elcaro en afstamelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: elcaro en afstamelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:38

hmm ik zie hier Darwin en Roemer voorbij komen, ik heb een geweldig paardje gereden van Sambertini/Sammertini/sa.... een paard met een geweldig karakter, maar heeft iemand een idee wie deze sambertini is?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:07

Ik heb ook een Elcaro afstamming

Kimberly (Elcaro x Telstar=Nimmerdor)
een heel lief en vriendlijk paard maar wel met veel karakter en erg heet met rijden.
Ze eist ook veel van de ruiter, hij of zij moet niet gaan prutsen want dan gaat het mis!
Ze heeft in de sport M1 dressuur gelopen en L gesprongen. Nu helaas niet meer wegens een blessure.
Springen was echt haar ding, ik heb 1.50m met haar gesprongen maar WATER, daar heeft ze een hekel aan en dat is ook de reden van haar blessure.
Ik heb uit haar een veulen gefokt (die is inmiddels 2 jaar) van Numero Uno. Een geweldig dier, lijkt wat rustiger als moeders, maar ook weer met veel karakter!
Mijn paard is bruin met een mooi exterieur en bewegingen, zoals de meeste Elcaro's volgens mij.
Als je met een Elcaro om kunt gaan heb je er een WERELD paard aan!

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:18

Ik heb zelf een Elcaro gefokt Uit een ico Sun x Samber merrie. Dit was een donkerbruin zeer goed bewegend veulen. Helaas is deze merrie aan de kleine kant gebleven. Elcaro staat bekend om zijn sterke bewegingsvererfing maar ook om zijn hete ( slechte) karakter wat hij doorfokt.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:16

'Onze' merrie is voorlopig keur geworden in Ermelo. Gribaldi x Jaronette (Elcaro). Heel erg lief dier, ontzettende knuffel. Met zadelmak maken erg braaf. Nu met rijden gaat ze erg goed. Werkt goed mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:54

Een vriend van mij heeft een Elcaro merrie, wat er verder nog achter zit weet ik niet, zal ik eens vragen. In de sport loopt ze niet vanwege een lichte vorm van Ataxie, momenteel hebben ze er een veulen bij van Pacific

gratchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:45

Ook ik heb een 2,5 jarige zwarte Elcaro x Garanco. Moet nog een half jaartje in de wei lopen en dan rustig aan beginnen. Ik ben benieuwd hoe hij het oppakt. Tot nu toe is hij in elk geval erg braaf. Wel erg wakker overigens Knipoog

Ik hoor vaker dat het van die draken zijn. Persoonlijk vind ik een beetje gevoelig dier wel fijn en is hij verder super braaf...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 00:04

Erg oud topic en daarom zet ik het op slot ipv het te verhuizen naar FB.