Belisar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:20

Ja dat vraag ik me ook af eigenlijk.. Verward
Je ziet in de hogere dressuur heel veel paarden met tuigbloed lopen.

Eleonoor, ik kan me voorstellen dat je je paard nog iedere dag mist. Waar is hij aan overleden?

Alexandra, jij hebt ook een schitterend paard zeg! Kwijl

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:28

Combinatie van verkeerde beenstand die niet meer gecorrigeerd kon worden. Waarschijnlijk nooit ontwormt in zijn eerste levensjaren en daardoor overgevoelig voor vele voer, kuil, kuil zomerexceem en later ook nog chronische longproblemen.
Hij werd weer kreupel op beide voorbenen, er was een kleine optie voor recreatie, maar landleven was uitgesloten (door de zomerexceem en winters longproblemen) heb ik besloten dat 8 jaar pijn voldoende was voor Luitenant en heb hem in laten slapen.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:52

eleonoor, ik bedoelde het niet verkeerd. Maar Battello's staan er om bekend dat het echt geen makkelijke paarden zijn. Hele lastige zelfs. Mijn baas wil nooit meer een battelo meer omdat het vaak rotbokken zijn. hij heeft er meerdere gehad. Een stuk of 10 zegtie maar hij wil der nooit meer een.

vind luit als ik eerlijk ben absoluut geen verkeerd paardje om te zien.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:59

Even uit nieuwsgierigheid, heb je ooit wel op hem kunnen rijden, wanneer zijn deze problemen ontstaan? Wat een triest verhaal zeg... Verdrietig

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 09:59

Tussen alle ellende in misschien totaal 1,5 jaar gereden. Achteraf bleek hij bij de koop al niet goed te zijn, maar ik zocht een braaf paard en toen was hij braaf, veroorzaakt door de pijn. Er zijn momenten geweest van 2 keer max 4 maanden dat hij goed was. En dat was dan goed te merken, supper fris wakker en speels.
Ik heb Luit totaal 4 jaar gehad en dus 2,5 jaar mee gedokterd.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:15

Vreselijk zeg... Verdrietig

Maar jij hebt er in ieder geval alles aan gedaan. Sterkte met het gemis...