Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MissHIS schreef:Merrie heet L.Wostara 4
Dus ik denk Germus R x Ladalco x Abgar xx x Joost.
ceasario schreef:Ik zit er een keer naast.
De merrie is een puur inteelt produkt.
http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... d=Standard
Citaat:wat zouden die prestaties niet zijn als zijn karakter wat simpeler was, denk daar eens aan.
MissHIS schreef:Merrie heet L.Wostara 4
Dus ik denk Germus R x Ladalco x Abgar xx x Joost.
libke schreef:ik heb ook 2 producten uit die stam gehad
de ene was een grannox xAbgar xJoost xRigoletto , de ander was een Indoctro uit dezelfde moeder .Die moeder noemde Copostara .
Ikbeb toen nog gebeld naar Roelofs maar die hadden alles uit die stam verkocht :te klein fokken
en ze heeft hele goede gangen. Oh ze kan ook fel protesteren hoor maar ze is lang niet zo moeilijk als haar moeder. Tja Radetzky is buitengewoon meegevallen in alles.
Een tweede als hij zullen we waarschijnlijk niet meer kunnen fokken. Al blijven we dat proberen natuurlijk. Sultana's dochter Ramona is dan wel weer mooier van model dan haar moeder, ze lijkt ook hele goede gangen te hebben vererfd maar ik zie toch wat meer karaktertrekken van haar grootmoeder erin terug maar dat valt nog te bezien onder het zadel hoe haar karakter dan echt is. 
libke schreef:je kan die 2 natuurlijk niet vergelijken maar dan heb ik toch veel liever dollar (tlalloc ) dan clinton .dollar komt uit een hele goeie moeder -lorripierre heeft namelijk met pierre Durand op het hoogste niveau gelopen- een sterk presterende stam .Ik vind de hengst dan juist wel heel veel inzet hebben in het parcours .De ruiter die mijn Libero merrie uitbrengt , heeft Dollar indertijd gereden op de olympische spelen en hij verzekerde mij dat het beestje echt veel kwaliteit heeft .Of hij dat ook vererft weet ik niet ,Ik denk niet dat zijn producten daarvoor al oud genoeg zijn hier in Europa ,hij is namelijk nog maar een paar jaar terug uit Mexico .2 jaar terug werd er een hengstje van verkocht op de veiling bij Van Olst,ik heb die toen gezien.Sprong heel apart hoor, echt een gummie bal en zo goed taxeren .dacht dat ie veejl geld zou gaan maar is toen slechts voor 15000 guldens verkocht![]()
Ze hebben hem nadien voorgebrachtop een hengstenkeuring en is gekeurd Timotei la silla (was trouwens uit een merrie waarmee Tops nog internationaal had gelopen.
Ik denk trouwens dat het in Frankrijk heel gewoon is om zoveel € te vragen voor een goed presterende hengst zie maar naar Diamant de Semilly (3500) -Dollard du Murier (3500) Tlaloc (3500) Quickstar.....
Maar die hun dekkaarten raken toch steeds op.
(4 of 5 jaar oud al). en de moeder was nog wel 1.72 m (niet dat het veulen dan per se tussen de 1.58 m en de 1.72 m in moet zitten...maar je verwacht toch zeker geen D-pony...) 
libke schreef:Almostblack ,ikheb mijn forrester Xgrannus merrie laten dekkenvan Diamant (kon met iemand rietjes delen dus was heel voordelig ).maar vind je keuze voor Dollar heel goed .Hij sprong verleden week op de Franse kampioenschappen naar de titel op een fenomenale wijze (terug zoals op de wereldspelen ).Gelijk heb je dat het een 'mooier 'paard is dan Diamant .had ie wat goedkoper geweest had ik het zeker ook gedaan !!.Maar hier in m'n buurt heb ik een bevriende fokker en die had dit jaar 3 of 4 diamant veulens en ik was echt verbaast hoeveel ras en bloed de veulens vertoonden en dat heeft dan de doorslag gegevan .mijn merrie heeft wel heeeeeeeel veel bloed ,ze loopt altijd maar met haar staart op haar rug te briesen ,dus ik denk wel dat het goed zou moeten zijn .daarbij moet ik wel vermelden dat ik weinig belang hecht aan het exterieur ,keuringen en schoonheidswedstrijdjes zijn niets voor mij .Ik breng graag uren door in de paddock van concourses daar moet het toch maar gaan gebeuren en natuurlijk de instelling in de ring (sorry voor clinton).als je daar 25 paarden bekijkt dan zijn er geen 2 die kwa exterieur op elkaar gelijken ,alles is toegelaten .Kijk maar naar deze merrie[img] http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... YWV[/img]e was VEEL te lang haar hals was veel tekort en zwaar bespierd haar beenstand was verre van correct ,maar de uitdrukking van haar hoofd ja dat sprak boekdelen Ze wou altijd maar 1 ding springen ,volgens mij mocht je nog een auto voor haar neus zetten ,ze zou er nooit langs gaan Mede dankzij haar karakter heeft ze het zo ver gebracht (GP en WB proeven gelopen)
Wat betreft de quickstar daar heb je gelijk in ,Heb ze al in alle maten en modellen gezien,maar volgens mij kunnen ze wel springen en dat is tenslotte wel het belangrijkste .Hopelijk blijft ie wel d -pony dan zal ie nog veel geld waard zijn (internationale Quickstar tussen de ponies).
over je te verwachten veulen kan goed zijn .Ik ben allen geen cavalier en Zeoliet fan omdat ik van bloedkikkertjes houd .maar als je van de hengst gecharmeerd bent en je merrie is goed genoeg waaom zou het dan niet meevallen?