Stamboekkeuring/graadverhoging Drachten 30/6-3/7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:03

CGJ12 schreef:
Wel eens een Amev-Z2 proefje gereden met een goede galoppeur, maar zeer beperkte draver?
De jury brandt je geheid af tot 150 punten.
Kom je met een goede draver, maar beperkte galoppeur, dan heb je al 180 punten voordat je aan de galop begint..............

In Zelhem een paar weken terug nog meegemaakt Knipoog

Terwijl ik met me blonde hoofd altijd dacht dat hoe hoger je komt des te meer galoperen dus dat zit wel goed met dat paard van mij! mooi fout gedacht Scheve mond

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 16:29

Nou wij hebben de merrie van vandaag binnen. Ze is ster en keur geworden Haha! 68 punten op exterieur. Gelukkig dat we dit jaar weer zijn geweest, aangezien het vorig jaar niet gelukt is.
Kwaliteit van de paarden was redelijk. We hebben alleen de ochtend gezeten, aangezien ik nog paarden moest rijden en eigenlijk een beetje ziek ben. Een prachtige 3 jarige Olivi van M. Hovenga gezien, met leuke punten. Heel aansprekend paard!

Nou morgen moet Urlando, weet iemand hoe streng ze zijn bij de ruinen? Als hij iig ster wordt is de moeder preferent.... en dat voor een nakomeling met een afgekeurde vader Haha! Persoonlijk heb ik m'n twijfels of hij het wel zal halen, maar goed, dat zien we morgen wel weer!

Als het goed is ben ik er de hele dag.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:55

Ik ga donderdag natuurlijk kijken naar m'n 1e fokprodukt wat op de keuring komt( nr 75 de matterhorn x nocturn) en ga zaterdag zelf met een 5 jar goodtimes merrie die van een kennis van mij is, dit is ook een nakomeling van Gamora, dus wel spannend.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:14

LuvdaTossa schreef:
Nou wij hebben de merrie van vandaag binnen. Ze is ster en keur geworden Haha! 68 punten op exterieur. Gelukkig dat we dit jaar weer zijn geweest, aangezien het vorig jaar niet gelukt is.
Kwaliteit van de paarden was redelijk. We hebben alleen de ochtend gezeten, aangezien ik nog paarden moest rijden en eigenlijk een beetje ziek ben. Een prachtige 3 jarige Olivi van M. Hovenga gezien, met leuke punten. Heel aansprekend paard!

Nou morgen moet Urlando, weet iemand hoe streng ze zijn bij de ruinen? Als hij iig ster wordt is de moeder preferent.... en dat voor een nakomeling met een afgekeurde vader Haha! Persoonlijk heb ik m'n twijfels of hij het wel zal halen, maar goed, dat zien we morgen wel weer!

Als het goed is ben ik er de hele dag.

Nou ze zijn lang niet zó streng als bij de rest.
Vorig jaar miste hier in de buurt 2 ruinen 2 punten voor de ster.
Ik zie Urlando morgen ook waarschijnlijk.
Ben benieuwd naar hem!
Heb je mijn pbtje binnengekregen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:19

Wouter24 schreef:
Terwijl ik met me blonde hoofd altijd dacht dat hoe hoger je komt des te meer galoperen dus dat zit wel goed met dat paard van mij! mooi fout gedacht Scheve mond

Yep inderdaad! Zo zie je maar weer dat dit blonde mokkel nog zo heel stom niet is he? Maar ja door schade en schande wordt men wijs...of zoals CGJ zei; Zo worden kleine meisjes (lees jongetjes) groot! Haha!

Jouw redenatie gaat op vanaf de Lichte tour. Ook voor de ZZ heb je een paard nodig wat goed kan draven tegenwoordig. Maar als je in de LT hoog wil eindigen zal je paard beide goed moeten kunnen, dus dan kan je je helemaal geen beperkingen permitteren in een paard.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:40

Ik ga ook!!!!!!!! Ben er samen met nog een bokker om 10 uur Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:42

Ik ga morgen ook, moet helaas ´s ochtends nog wel even naar school. Heb een aantal interessante paarden in de catalogus zien staan!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 18:42

adriana schreef:
Ik ga ook!!!!!!!! Ben er samen met nog een bokker om 10 uur Knipoog

Ben je waarschijnlijk te laat voor Urlando! Zijn groep moet om 9 uur beginnen.... Maar goed, ik blijf iig wel de hele dag!

De kwaliteit van het aanjagen is iig wel goed vooruit gegaan OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:26

Wouter24 schreef:
In Zelhem een paar weken terug nog meegemaakt Knipoog

Dan ben ik ook blond geworden.

