Schwarzwalder Fuchs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

niek1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:28

ik wilde even reageren op de vraag wat de prijs is van een schwarzwalder fuchs. De prijs is afhankelijk van de kleur van het paard; hoe donkerder, hoe duurder het paard. Ook de afstamming bepaalt de prijs.
De gemiddelde prijs voor een hengst veulen, inclusief transport naar Nederland, is 2000 euro. Voor een merrie veulen ligt de prijs 1000 euro hoger. De prijs van een 3-4 jarige hengst of ruin bedraagt ongeveer 5000 euro, de merrie's gaan hier ruim overheen.
Zelf heb ik nog een jaarling, iets lichtere merrie voor rond de 3000 euro te koop.

niek1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:31

IndianaJones schreef:
ik heb ze ook gezien in het Bit en vond ze ook prachtig. Nu merk ik dat er toch meer in Nederland zijn (als ik het hierboven zo lees) dan dat er in het Bit stond.
Iedereen die ze hier in Nederland heeft, heeft die ze uit Duitsland gehaald? Ik hoorde dat er een "wachttijd" op zit op deze paarden, is dat zo? En iemand enig idee aan wat voor prijs je moet denken voor zo'n paard? Vindt ze echt prachtig, ook voor het mennen...echt super!

ik wilde even reageren op de vraag wat de prijs is van een schwarzwalder fuchs. De prijs is afhankelijk van de kleur van het paard; hoe donkerder, hoe duurder het paard. Ook de afstamming bepaalt de prijs.
De gemiddelde prijs voor een hengst veulen, inclusief transport naar Nederland, is 2000 euro. Voor een merrie veulen ligt de prijs 1000 euro hoger. De prijs van een 3-4 jarige hengst of ruin bedraagt ongeveer 5000 euro, de merrie's gaan hier ruim overheen.
Zelf heb ik nog een jaarling, iets lichtere merrie voor rond de 3000 euro te koop.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:57

zo zeg die zijn duur en verkopen ze makkelijk aan Nederlanders???

Ik snap nu waarom ze bij de paardenmelkerij waar ik gewerkt heb voor Norikers hebben gekozen, ze wilden eerst Schwarzwälders nemen, maar Norikers zijn beduidend goedkoper! Zie www.rossinger.at

Pin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:40

Gave noriker heb je smurf! Wel apart dat er binnen 1 ras zoveel verschillende kleuren zijn! Die panterbonte vind ik gers! Alleen wel weer een beetje jammer dat je d'r zo moeilijk tussenkomt om zo'n paard te kopen en al helemaal als vrouw... Waar ben je dan helemaal met je jarenlange vrouwenemancipatie Verward!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:43

Citaat:
Waar ben je dan helemaal met je jarenlange vrouwenemancipatie !

zo ver zijn de Oostenrijkse boeren nog lang niet Haha!

Pin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:44

Heb je voor 3000 euro echt zo'n hele donkere Schwarzwälder, of heb je dan meer zo'n Haflingerkleur...? Best duur zeg... Scheve mond Heb je geen foto van je paardjes Niek?? Lachen

Pin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:49

smurf schreef:
zo ver zijn de Oostenrijkse boeren nog lang niet Haha!

Haaahahaha okeej! Maar wel klasse dat je er daar 1 vandaan hebt weten te halen! OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:17

ja en weggekaapt voor de neus van degene die er al wel 100 heeft gekocht daar Knipoog

Morrie stond op een lanbouwmiddelbareschool toen hij te koop werd gezet en omdat ik ook in het middelbaar onderwijs werk, heeft die man hem aan mij verkocht, vond ie wel leuk geloof ik Tong uitsteken

niek1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:08

hallo allemaal wie de schwarzwalder echt wil zien
moet naar paard en koets komen.
er staat daar dan een stend en er worden
ook nog shows gegeven.
ik zie jullie!!!!!!!!!!

buitenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:44

Hey Niek,

je show was echt supergaaf!
Wat een gave beesten zeg!

Pin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:59

OK dan! Ja t was zeker gaaf, Niek!! Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:14

Het topic is inmiddels 4 maanden oud. Je kunt dat beter de topicstarter een pb'tje sturen Lachen
Het is onnodig om dan het topic weer omhoog te schoppen.