien onder het zadel hoe haar karakter dan echt is.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:29

libke schreef:
je kan die 2 natuurlijk niet vergelijken maar dan heb ik toch veel liever dollar (tlalloc ) dan clinton .dollar komt uit een hele goeie moeder -lorripierre heeft namelijk met pierre Durand op het hoogste niveau gelopen- een sterk presterende stam .Ik vind de hengst dan juist wel heel veel inzet hebben in het parcours .De ruiter die mijn Libero merrie uitbrengt , heeft Dollar indertijd gereden op de olympische spelen en hij verzekerde mij dat het beestje echt veel kwaliteit heeft .Of hij dat ook vererft weet ik niet ,Ik denk niet dat zijn producten daarvoor al oud genoeg zijn hier in Europa ,hij is namelijk nog maar een paar jaar terug uit Mexico .2 jaar terug werd er een hengstje van verkocht op de veiling bij Van Olst,ik heb die toen gezien.Sprong heel apart hoor, echt een gummie bal en zo goed taxeren .dacht dat ie veejl geld zou gaan maar is toen slechts voor 15000 guldens verkocht
Ze hebben hem nadien voorgebrachtop een hengstenkeuring en is gekeurd Timotei la silla (was trouwens uit een merrie waarmee Tops nog internationaal had gelopen.
Ik denk trouwens dat het in Frankrijk heel gewoon is om zoveel € te vragen voor een goed presterende hengst zie maar naar Diamant de Semilly (3500) -Dollard du Murier (3500) Tlaloc (3500) Quickstar.....
Maar die hun dekkaarten raken toch steeds op.

en wij twijfelen tussen Dollar en Diamant..uiteindelijk heeft de bouw van Dollar de uitslag gegeven...Diamant met onze Concorde zou echt een beer worden, je wil ook niet weten wat voor moeder onze concorde heeft...

Wat Clinton betreft heb je gelijk, ik ga als Clinton-fan tegen de opmerkingen over zijn karakter fel in, maar ik weet zelf ook dat het de fijnste niet is en zich alleen door een ruiter laat rijden...
Ik wil toch even zo snel mogelijk foto's van het veulen hier opzetten, kunnen jullie zelf even oordelen...Ze is trouwens wel opgegeven voor de veiling, dus ik denk dat mijn "baas" haar hoog inschat...

Quickstar heb ik laatst een nakomeling van gezien...een d-pony Haha! (4 of 5 jaar oud al). en de moeder was nog wel 1.72 m (niet dat het veulen dan per se tussen de 1.58 m en de 1.72 m in moet zitten...maar je verwacht toch zeker geen D-pony...)

Een vraagje voor jullie; wij verwachten over zo'n twee weken een veulen van Quattro uit onze Typique (Cavalier x Indoctro x Concorde x Zeoliet)
Wat vinden jullie van deze combinatie? Gewoon alleen kijkens naar het papier...ik heb namelijk zo mijn twijfels gehad, maar ik denk nu dat het nog wel eens wat moois en aparts zou kunnen worden...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:37

Almostblack ,ikheb mijn forrester Xgrannus merrie laten dekkenvan Diamant (kon met iemand rietjes delen dus was heel voordelig ).maar vind je keuze voor Dollar heel goed .Hij sprong verleden week op de Franse kampioenschappen naar de titel op een fenomenale wijze (terug zoals op de wereldspelen ).Gelijk heb je dat het een 'mooier 'paard is dan Diamant .had ie wat goedkoper geweest had ik het zeker ook gedaan !!.Maar hier in m'n buurt heb ik een bevriende fokker en die had dit jaar 3 of 4 diamant veulens en ik was echt verbaast hoeveel ras en bloed de veulens vertoonden en dat heeft dan de doorslag gegevan .mijn merrie heeft wel heeeeeeeel veel bloed ,ze loopt altijd maar met haar staart op haar rug te briesen ,dus ik denk wel dat het goed zou moeten zijn .daarbij moet ik wel vermelden dat ik weinig belang hecht aan het exterieur ,keuringen en schoonheidswedstrijdjes zijn niets voor mij .Ik breng graag uren door in de paddock van concourses daar moet het toch maar gaan gebeuren en natuurlijk de instelling in de ring (sorry voor clinton).als je daar 25 paarden bekijkt dan zijn er geen 2 die kwa exterieur op elkaar gelijken ,alles is toegelaten .Kijk maar naar deze merrie[img] http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... YWV[/img]e was VEEL te lang haar hals was veel tekort en zwaar bespierd haar beenstand was verre van correct ,maar de uitdrukking van haar hoofd ja dat sprak boekdelen Ze wou altijd maar 1 ding springen ,volgens mij mocht je nog een auto voor haar neus zetten ,ze zou er nooit langs gaan Mede dankzij haar karakter heeft ze het zo ver gebracht (GP en WB proeven gelopen)
Wat betreft de quickstar daar heb je gelijk in ,Heb ze al in alle maten en modellen gezien,maar volgens mij kunnen ze wel springen en dat is tenslotte wel het belangrijkste .Hopelijk blijft ie wel d -pony dan zal ie nog veel geld waard zijn (internationale Quickstar tussen de ponies).
over je te verwachten veulen kan goed zijn .Ik ben allen geen cavalier en Zeoliet fan omdat ik van bloedkikkertjes houd .maar als je van de hengst gecharmeerd bent en je merrie is goed genoeg waaom zou het dan niet meevallen?

