hoeveel denken jullie dat een Z/ZZ springpony waard is?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:00

Ik heb voor mijn vorige pony potentiele kopers gehad die ook EK plannen met hem hadden (helaas was hij afgekeurd feest ging niet door) en die zeiden dat je voor een D pony met EK-potentie zo tegen de 10.000 euro kan vragen Scheve mond

Ze zeiden nl dat mensen die hun kinderen echt wilden laten presteren op EK's toch wel goed geld hadden en zo'n pony konden betalen.
Zit wel wat in imo..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 02:12

Je wil haar dus wel verkopen maar het liefst pas aan het eind van de zomer.
ALs ik jouw was zou ik haar nu alvast voor een hele hoop te koop zetten.
(voor veel meer als jij denkt te willen krijgen voor haar)
Dat omdat ze niet op de schopstoel zit, maar aan het eind van het zomer seizoen is het moeilijker verkopen als nu.
Zou toch leuk zijn als je haar voor een mega bedrag tussen door ook al kwijt kan. Afspraken dat ze pas weg kan aan het eind van het seizoen zijn zo gemaakt.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:49

Hmm ja daar zit wel wat in, maar ik weet dus niet wat ik voor haar moet vragen. Als ze als D wegkan, dan is ze veel meer waard, maar als E weer een stuk minder. En aangezien ze nu als E ook wordt gestart, kan ik haar moeilijk als D te koop aanbieden. Of moet ik dan gewoon een bedrag voor haar vragen als Biepp zegt, en haar laten keuren? Of naar een internationale stal gaan en haar daar via verkopen? Of moet ik haar strax nog s nationaal starten?(magdat als je 17 wordt dit jaar?) Ik weet gewoon niet wat het beste is en hoe ik dat moet aanpakken.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:33

Mijn paard is Z2 Dressuur en ZZ springen.
Hij was 6000,- waard

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 01:46

Als het een randjes geval is, dan adverteer je gewoon met grote D kleine E en is het opgelost. Vaak meet de nieuwe eigenaar zijn pony toch opnieuw.

Wat er voor te vragen? Als je besluit nu te adverteren ga je gewoon lekker hoog zitten aangezien je er nog niet van af wil. Je krijgt dan alleen mensen die reageren, die denken dat als het veel geld kost dat het dan ook het beste is wat er te vinden is. Als je begrijpt wat ik bedoel. Die zijn er maar enkele dus hij zal niet van vandaag op morgen weg zijn Bloos!

Als jij bv denkt dat 5000 een mooi eindbedrag zou zijn waar jij in de winter mee wil adverteren, dan kun je nu bv 8000 proberen.
Ik moet je helaas wel vertellen dat men toch zuinig is op de eurootjes nu en dat men dus een paard zoekt met een gouden randje voor weinig geld.

Kijk gewoon even wat je zou kunnen vragen (op internet bv marktplaats rondsnuffelen of handelstallen bekijken enz) zoals wat men hier gokt allemaal en ga er voorlopig ruim boven zitten.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:52

Zou zeggen rond de 6000 euro