[Welsh] waar komt de wildkleur vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:16

Hi wij hebben een wildkleur vos welsh pony.Tenminste zo staat dat in haar papieren.Ze heeft inderdaad een aalstreep maar niet echt zebrastrepen op haar benen.Dus ze bestaan wel..... *LOL*

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:19

De pony stamt af van Downlands Folklore,en heeft wat grijs en witte manen.Ze heeft beetje aparte kleur vos,beetje donker maar niet echt een rode gloed erin eerder wat vaal.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:07

Peterina schreef:
Dan kan het alleen een vos zijn en niet wildkleur.

Zijn de 'aantekening' niet de gewone 'schuil' verkleuringen die elke veulen meekrijgt bij het geboorte? Deze verdwijnen meestal bij de eerste verharing met +/- 3 maanden. Rond deze tijd zijn de 'blijvend' 'verkleuringen' en aantekeningen zichtbaar.

Hier zat ik ook aan te denken. Vandaag viel het me bijvoorbeeld ook op dat ons merrieveulen een aalstreep heeft, maar daarmee is het nog geen wildkleur.
Volgens mij heeft is de wildkleur toch ook een verdunningsfactor ? De huid is lichter, met uitzondering van de aalstreep, zebrastrepen, het masker etc.
Ben dus ook benieuwd naar de foto's! Is het veulen al aan het verharen eigenlijk ?