Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Samsam schreef:Wat heeft de merrie gepresteerd, heeft ze predikaten, hoe doen haar kinderen het?

DeesDeBest schreef:Die is 20! Wat moet je daar nu nog mee?
adriana schreef:Hoe bedoel je Joshua? Genoeg op de markt?
MissHIS"]
Weet de prijs zo niet, maar meestal is het met zulke merries: haal er nog één merrieveulen uit, en je hebt de investering weer terug.
Ik wil over een tijdje ook een (gezonde!), oudere, bewezen fokmerrie aanschaffen, denk dat er best wel mensen zijn voor paarden zoals bovenstaande!
[/quote]
bewezen fokmerrie
[quote="Samsam schreef:Wat heeft de merrie gepresteerd, heeft ze predikaten, hoe doen haar kinderen het?
ceasario schreef:bewezen fokmerrie
Dan kun je ons waarschijnlijk helpen!
Wat is er bewezen aan deze fokmerie?
MissHIS schreef:Ik heb het niet zo zeer over deze merrie. Ik had het over het type merrie waar ik naar op zoek ga in de toekomst. En dan wil ik graag een merrie uit een stam waar goed presterende paarden uitkomen. Daarnaast een merrie die eigen prestaties heeft geleverd en het liefst over het (preferent en) prestatie-predicaat beschikt (een merrie die goed presterende nakomelingen heeft geleverd).
ceasario schreef:keur-preferente-prestatiemerrie Ohnegleichen
Wat is dit dan?
Ik ken het echt niet meer volgen.
Moet toch niet alleen van een goed gekeurde hengst afkomstig zijn.
ceasario schreef:En van de Zeoliet weet ik niets over eigen prestaties / prestaties van nakomelingen.
Dat moet in Theorie toch voldoende zijn met zo'n moeder.
daar zijn predikaten toch voor of niet soms?
MissHIS schreef:Dus jij fokt net zo lief met een predicaatloze merrie die niet in de sport heeft gelopen mét een moeder als Ohnegleichen, als met een merrie mét eigen prestaties, mét goed presterende nakomelingen én een moeder als Ohnegleichen?
Ik dacht dat we in de fokkerij moesten streven naar het beste van het beste...
Citaat:Ik dacht dat we in de fokkerij moesten streven naar het beste van het beste...
ceasario schreef:Dus zal ik ze maar niet kopen.
Want zo als ik beluister zal ik het veulen wat er uitkomt niet kunnen verkopen.
Ik werd ook lyrisch maar iets in mijn achterhoofd zij.
Klein marktonderzoekje op BOKT.
Of snap ik er nu niets meer van.ceasario schreef:Jij zegt iets wat ik niet zeg.
Zeg dan gewoon Wereldbloed op basis van de predikaten
Maar dat was vroeger nu is het anders.![]()
En zadel me niet op met een onwaarheid.