Lillehammer naar Edward Gal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:14

Issy schreef:
ik heb begrepen dat Lillehammer voornamelijk als natuurlijke dekhengst gebruikt is, en nog maar driekwart jaar onder het zadel is, maar misschien is het wel leuk als je de eigenaar om meer informatie kan vragen en een fotootje? Er is namelijk qua documentatie praktisch niet te vinden over dit paard in Nederland, enneh russich ben ik niet goed in.

Ik denk dat de eigenaren met meer info komen als zij denken dat de tijd daarvoor rijp is.

Nog even over dat 3/4 jaar onder het zadel. Zwolle is ook al 4 maanden terug dan zou hij toen pas 5 maanden onder het zadel zijn.

Hij is wel braaf maar zo zoet nou ook weer niet.,

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:21

Issy schreef:
nee ik beschuldig ook niemand, maar de kans zit er natuurlijk in, omdat hij zo ontzettend goed alle oefeningen loopt, dit paard is echter pas driekwart jaar onder het zadel. Hij toont veel spiermassa maar heeft dit van nature, hij is erg gemotiveerd om te werken, dit paard kun je niet zomaar 7 of 6 dagen per week trainen, dit is hij nog niet gewend. De berichten gaan nu al dat hij op zeer korte termijn lichte tour gaat lopen (binnen een maand?????) lijkt me dat dat iets te snel is.

Ik geloof nooit dat, als dit paard inderdaad nog maar 3/4 jaar onder het zadel is, Edward hem binnen een maand gaat starten in de Prix st. George. Welk paard leert nu zo snel de "kunstjes" van de Lichte Tour???????

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:29

Een trakehner Knipoog OK dan!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:04

God op dit soort momententen zou je toch heel graag, ook toprijdend nederland op bokt uitnodigen
Zoveel meer leerzame dingetjes die nu niet aankomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:07

Zeer leerzaam:
hoe rijdt je een paard in driekwart jaar naar de Prix St George.
Ik denk dat ik maar een andere hobby ga zoeken Verdrietig

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:27

Sjuimpje schreef:
Tjees,
nòg een hengst erbij...

Volgens mij heeft Edward net zoveel eelt op zijn zitvlak als de gemiddelde mens onder de voetzolen *LOL*

Sterker nog, ze willen géén merries! Haha!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:31

Jippie schreef:
Zeer leerzaam:
hoe rijdt je een paard in driekwart jaar naar de Prix St George.
Ik denk dat ik maar een andere hobby ga zoeken Verdrietig

Voor het ene paard is Z een hele zware opgave, een meer getallenteerd paard loopt het op zijn sloffen. En een zéér getallenteerd paard (dat zijn de meeste wel die Edward onder zijn kont heeft) doet het met twee hoeven zijn neus. Het is natuurlijk maar net wat zo'n paard zelf aanbied en aankan. Ga maar eens kijken bij het losrijden bij de pavocup op de kwpn paardendagen. 4 jarigen hensgten (ook ruinen) springen daar zo de 2 series en arbeidspirouettes zitten er vaak ook al in....... Die dieren zijn veel verder in hun africhting dan de gemiddelde 4 jarige!

Ik weet niet in hoeverre het paard onvriendlijk is en in hoeverre het verhaal dat edward heb binnenkort al PstG gaat starten waar is. Time will tell! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:40

saluut schreef:
Sterker nog, ze willen géén merries! Haha!

Oh jeee.
Moet Terlia nu een geslachtsverandering ondergaan of zo?
Terlia, het eerste transsexuele paard *LOL*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:19

Jippie schreef:
Oh jeee.

Hahaha Terlia International Haha!

Ja Trakkies he?? OK dan!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:05

Suzanne F. schreef:
Hahaha Terlia International Haha!

whaha, zusje cq broertje (ahum) van Dana zeker!

Maar heeft iemand een foto van deze hengst? Ik ken hem niet........erg he Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:52

saluut schreef:
Voor het ene paard is Z een hele zware opgave, een meer getallenteerd paard loopt het op zijn sloffen. En een zéér getallenteerd paard (dat zijn de meeste wel die Edward onder zijn kont heeft) doet het met twee hoeven zijn neus. Het is natuurlijk maar net wat zo'n paard zelf aanbied en aankan. Ga maar eens kijken bij het losrijden bij de pavocup op de kwpn paardendagen. 4 jarigen hensgten (ook ruinen) springen daar zo de 2 series en arbeidspirouettes zitten er vaak ook al in....... Die dieren zijn veel verder in hun africhting dan de gemiddelde 4 jarige!

