Hete hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:47

Ik heb nog steeds wat moeite met het woord "heet" en daarbij de avator van de topicstarter Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:49

Pipo schreef:
Ik heb nog steeds wat moeite met het woord "heet" en daarbij de avator van de topicstarter Haha!

*LOL* Jij bent nog goed wakker! Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 06:57

KarinvdM schreef:
Is dit "Het grote vooroordelen" topic??

Ja, en je ziet het wel aan de reacties......

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:03

We zijn weer lollig vandaag De heetste (ex)hengsten vind je meestal terug op de barbeque Schijnheilig

Bij de Welsh heb ik een hele reeks hengsten met een bijzonder onplezierig karakter gekend. Dat gaven ze dan tot overmaat van ramp ook nog eens door aan hun nakomelingen. In principe mijden we die bloedlijnen, hoewel ze overigens wel kwaliteiten hebben voor de keuringsbaan. We vinden het alleen niet zo praktisch om een kind van 10 met een bijter, schopper en steigeraar (de gemeenste trappen zijn met het voorbeen) aan het werk te zetten..

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:21

Citaat:
We vinden het alleen niet zo praktisch om een kind van 10 met een bijter, schopper en steigeraar (de gemeenste trappen zijn met het voorbeen) aan het werk te zetten..

Vorig jaar zag ik er 1 (K'tje) al steigerend de ring in gaan (aan de hand) die werd voor gebracht door een volwassen man die 'm bijna niet kon hanteren.
Maar wel een 1ste premie krijgen Verward daar ging mijn begrip van 'kinderpony'.

Mijn pony was iets te braaf voor het goede, maar dat was echt te gek voor woorden..

Moet wel zeggen dat het dit jaar absoluut anders was, heb dit jaar niet echt 'gemene' ponies in actie gezien. 1tje was jolig, maar dat vind ik wat anders.. Haha!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:47

Ik heb de ervaring dat Weltmeyer paarden geeft die in elk geval hoog genoeg in het bloed zitten. Ik hoop dat het met onze hengst ook zo zal zijn, hij zelf heeft in ieder geval bloed genoeg.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:01

Lees ik dat nou goed, Indoctro en Ferro heet ! Verward

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:45

Van de Welsh K hengsten vind ik dat Vita Nova's Hanassie erg 'hete' nakomelingen heeft....
Ik ken er enkelen en zelf hebben we er dit jaar ook twee veulens van, maar het zijn niet de makkelijkste pony's...
(en ik heb even in Malibu's profiel gegeven die aangaf dat haar pony's ook zo'n heethoofd was, ik zag dat dat ook een Hanassie was)
Maar verder zijn het doorgaans wel prachtige pony's, die jonge Hanassie's!! Haha!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:26

Er is ook nog een moeder die karakter doorgeeft....telt in de fokkerij niet mee? Ja...de vaders hebben meer kinderen, hehe......
Gewoon naar het paard zelf kijken, eenmaal bereden haal je een hete bliksem er toch redelijk makkelijk uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 09:40

Pipo schreef:

Pling

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:11

Ik heb ook een behoorlijk heet paard. Mijn paard is een gelderse van Exponent. Verder is ze wel heel braaf en wilt graag werken, maar heeft ze eenmaal gedraaft e een galopje gemaakt, dan wordt ze heel heet en is ze af en toe moeilijk onder controle te houden.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:35

Mijn paard is een Lancet * Balzflug en die kan zich echt heel heet maken, in het begin was het soms zo erg dat ik hem even terug in stal moest zetten om af te koelen. Maar hij gaf deze problemen hoofdzakelijk aan de hand. Onder het zadel is het een enorm werkwillig paard en nou hij wat meer vertrouwen krijgt is hij koeler in zijn hoofd geworden zonder dat het nu een dooie mus is. Maar hij is nu gewoon braaf en gaat niet meer helemaal over de rooie. Hij is wel altijd eerlijk geweest.
Ik ken nog wel een andere Balzflug en dat is echt een heethoofd en ook niet eerlijk.
Verder hoor ik nogal eens berichten over Pion, en ik moet zeggen ik ken nogal wat pionnetjes en dat zijn geen luie donders. Sommige hebben echt een kronkel in de kop maar de paarden die dit niet hebben zijn dan ook wel gelijk toppers onder het zadel en zijn op de juiste manier heet.
Ik vind van Jazzen dat ze vaak wat kijkerig zijn. En verder Amor, Ekstein en ik ken nogal wat nerveuze gribaldi's maar ook weer hele makke.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:02

Ik ken toch veel smerige jazzen als je dat met heet bedoelt. Verder ook wel een ferro die niet de makkelijkste is. Maar daar weet ik er maar een van dus dat zegt niks.
Op stal staat ook een 2 jarige hengst van Ronaldo en dat is echt een schat van een beest!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 07:11

