Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GertJan schreef:Dat er betere hengsten zijn lijkt me duidelijk. Maar het is niet zo dat Solitair helemaal niks is. Solitair is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat en veel uitstraling heeft. Verder heeft hij een interessante afstamming. Hij kan wel aardig bewegen en ook wel aardig springen.
Citaat:De stap is zuiver en goed van ruimte. In draf heeft Solitair een goede ruimte. Hij draaft met een goede houding en heeft veel tact en souplesse. In galop heeft Solitair een goede ruimte. Hij galoppeert met afdruk en hij heeft veel balans. Solitair kan zeer goed schakelen. Als dressuurpaard heeft Solitair veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Citaat:De stap heeft voldoende ruimte, maar de hengst houdt zich vast in de schouder en stapt vaak onzuiver. In draf heeft Scandic een goede ruimte. Hij draaft met zeer veel afdruk, kracht en tact. Hij kan goed schakelen en heeft veel balans. In galop heeft Scandic een goede ruimte. Ook in de galop is sprake van veel afdruk en kracht. Hij kan ruim voldoende sluiten en heeft veel balans. Als dressuurpaard heeft Scandic ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.
GertJan schreef:Nee, ik ben zo dom...
Ik snap nu wel wat je bedoel. Je bedoelt dat Solitair beter voelde op de verrichting en dat Scandic op de Pavo al goed werd beoordeeld. Dus dan zou Solitair helemaal fantastisch moeten zijn...was niet helemaal duidelijk zoals je het neerschreef. Er stond nl. in die quotes niet alleen iets over het gevoel, en dan leg ik niet meteen het verband tussen solitair verrichtingsonderzoek scandic en de pavo cup... Maar de testruiters op de Pavo Cup zijn nog wel anders dan degene die de paarden op het VO testen. Bovendien was Scandic tijdens de Pavo cup al een stuk verder dan in het verrichtingsonderzoek. Van Solitair weet je dat niet.
Mariek87 schreef:Ik ga wel met Rick mee in een andere hengst kiezen als je een dressuurpaard zou willen fokken, aangezien Solitair springgefokt is en hier ook voor gereden wordt. Er zijn dressuurhengsten die vele malen beter zijn dan Solitair, dus als je toch voor een dressuurhengst gaat, pak dan een échte!
Edit: échte in de zin van bewezen