fjordhengst Ohlsen Junior I-80

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:55

nou vandaag was het dan zover, helaas kon ik er niet bij zijn omdat ze gedekt zou worden tijdens mijn examen engels... daar baalde ik wel ontiegelijk van maarja, het was niet anders. myrthe (pukkiej hier op bokt) die zou er bij zijn vandaag samen met de vader van mijn vriend. ik heb niet veel gemist, want ienna heeft OJ eraf geschopt en het is dus niet gelukt. aankomende donderdagavond komt hij nog een keer terug dus dan kan ik gelukkig toch nog OJ in levende lijfe zien!! Lachen myrthe heeft wel foto's gemaakt met een digi, dus als het me lukt zal ik die zo gauw mogelijk plaatsen!!

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:22

Hey leuk dat je haar door OJ laat dekken Lachen
Vorige zomer is een OJ-merrieveulen bij ons geboren..
In mijn profiel staat ze nog in geloof ik..
Ze is inmiddels verkocht helaas. maar goed.

Donker-isabel. En ik ken nog een OJ-veulen die donker isabel is.
Grootte veulens, goeie bewegingen en lief van karakter Lachen

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:52

oeh spannend! Ienna is al wel hengstig?
En zijn de foto's al klaar, nou succes morgenavond, en hopelijk is ze dan goed hengstig en kun jij leuke foto's maken!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:28

ze was nog niet hengstig genoeg en hopen ja dat t morgenavond wel lukt. de foto's staan op digitaal fototoestel van iemand anders dus ik ben daar afhankelijk van!!plaats ze zo snel mogelijk!!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:02

nou donderdagavond is het weer niet gelukt, ze slaat de hengst nog steeds van dr af.. gistermiddag is hij nog n keer geweest maar weer niet gelukt dus nu 2weken wachten op de volgende hengstigheid.... en hopen dat het dan dus wel lukt!! ik vind OJ echt een prachtige hengst, Kventin is inderdaad een stuk groter en ook breder, maar OJ heeft gewoon iets waar ik op val!! dus ik heb de juiste beslissing genomen. de foto's is nog even wachten want ik moet ze bij mijn vriend thuis van het fototoestel op de computer zetten en dan naar mij toesturen en dan weer ruzie gaan maken met de uploadsite!! haha, maar uiteindelijk zal dat wel lukken!! ik doe mijn best!!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:46

ienna schreef:
nou donderdagavond is het weer niet gelukt, ze slaat de hengst nog steeds van dr af.. gistermiddag is hij nog n keer geweest maar weer niet gelukt dus nu 2weken wachten op de volgende hengstigheid....

2 weken? 21 dagen bedoel je denk ik. Je kunt anders op de 17e dag scannen bij de DA of er wel een eicel aanwezig is, die voor 'eisprong gaat'.
Of bedoel je vanaf de 8e juni nog 2 weken wachten... Bloos tja ik ben niet eens blond Bloos!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:35

vanaf 7juni nog 2weken wachten, want hij is waarschijnlijk (vorige week dinsdag) net te laat geweest voor te dekken, dus als we dan nu 2weken wachten moet ze precies hengstig zijn. snappie??

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:39

jep, ik snap hem... Knipoog

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:01

oke Haha!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:56

Miekjuh schreef:
op mn stage staat er nu ook 1 van Olshen en voor een tijdje terug heeft er nog 1 gestaan..
Dat gedrocht dat er nu nog staat, is echt een apekop.. echt 'fjord'.. heel klein, dik, en jammer genoeg lange manen.. ze is nog maar 4 maar ziet er serieus uit als een paard van 10, die hoogdrachtig is Nagelbijten / Gniffelen
Dat paardje die nu al weg is was een schat van een dier, was net 4 maar deed absoluut geen vlieg kwaad, zag er mooi uit, echt een chique typje..
Olshen zelf, tja.. het is gewoon niet mijn type, vind m te iel voor fjord, maar ja dat is wel wat het stamboek tegenwoordig graag wil zien, en voor een grove merrie is het natuurlijk wel een oplossing..
Hij heeft wel super gangen, weet niet of je m op de HK op hebt gezien.. hij kan nl ook super slidings maken Nagelbijten / Gniffelen

Nou ze, gedrocht/apekop. Heb 2 Fjordenpaarden, een ouderwets model ruinen en een meer rijtypische merrie. Mijn ruin is dan ook een echte Fjord, kleine 1.40m, erg stevig gebouwd, maar geen lange manen. Ik vind hem totaal geen gedrocht of apekop. Het is een super beest en tenminste nog een echte model Fjord.

Vienna

Re: fjordhengst Ohlsen Junior I-80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:57

Hallo,

ik heb een 4 jarige merrie van Ohlsen Junior, Vienna. Maar ik hoorde al veel mensen zeggen dat Ohlsen Junior en zijn nakommelingen rustig zijn, nou mooi niet!!! Mijn pony is heel pittig, wel hartstikke leuk natuurlijk, maar rustig, nee dat zeker niet! Ze is heel mooi sierlijk gebouwd, hoog op de benen, echt het dressuurtype!!!

mvg manon

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:03

Hoi,
Ik heb ook een 4-jarig OJ veulen. Maar de mijne is wel heel nuchter maar kan af en toe best pittig zijn. Hij is heel vlod en wil zeker werken. Vada is heel slank en super lief in de omgang. Hij heeft een hele licht kleur isabel, en is veder mooi gebouwd. De nakomelingen van OJ die ik tot nu toe heb gezien vind ik er allemaal goed uitzien, maja dat is maar een mening.

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:59

Mijn merrie logeert nu nog bij OJ. Ze is vorige week gedekt door hem. Hopenlijk komt er volgend jaar een leuk veulen uit. Hoe groot zijn jullie nakomelingen van hem? MIjn merrie is 1.37 (v:Astrix) en heeft wat minder gangwerk dus vandaar dat ik voor hem heb gekozen. Hij is echt kei gaaf!