Welke voeten spreken je aan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:31

Is dit niet: "het paard in partjes?" Blond

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 09:33

Sebito schreef:
Is dit niet: "het paard in partjes?" Blond

Kan zijn.
Wil men toch graag horen. Haha!
Vandaar dat ik zeg dat het blijkbaar niks uit hoeft te maken.
En blijkbaar is men het er mee eens. Anders stonden er wel andere voeten onder.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:40

Nu is het allemaal nog goed, maar als je ze over 10 jaar ziet bewegen garandeer ik je dat er weinig meer over zal zijn van die mooie gangen.

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:54

En wie is dan "men"die dat graag zou willen horen?
Zouden alle paarden dus exact dezelfde voeten, oren, staarten etc. moeten hebben? Waarom?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 09:57

Sebito schreef:
En wie is dan "men"die dat graag zou willen horen?
Zouden alle paarden dus exact dezelfde voeten, oren, staarten etc. moeten hebben? Waarom?

Zit je in de leerfase?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 09:58

Zannekin"]
Uniko heeft de slechtste, is volgens mij gewoon een bokvoet die ietwat gecorrigeerd is.
[/quote]

[quote="ceasario schreef:
Daar heeft hij blijkbaar als opstijgend tuigpaard geen last van.
Zie zijn punten.

Afbeelding

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:07

Maar ik neem aan dat we het nu over fokdieren hebben toch? Fokken of vermeerderen.

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:24

ceasario schreef:
Zit je in de leerfase?

Of ik wel of niet in een leerfase zit doet er denk ik niet toe. Ik stel een vraag en verwacht dan geen tegenvraag maar een antwoord....
Is dat zo gek?
En misschien zit ik wel in de leerfase, lijk je me de aangewezen persoon mij duidelijke uitleg te geven Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 10:27

De topic :

Welke voeten spreken je(jouw) aan?

Afbeelding

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:33

HET topic.......

Een wederom krijg ik een wedervraag op mijn vraag.
Cryptische dingen is vooralsnog geen leerstof. Antwoorden op eerder gesteld vragen echter wel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 10:36

Sebito schreef:
En misschien zit ik wel in de leerfase, lijk je me de aangewezen persoon mij duidelijke uitleg te geven Haha!

Denk het niet nu je het partjesboek aanhaalt. Huilen

Ik weerleg ook niet de Koran (met respect)

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:38

Ik vraag immers uitleg over jouw stelling, niet over mijn vermeende kennis.
Dus vooralsnog wacht ik nog steeds op een antwoord op mijn vraag.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:40

ceasario schreef:
Zit je in de leerfase?

Vrijwel iedereen zit in de leerfase, tenzij je geestelijke gesteldheid dat niet toelaat. Je wekt de suggestie dat in dit topic geen goed of slecht is, enkel de mening telt...

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:44

Vandaar mijn nog immer wachten op een antwoord cq. uitleg.......

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 10:48

GertJan schreef:
Vrijwel iedereen zit in de leerfase, tenzij je geestelijke gesteldheid dat niet toelaat. Je wekt de suggestie dat in dit topic geen goed of slecht is, enkel de mening telt...

Ik heb mijn mening gegeven.
Dat het er weinig toe doet hoe de voeten er uit zien daar ze blijkbaar funktioneel genoeg zijn voor de selectiecommissie.

Verder heb ik de opmerking gemaakt over het kijken naar de knieen die gelijk in hoogte dienen te zijn. Wat ook altijd gedaan wordt door een commissielid op de eerste bezichtiging. Alleen is het jammer dat ze niet onder de voet kijken hoe de straal is t.o.v. verdeling in de voet is.

En nu wil ik van jullie eens horen hoe je er zelf over denkt?

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:55

Mist schreef:
Nu is het allemaal nog goed, maar als je ze over 10 jaar ziet bewegen garandeer ik je dat er weinig meer over zal zijn van die mooie gangen.

Wie zijn 'ze' en waarom is er over tien jaar weinig van hun mooie gangen over?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 10:57

GertJan schreef:

Waar is je eigen mening i.p.v. andere hun opmerkingen aan te halen?