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:36

libke schreef:
Almostblack ,ikheb mijn forrester Xgrannus merrie laten dekkenvan Diamant (kon met iemand rietjes delen dus was heel voordelig ).maar vind je keuze voor Dollar heel goed .Hij sprong verleden week op de Franse kampioenschappen naar de titel op een fenomenale wijze (terug zoals op de wereldspelen ).Gelijk heb je dat het een 'mooier 'paard is dan Diamant .had ie wat goedkoper geweest had ik het zeker ook gedaan !!.Maar hier in m'n buurt heb ik een bevriende fokker en die had dit jaar 3 of 4 diamant veulens en ik was echt verbaast hoeveel ras en bloed de veulens vertoonden en dat heeft dan de doorslag gegevan .mijn merrie heeft wel heeeeeeeel veel bloed ,ze loopt altijd maar met haar staart op haar rug te briesen ,dus ik denk wel dat het goed zou moeten zijn .daarbij moet ik wel vermelden dat ik weinig belang hecht aan het exterieur ,keuringen en schoonheidswedstrijdjes zijn niets voor mij .Ik breng graag uren door in de paddock van concourses daar moet het toch maar gaan gebeuren en natuurlijk de instelling in de ring (sorry voor clinton).als je daar 25 paarden bekijkt dan zijn er geen 2 die kwa exterieur op elkaar gelijken ,alles is toegelaten .Kijk maar naar deze merrie[img] http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... YWV[/img]e was VEEL te lang haar hals was veel tekort en zwaar bespierd haar beenstand was verre van correct ,maar de uitdrukking van haar hoofd ja dat sprak boekdelen Ze wou altijd maar 1 ding springen ,volgens mij mocht je nog een auto voor haar neus zetten ,ze zou er nooit langs gaan Mede dankzij haar karakter heeft ze het zo ver gebracht (GP en WB proeven gelopen)
Wat betreft de quickstar daar heb je gelijk in ,Heb ze al in alle maten en modellen gezien,maar volgens mij kunnen ze wel springen en dat is tenslotte wel het belangrijkste .Hopelijk blijft ie wel d -pony dan zal ie nog veel geld waard zijn (internationale Quickstar tussen de ponies).
over je te verwachten veulen kan goed zijn .Ik ben allen geen cavalier en Zeoliet fan omdat ik van bloedkikkertjes houd .maar als je van de hengst gecharmeerd bent en je merrie is goed genoeg waaom zou het dan niet meevallen?

Daarom, zoiets hadden wij ook al...het wordt wel even spannend omdat zowel hengst als merrie springgefokt zijn maar alletwee behoorlijk goed kunnen lopen...dus we zijn wel benieuwd of hier een springpaard, dressuurpaard of allrounder uit komt rollen (mits alles goed verloopt).

Ik moet wel even zeggen dat ik de lijnen van Diamant erg mooi vind, zeker voor een Frans paard...mischien nog wel mooier dan die van Dollar maar zoals ik als zei; Diamant past niet bij onze Concorde...

Volgens mij ben je niet de enige die niet zo gek is van Cavalier...Voordat Typique hoogdrachtig was hebben we haar een paar keer meegehad naar de manege om er toch maar eens voorzichtig op te klimmen...Meeste mensen waren erg gecharmeerd van haar maar zodra je zei dat het een dochter van Cavalier was waren er toch een aantal mensen die bij wijze van spreken meteen de andere kant uit keken... Verdrietig

Ook al geen Zeoliet-fan? Wat vind jij dan van de combi Sandreo x Zeoliet...? Daar is onze Zeoliet nu drachtig van namelijk... Haha!