Welke hengst voor mijn Gelderse merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 11:38

Sjuimpje schreef:
Ik vindt Elegant en Laurentz minder rijtypisch,
aangezien jouw paard al behoorlijk wat klassiek bloed heeft zou ik het mijzelf en het toekomstige veulen niet moeilijker willen maken dan nodig is gezien jouw gebruiksdoel Lachen

Begrijp ik goed dat je bedoelt dat ik er beter een wat "lichter" model paard op kan zetten, omdat ik anders het risico loop - en dan zeg ik het even heel simpel - een soort van karrenknol te krijgen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:59

Ik vind het echt ouderwetse model Gelders minder makkelijk in het dressuurwerk, heeft te maken met veel factoren: met de manier waarop het achterbeen gesteld is, de kruislengte, de halsaanzet, het stukje elasticiteit e.d.
Aangezien jij aangeeft wel veel met dressuur bezig te willen zijn lijkt mij het beter om een hengst te kiezen waarmee je het veulen gelijk een duw in de goede richting geeft, maar met behoud van de Gelderse uitstraling.

Verder niets mis met Gelderse hoor,
kijk maar in mijn profiel Cool

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:00

Sjuimpje schreef:
Aangezien jij aangeeft wel veel met dressuur bezig te willen zijn lijkt mij het beter om een hengst te kiezen waarmee je het veulen gelijk een duw in de goede richting geeft, maar met behoud van de Gelderse uitstraling.

Wat ik met Koss of Oscar dus waarschijnlijk wel voor elkaar krijg?

Als ik voor Koss (of Elegant) kies, dan heb ik een al een aanbod van de hengstenhouder waar ik Hester kocht, dat hij een hengstveulen ongezien wil kopen van me. Hij heeft Hester destijds gekocht voor de fokkerij (Koss staat ook bij hem op stal), maar doordat hij ineens nog een goeie merrie kreeg toch weer verkocht.
Pfff...het valt allemaal niet mee, maar gelukkig heb ik nog even te gaan. Als ik nu naar het stemmetje in mijn binnenste luister, dan gaat de keus op Koss vallen...want eigenlijk wil ik gewoon een lekker Gelders veulen Knipoog

Ontzettend bedankt alvast voor je meedenken.

biek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:38

Ik heb ook een Walser merrie. Ook een klassiek paard. Wij hebben haar laten dekken van OO Seven. Hier is een mooi elegant veulentje uitgekomen. (Zie Medisch forum: veulen loopt op zijn kogels). Wij hebben haar ook twee keer door Zichem laten dekken, maar het verschil met dit veulen is goed te zien. Deze is veel luxer, en eleganter.

SpetterMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:40

wij hebben een gelderse hengst nickson super in dressuur springen en mennen laat maar horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:28

SpetterMacho schreef:
wij hebben een gelderse hengst nickson super in dressuur springen en mennen laat maar horen

Nickson staat op wacht en daar krijg je dus een B register papier bij, dat zou ik zelf dus niet zo snel doen.
Persoonlijk spreken de nakomelingen van Koss mij meer aan dan die van Parcival.
Als het goed is is Ilindra nu drachtig van Koss.
Ustinov is een jonge Hero (Hohenstein x Weltmeyer) x Ilindra, een goed gelukt uitstapje naar het Oldenburger stamboek.
Afbeelding
Meer foto's staan in mijn profiel Schijnheilig

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 22:10

Ilindra"]
[quote="SpetterMacho schreef:

Nickson staat op wacht en daar krijg je dus een B register papier bij, dat zou ik zelf dus niet zo snel doen.
Persoonlijk spreken de nakomelingen van Koss mij meer aan dan die van Parcival.
Als het goed is is Ilindra nu drachtig van Koss.
Ustinov is een jonge Hero (Hohenstein x Weltmeyer) x Ilindra, een goed gelukt uitstapje naar het Oldenburger stamboek.
Meer foto's staan in mijn profiel Schijnheilig
[/quote]

Een B-papier daar zit ik niet op te wachten Bloos
Parcival schijnt ook niet zo'n goed idee te zijn, aangezien aan de moederskant van Parcival tuigerbloed zit en de moeder van Hester ook een tuiger is. Volgens de hengstenhouder/fokker zou Hester x Koss een soort van Parcivalletje opleveren Lachen Maar ja, ik ben eigenwijs en ga natuurlijk niet gelijk naar de hengstenhouder luisteren Knipoog
Ik ga je profiel nog even kijken hoor, maar is Ilindra een Gelders paard?

Edit: jups een Gelder, mooi hoor...