Negro, Negro ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:36

Bij mijn buren hebben ze een 4 jarige Negro uit een Rossini merrie. Lomp, ouderwets gebouwd paard, met korte voorbenen. Ik vind het helemaal geen aansprekend paard. In zijn bewegingen is hij ook erg strak in de voorbenen, en geen schoudervrijheid.
Neen niet mijn type paard

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:41

Ik heb zelf een Negro X Columbus gefokt. Het is een donkerbruine (mokka-kleur noem ik het zelf Haha! ) hengst, die veel front heeft en geen korte voorbenen. Hij heeft een mooie knieactie, en een erg sterk achterbeen....

Hij heeft een mooie, ronde, volle hals en een paar billen waar je U tegen zegt...

Ga binnenkort weer foto's van hem maken, dus zal ze hier wel opzettten.

Weet wel dat Negro idd veel vossen fokt, ik heb gelukkig het goede briefje meegegeven en heb een donkerbruine. Verder heeft hij bij mijn merrie goed gefokt...Mijn merrie haar minpunten zijn goed verbeterd...

Heb nog wel oude foto's van hem:
Als baby in galop:
Afbeelding

In een kuil staan is best leuk:
Afbeelding

Wat ben ik toch knap:
Afbeelding

Lekker blond geworden in de zon:
Afbeelding

Net een paar uur oud:
Afbeelding

Hij is nu alweer een stuk donkerder en hij meet nu ongeveer 1.65m.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:38

Wonderboy
Negro x Doruto
Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:36

Ik heb ook een Negro. Inderdaad een ietwat kort voorbeen. Heb nooit geweten dat hij dat doorfokt want de moeder van dit paard (v. amor) had ook een wat kort voorbeen. Verder is de Negro een beetje eenkennig. Een fijn karakter en fijn te rijden. Mooi in het rechthoekstype. Ik ben er best blij mee en het gaat vast lukken met de dressuur met dit paard wat nu 4 is.