Nou ik kan je verzekeren dat Balzflug zelf een hele nerveuze en kijkerige hengst was en zelf was hij niet van de gemakkelijkste om te rijden misschien maar veel van zijn vervelende gedrag bij het rijden lag in zijn jongere jaren toen hij door een ruiter werd gereden die hem niet pastte. Ik ken persoonlijk 2 Balzfluggen en die ene is echt een grote heethoofd en lomp om mee om te gaan. De andere is een lief en goed paard om te rijden.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:42

k ben het helemaal met LuvdaTossa eens ik denk dat het vooral gaat o hoe je dermee om gaat.. Ik rijd 2 RexMagna's en daar hoor je ook hele slecht dingen over. Ik kan indd wel zeggen dat het paarden zij met een karkater en dat je daarmee om moet kunne gaan. Opzich zijn ze wel heel braaf maar ze worden wel heel heet als jeje ze hard aan het werk heb maar dan lopen ze eigenlijk alleen maar beter.. En komt het 'hete' ook niet deels af van het karakter.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:59

jetset d, jazz....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:37

petraaken schreef:
Nou ik kan je verzekeren dat Balzflug zelf een hele nerveuze en kijkerige hengst was en zelf was hij niet van de gemakkelijkste om te rijden misschien maar veel van zijn vervelende gedrag bij het rijden lag in zijn jongere jaren toen hij door een ruiter werd gereden die hem niet pastte. Ik ken persoonlijk 2 Balzfluggen en die ene is echt een grote heethoofd en lomp om mee om te gaan. De andere is een lief en goed paard om te rijden.

Das eigenlijk met alle Balzflugjes zo, die moeten je gewoon passen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:00

Tot dit jaar wist ik niet eens dat Balzflug zulke heethoofden kon geven tot nu toe had ik enkel redelijk brave nakomelingen gezien. Ik was altijd van mening dat hij zijn nerveuze en kijkerige karakter niet doorgaf. 1 ding weet ik nu wel mijn keuze voor Balzflug indertijd bij mijn Transvaal was qua karakter een hele slechte keus geweest voor de rest ging hij denk ik alles verbeteren. Achteraf gezien was het maar goed dat de merrie niet drachtig werd. Het zou geen paard voor mij geweest zijn.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:13

beesjebo schreef:
jetset d, jazz....

Ben jij gek!? Nee hoor, grapje .
Maar ik heb zelf een Jet Set en dat is een hele relaxte, coole Cool , niet snel van de rel te brengen super werkwillige merrie.
Verder ken ik nog een aantal Jet Set's (ruinen en merries) in de sport en die zijn ook niet heet. Ik heb zelf nog niet van Jet Set's gehoord die heet zouden zijn.

Ik weet wel een heethoofden vererver: Kennedy (v. Ferro)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:19

De Gribs die ik ken kunnen inderdaad nog wel eens gespannen worden van de omgeving zoals Frunnink zegt.
Ik vind ze echter niet heet, je kan ze zo heet maken als je zelf wil dus gewoon prettig.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:25

Almé 's en Animo's kunnen best heet zijn. Als je er goed mee om kunt gaan doen ze alles voor je maar als je ze tegen je krijgt :-/

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:23

Animo's zijn niet zo zeer heet, maar ze zijn niet voor iedere ruiter het geschikte paard. Het zijn karakterpaarden, maar heet zijn ze zeker niet altijd Haha!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:26

Tha_Niekje schreef:
Van de Welsh K hengsten vind ik dat Vita Nova's Hanassie erg 'hete' nakomelingen heeft....
Ik ken er enkelen en zelf hebben we er dit jaar ook twee veulens van, maar het zijn niet de makkelijkste pony's...
(en ik heb even in Malibu's profiel gegeven die aangaf dat haar pony's ook zo'n heethoofd was, ik zag dat dat ook een Hanassie was)
Maar verder zijn het doorgaans wel prachtige pony's, die jonge Hanassie's!! Haha!

Ik heb ook een Hanassie, inderdaad een hele hete donder, en niet altijd een even makkelijk karakter Maar tog een leuke pony om mee te werken, een uitdaging!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:05

Dacht nog aan Belisar. Maar of die onder 'heet' of 'moeilijk' vallen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:25

Destinietje schreef:
Ik heb ook een Hanassie, inderdaad een hele hete donder, en niet altijd een even makkelijk karakter Maar tog een leuke pony om mee te werken, een uitdaging!

Nou, ons merrieveulen van Hanassie is een ramp Scheve mond Scheve mond
Staat ook voortdurend op twee benen Schijnheilig
En de moeder krijgt ook totaal geen rust Haha!