leuke bonte hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ajieto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 21:18

nou ja dat zou wel kunnen ik heb het niet gecontroleerd... Maar is het dan waar of niet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:09

ajieto schreef:
Ik heb gekozen voor Pedro... ik vond het een erg mooie henst stokmaat 1.66 Ze is zaterdag gedekt dus het wordt nu spannend.... over 12 dagen scannen... Ik laat jullie horen hoe het afloopt...

Goede keus OK dan! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:39

ajieto schreef:
nou ja dat zou wel kunnen ik heb het niet gecontroleerd... Maar is het dan waar of niet?

Lijkt mij niet, Samber dekt nog erg weinig merries, heden ten dagen. Als deze ook nog eens gust zouden blijven. Nee hoor, Hoewel het een oudere hengst is zou dit weinig invloed moeten hebben z'n sperma. Hij dekt gewoon nog erg weinig merries denkt eerder dat ze dat bedoelen dan dat ze allemaal gust blijven.
En darbij wil ik ook nog even opmerken dat het niet altijd aan de hengst ligt, er zijn ook merries die nietdrachting worden, welke hengst je er ook indouwt.

ajieto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:21

MISTRAL94 schreef:
Goede keus OK dan! Haha!

ja ze was trouwens gust de laatste keer, we waren waarschijnlijk net aan het eind van de hengstigheid, nu is ze alweer gedekt, ik kan haar vanavond weer ophalen, gelukkig Lachen
Nou flink duimen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:38

Ik zal zeker voor je duimen

ajieto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:41

ik zal wel laten weten hoe het afloopt!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:58

kijk eens (als ik mezelf wat mag promoten) op www.stable-rubywhite.nl en dan onder dekhengsten.

Ik ben zelf geen ico sun fan (ico sun is inderdaad Samber vrij), mede doordat deze hengst veel ocd vererft (en dat is bewezen). Als je met name een zwartbonte hengst zoekt, zou ik je adviseren:

Toronto, Gribaldi x Samber, Zwartbont en goed aan de maat. Dekgeld 200 euro. Hij dekt dit jaar voor het eerst bij het ES stamboek. Je kan natuurlijk ook kiezen voor een eenkleurige hengst. Bont x Bont is niet altijd garantie op bont.

King Nero is zelf Z dressuur geweest, geen ZZ licht zoals Deesdebest ook al opmerkte. Ik vind king nero zelf geen gekke hengst maar ken maar weinig echt mooie nakomelingen van hem.

Ajieto, Pedro is een goede keus! Ik heb zelf een jaarling van hem hier lopen en ik zie in hem echt wel een opvolger van Samber. Overigens is het bij samber bekend dat het langer duurt dat een merrie goed drachtig is dan dat ze gustblijven. Het lukt vrieling toch elk jaar weer om bijna alle merries drachtig te krijgen (ik geloof dat er in 2003 van de 18 maar 2 gust waren). Ze dekken met Samber op een nieuwe manier (hij mag nu op een echte merrie springen)en volgens vrieling werkt dit gunstig mbt zijn zaad productie.

Zo dat was weer een bonte-update Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:28

RUBYWHITE schreef:

King Nero is zelf Z dressuur geweest, geen ZZ licht zoals Deesdebest ook al opmerkte. Ik vind king nero zelf geen gekke hengst maar ken maar weinig echt mooie nakomelingen van hem.

Maar er zijn uitzonderingen, wij hebben een supermooie bonte merrie met 3 kleuren.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:02

daarom ranouk, zeg ik ook dat ik maar weinig mooie nakomelingen van hem ken. kennis van mij heeft een hele mooie gitzwart bonte zoon van king nero, ook een plaatje.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:52

heej..

Zelf had ik er ook nooit overgehoord...
:S

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:57

_Liesje_ schreef:
heej..

Zelf had ik er ook nooit overgehoord...
:S

Waar had je nog nooit over gehoord? Verward

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:24

Skitter schreef:
Onze King Nero is een zwart bonte goed gekeurde hengst van 1.66
Hij zelf liep ZZ licht..dressuur bloed dus.

Dekgeld is 200 euries
PB voor meer info OK dan!

Maar zijn afstammimelingen zijn ook super springers, onze king nero merrie is een voormalig eventing paard.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:37

O wel gaaf zeg! Ja sorry voor de ZZ licht, ik dacht echt dat hij ZZ licht was omdat ik zo geinformeerd was..verkeerd dus Clown

Nogmaals sorry voor de fout.

IIG Hij is zelf ook een heel mooi paard Heb ook maar een paar van zn afstamelingen gezien, die niet bont waren..wij hopen wel op een bonte natuurlijk Schijnheilig