Ja ga eens kijken op tinkersites en stallen. Dan zie je vanzelf al of t klikt tussen de meiden en tinkers en wat er eventueel allemaal te koop is. Er zijn ook vast wel stallen waar jullie bv al een keer een tinker kunnen rijden en ze veel kunnen vertellen over karakter/verzorging/rantsoen e.d. Ik ken genoeg meiden van een jaar of 10-12 die op tinkers rijden en waarbij het heel goed gaat. Maar er zijn er ook die er niet mee overweg kunnen --> en daar maken tinkers snel gebruik van (alsof ze t ruiken
). Ook hier op bokt al heel wat topics over de "niet doorsnee" tinkers die dan ook niet/minder geschikt zijn voor onervaren en jeugdige ruiters.Menig mens komt er pas na een slechte ervaring achter, dus ik ben blij dat je vooraf informeerd.
Net als ook veel andere rassen is een tinker graag buiten en met vrienden!! Bij weer en wind staat ons tinkercluppie+nrpser+kwpner buiten terwijl ze een inloopstal hebben, maar alleen als t warm wordt en de zon brand --> dan gaan ze allemaal naar binnen
) Of ze nu in een zandbak staan of in de wei dat maakt dan denk ik nog niet zoveel uit. T zijn wel echte grasmaaier dus noodgedwongen worden ze ook vaak op paddocks gehouden (rantsoen). Natuurlijk dan wel opletten dat ze geen zand gaan eten, maar dat gebeurt vooral als er nog hele kleine grassprietjes staan en je kunt ook preventief een kuur geven tegen zandkoliek.Kunnen ze niet ook gewoon allemaal lekker de hele dag in de bak staan?!
Ik ken tinkers die er helemaal geen moeite mee hebben om bv 's nachts op stal te staan, maar ik ken er ook die dan niet meer te rijden zijn/ ronduit gefrustreerd,chagerijnig enz.enz..

Maar hij staat juist bekend als de lieveling van iedereen waar iedereen, jong en oud, beginner en gevorderd zo mee weg kan rijden > dat is dus de 'normale' Snowdon als hij veel naar buiten kan en dus lekker zijn eigen gang kan gaan... Dan doet hij die paar uurtjes dat ie iets moet doen echt alles voor je...

ik verfoei die dingen voor élk dier!!
Kennisen van mij hebben zelfs een Tinker voor hun dochter van 5! En het zijn de liefste, en rustigste paarden die ik ken! Nemen dus, zo'n Tinker!