Ik weet niet in hoeverre het paard onvriendlijk is en in hoeverre het verhaal dat edward heb binnenkort al PstG gaat starten waar is. Time will tell! Haha!

Je kan me nog meer vertellen, maar geen enkele ruiter krijgt een paard zover dat hij na 5 maanden onder het zadel een ZZ-licht proef met meer dan 60% kan lopen, hoe getalenteerd hij ook is!!

Dit paard is 7 het lijkt me waarschijnlijker dat hij al wat langer ergens in training is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:12

Samsam schreef:

Dit paard is 7 het lijkt me waarschijnlijker dat hij al wat langer ergens in training is.

Dit paard wilde de vooraanstaande bobo's niet zien in dit land.

Ik sprak de hr.Punt enkele maanden geleden toen hij over zijn trots terecht vertelde.

Nu dit paard met lef gepromoot wordt zullen er de nodige kritieken weer los komen.

Waarom?
Omdat net als met Lingh (Sadelhoff) zulke eigenaren gelukkig schij.......hebben aan fokkerijbobo's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:17

ceasario schreef:

Waarom?
Omdat net als met Lingh (Sadelhoff) zulke eigenaren gelukkig schij.......hebben aan fokkerijbobo's.

Wat bedoel je precies met bovenstaand?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:21

Pipo schreef:
Wat bedoel je precies met bovenstaand?

Wat ik bedoel ,als partikulieren die niet uit het hengsten circus afkomstig zijn,niet serieus genomen worden door fokleidingen.

En als zulke paarden gaan opvallen met kromme tenen het succes moeten aanschouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:23

ceasario schreef:
Wat ik bedoel ,als partikulieren die niet uit het hengsten circus afkomstig zijn,niet serieus genomen worden door fokleidingen.

En als zulke paarden gaan opvallen met kromme tenen het succes moeten aanschouwen.

Het was niet zo dat Lingh als driejarige helemaal niet goed leek? Net als Mackinley bijv.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:25

Pipo schreef:
Het was niet zo dat Lingh als driejarige helemaal niet goed leek? Net als Mackinley bijv.

Laten we daar maar niet op in gaan.

Laten we het maar bij het topic houden.
Nl. het is een beste knol.
Maar hij komt niet van hier.
En hoop dat de eigenaar zich niet laat meeslepen door een overmoedige ruiter die wel eens opvolgers test voor zijn huidige toppers. Knipoog .
Laatst bijgewerkt door ceasario op 17-06-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:26

ceasario schreef:
Waarom?

Wt heeft Lingh nu met fokkerij en bobo's te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:28

ceasario schreef:
Laten we daar maar niet op in gaan.

Laten we het maar bij het topic houden.
Nl. het is een beste knol.
Maar hij komt niet van hier.
En hoop dat de eigenaar zich niet laat meeslepen door een overmoedige ruiter.

Het is absoluut een supergoed paard. Maar waarom wil jij daar niet op in gaan? Lijkt mij wel een interessant onderwerp..........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:28

Jippie schreef:
Wt heeft Lingh nu met fokkerij en bobo's te maken?

Had al lang een gekeurde hengst kunnen zijn.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:30

Ander topic?

En on topic blijven idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:30

ceasario schreef:
Had al lang een gekeurde hengst kunnen zijn.

Is hij wel aangeboden dan?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:31

Pipo schreef:
Is hij wel aangeboden dan?

Zullen we het bij dit topic houden?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:41

ceasario schreef:

En hoop dat de eigenaar zich niet laat meeslepen door een overmoedige ruiter die wel eens opvolgers test voor zijn huidige toppers. Knipoog .

Hij is 11 jaar oud, dus overvragen lijkt mij ietwat overdreven. Op 11 jarige leeftijd kan hij dat nivo wel lopen toch.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:52

Jippie schreef:
Oh jeee.

Terlia was ook bij wijze van uitzondering Knipoog Haha!