Suzanne eens hoor! Liefst drie goede gangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:29

Ik ben vanmiddag even een paar uurtjes naar Drachten geweest. Een groep keurmeesters dachten dat het 5 december was en keurde daar ook naar Haha! Of ze vonden dat ze wat goed te maken hadden bij de provincies ten Noorden van Nederland Schijnheilig

2 zeer fijne Jetsets gezien. Er scheen een hele goede Grib gelopen te hebben, maar die heb ik gemist. Verder was de kwalteit middelmatig.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:33

Pipo schreef:
Ik ben vanmiddag even een paar uurtjes naar Drachten geweest. Een groep keurmeesters dachten dat het 5 december was en keurde daar ook naar Haha! Of ze vonden dat ze wat goed te maken hadden bij de provincies ten Noorden van Nederland Schijnheilig

Als ze dat nou morgenochtend ook even gaan doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:35

LuvdaTossa schreef:
Als ze dat nou morgenochtend ook even gaan doen Haha!

Ja daar hoop ik ook op Knipoog

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:00

ik was er ook, het was mijn eerste kwpn keuring. Maar mijn paard is
overbouwd en kwam daardoor teveel op de voorhand te lopen. En dit kunnen ze niet ster maken.( dit was vantevoren ook niet verwacht) Verder was ik redelijk tevreden, we hebben beiden weer veel geleerd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:26

Thea, je mag redelijk tevreden zijn.
Helaas liet je merrie zich niet helemaal goed zien, die had het drukker met haar omgeving Knipoog maar ze is wel een plaatje van een dier, ook al is ze tikkie overbouwd misschien.
Daar ga je echt nog wel veel lol mee hebben hoor, ik vond het een lekker dier
Wanneer stap je erop? Haha!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:02

Ze krijgt deze week nog vrij en volgende week gaan we los.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 20:07

Wij hadden vandaag iets minder geluk. Net geen ster... was ergens wel te verwachten. Te ouderwets type en toch een beetje teveel Gelders. Hij was trouwens wel een plaatje (hij is verkocht en voor de keuring omdat de fokmerrie nog 1 ster nodig heeft voor pref) Hij vond het bere interessant en heeft heel veel geleerd.

Weet iemand hoe het Ujaretty vergaan is? (v. Matterhorn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:00

LuvdaTossa schreef:
Wij hadden vandaag iets minder geluk. Net geen ster... was ergens wel te verwachten. Te ouderwets type en toch een beetje teveel Gelders. Hij was trouwens wel een plaatje (hij is verkocht en voor de keuring omdat de fokmerrie nog 1 ster nodig heeft voor pref) Hij vond het bere interessant en heeft heel veel geleerd.

Weet iemand hoe het Ujaretty vergaan is? (v. Matterhorn)
Ik heb mijn boekje in mijn auto laten liggen, zal morgen even voor je kijken.

Geloof dat deze ster is geworden, maar zeker weten doe ik het niet.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:27

sorry..stiekem even off topic, gaat er morgen ook nog iemand met een digi camera naar drachten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:28

pajidin schreef:
sorry..stiekem even off topic, gaat er morgen ook nog iemand met een digi camera naar drachten??

Nee ik ben vandaag geweest, met een digicamera Haha!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:31

Citaat:
Nee ik ben vandaag geweest, met een digicamera

Aan jou heb ik ook niks Tong uitsteken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:49

Pajidin....we gaan binnenkort gewoon naar de fokker toe!! Dan kunnen we alle paarden uit die stam bekijken! Pling En dan neem je zelf je digi mee !

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:52

Wat een super idee !!! gaaan we zeker doen...kan niet wachten!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:28

Ik ben ook geweest!
Urlando deed het best goed!
Zat een lekker koppie op, maar je zag wel veel gelders in hem , maar dat is logisch.
Hoe heeft hij het er verder vanaf gebracht?
Hij had 1 balk eraf toch?
Ik vond nummer 199 ook een plaatje dat was 1 van monaco, een wat zwaarder type merrie.
Verder nog 1 Corland gezien die geloof ik ster werd.
En nog een klein flemminghkje.

En jeetje wat was die hengst ontiegelijk druk zeg, Die liep contstant met een stijve Haha! , maar was erg onhandelbaar vond ik zelf.
Geloof dat dat 276 was?
Kan het mis hebben ?
Laatst bijgewerkt door parouscha op 02-07-04 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:30

parouscha schreef:
Ik ben ook geweest!
Urlando deed het best goed!
Zat een lekker koppie op, maar je zag wel veel gelders in hem , maar dat is logisch.
Hoe heeft hij het er verder vanaf gebracht?
Hij had 1 balk eraf toch?
Ik vond nummer 199 ook een plaatje dat was 1 van monaco, een wat zwaarder type merrie.
Verder nog 1 Corland gezien die geloof ik ster werd.
En nog een klein flemminghkje.

Gelijk 4 punten aftrek........... toch? Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:32

Dat weet ik niet Haha!