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:05

ceasario schreef:
Waar is je eigen mening i.p.v. andere hun opmerkingen aan te halen?

En waar is je vermogen antwoord te geven op een vraag in plaats van steeds maar weer een wedervraag te stellen?

Het boek "een paard in partjes" is een uitleg van de onderdelen, een goedgekeurde hengst een optelsom van vele onderdelen.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:05

Ik wil weten waar deze mening op gebaseerd is. Ik vind dat de voeten slechts een onderdeel van het hele paard zijn. Als het paard goed beweegt en de voeten niet erg afwijkend zijn, vind ik dat de voeten niet perfect hoeven te zijn, als dat al bestaat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 11:10

Sebito"]
En waar is je vermogen antwoord te geven op een vraag in plaats van steeds maar weer een wedervraag te stellen?

Het boek "een paard in partjes" is een uitleg van de onderdelen, een goedgekeurde hengst een optelsom van vele onderdelen.
[/quote]

[quote="ceasario schreef:
Ik heb mijn mening gegeven.
Dat het er weinig toe doet hoe de voeten er uit zien daar ze blijkbaar funktioneel genoeg zijn voor de selectiecommissie.

Verder heb ik de opmerking gemaakt over het kijken naar de knieen die gelijk in hoogte dienen te zijn. Wat ook altijd gedaan wordt door een commissielid op de eerste bezichtiging. Alleen is het jammer dat ze niet onder de voet kijken hoe de straal is t.o.v. verdeling in de voet is.

Begrijpend lezen valt niet mee.

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:16

Gezien het feit dat het alleen voor jou duidelijk is wat je bedoelt, is begrijpend schrijven schijnbaar al helemaal moelijk.........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 11:19

Conclusie.
Getoonde voeten voldoen aan de eis van een funktioneel paard.?! Haha!

Sebito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:23

Dus jij vindt dat deze voeten allemaal bij een functioneel paard horen??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 11:26

Sebito schreef:
Dus jij vindt dat deze voeten allemaal bij een functioneel paard horen??

Tenzij het paard niet funktioneel is.
Maar ik ga er vanuit dat het wel zo is in de ogen van de selectiecommissie.

En we leven in een vrij Europa. Dus of je het eens moet zijn met de selectiecomm. is een ander topic.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:32

GertJan schreef:

De hengsten die (te) steil op hun benen staan (>45%) en ook nog 1 smalle of nauwe hoef hebben (hoefmechanisme !) daarom ook ongelijke belasting van de benen. Verder hebben sommigen ook gebroken voet-assen. Het is eigenlijk heel simpel, als je zelf schoenen hebt met de ene zool hoger dan de andere, kun je dat lang volhouden, je went er immers snel aan, maar het heeft wel effect op de lange termijn ! Het gaat er nog geeneens zozeer om welke stand correct is of niet.....maar wel bewezen is dat een rechte voet-as, gelijke, brede hoeven, gelijke verzenen (dus niet te hoge, te lagen of ondergeschoven) het minste problemen geven op de lange termijn.
Hoe steiler de hoef, hoe minder goed het hoefmechanisme KAN werken, waardoor de cirkel weer rond is, minder doorbloeding wat weer andere problemen geeft w.o. HKO en arthrose, wat je vaak ook ziet bij deze paarden is dat meer dan gemiddeld last hebben van hoefzweren. Naarmate de problemen erger worden zullen ze de neiging krijgen om te "vallen" op hun goede been- en hierbij bedoel ik niet kreupel lopen ! maar waardoor de passen verkort worden Maar luister maar eens naar een willekeurig paard dat over de weg stapt/draaft, hoor je een verschil in de kracht waarmee een paard zijn voet wegzet....kun je de klok op gelijk zetten, kijk maar naar de hoeven.

Ik weet niet wat jullie precies willen horen ? wil je de naam weten van de hengsten die ons niet bevallen ?? zodat wij/ik er straks van beschuldigd worden die hengsten af te kraken Verward

Als je van mening bent dat de hoeven van een dekhengst (of rijpaard) er niet toe doen, kun je dat toch gewoon zeggen ? Ik heb echter helaas heel andere ervaringen hiermee reden waarom ik er zo'n beetje een studie van gemaakt heb Haha!