Wat is jou reden dat je een haflinger wilt of heb?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 16:20

RianenAvant schreef:
mijn haflinger is echt niet rustig en heeft al helemaal geen korte gangen. hij is supersnel, wild, gek, debiel, achterlijk, eigenwijs, mooi en stoer

denk er goed over na

Dat geld dan eigelijk voor alle rassen

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:28

ik heb gisteravond heerlijk haf gereden Haha!
is jullie hafje ingeschreven in het stamboek?

n"ofels is een er eentje van de wellenhof

tammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:11

ik vind haffies helemaal geweldig se sijn mooi snel lekker groot mijn maatje!!!!!!! -xxxxxx- tamara !!!! Ach gut Lovers Haha! Haha! Haha! Verdrietig Ach gut Pling

barbara8aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:03

ik heb voor een haflinger gekozoen om dat ze vrij koel zijn als je gaat buitenrijden en ze geowon lekker kunnen knuffelen en lief zijn, met het rijden af en toe een tikkeltje eigenwijs maar dat vind ik juist leuk, daar leer ik meer van en ik leer dat ik op moet letten.
ze vinden ook alles bijna lekker wat je ze te eten geeft Lachen tenminste die van mij wel Lachen

en mijn voorkeur ging uit naar een merrie. ik heb dus darom ok een halflinger merrie Knipoog

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 16:53

barbara8aug schreef:
ze vinden ook alles bijna lekker wat je ze te eten geeft Lachen tenminste die van mij wel Lachen

Ha dat dacht ik ook over Doris, maar laatst had ik slagroom soesjes mee, maar Doris moest er nix van hebben! Maar ze is ook een paard appart Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:44

nou eigelijk komt het en door me vader.
onze liefde voor haflinger begon in oostenrijk, jaar na jaar kwamen we daar en dan zie je daar haflinger in de bergen lopen die met hun lieve koppie aankomen.
Ze zijn zo lief en rustig.
Na een paar keer zijn we op zoek naar info gegaan over de haflinger en die info sprak ons allebei aan: makkelijk, toch soms eigenwijs, betrouwbaar.
We hebben toen eerst nog een shet, welsh, shet x fjord gehad, maar uiteindelijk toch een haflinger en dat beviel zo goed dus nu hebben we nog 3 hafjes Lovers

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:49

Ik vind ze mooi... Ik hou wel van bredere paarden.
Het rustige karakter en vaak zijn de oudere type haflingers 100% betrouwbaar.
Het is helemaal mijn ras... althans de brede logge Haffies met lange manen en sokken!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:39

ik heb net lekker op nofels gereden Lachen

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 16:06

mijne heb ook papiern, maar moet dr nog ff laten inschrijven hier want ze heb duitse papieren.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:58

Ik heb op me 11e tot me 20e halfingers verzorg bij een halfingerfokker en ben er dus zodanig mee opgegroeid, bij die zelfde boer heb ik ook mij super paardje gekocht Cool en werk nu ook op een paardenmelkerij met haflingers.
Dus ik heb er niet specifiek voor gekozen maar het is bij mij gewoon zo allemaal gelopen.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:37

Because:
BLONDS HAVE MORE FUN Cool Cool

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:10

ik ging altijd toen ik klein (4) naar de haf in de buurt Haha!
sinsdien ben ik verslaafd!
en nu heb ik een verzorghaf! Pling

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:12

op haflingers leren rijden, en ze zijn heel veelzijdig dus echt wat ik in een paard zoek!

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:12

Ik zou als ik een eigen pony mocht heel graag een haflinger willen...
Maar ik mag geen pony Boos!
Op de manege waar ik rijd staan 3 haflingers, 2 manege ponys en 1 eigen pony.
1 heet Blesje 1 Alfred en op de eige pony heb ik gistere gereden *LOL*
die is nog maar 3 in april issie 3 geworde.. nog maar net ingereden .. wouw heel veel dingen nog niet zoals linksom galoppere maar hij is echt heel sgattig

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:14

Ik zou als ik een eigen pony mocht heel graag een haflinger willen...
Maar ik mag geen pony Boos!
Op de manege waar ik rijd staan 3 haflingers, 2 manege ponys en 1 eigen pony.
1 heet Blesje 1 Alfred en op de eige pony heb ik gistere gereden *LOL*
die is nog maar 3 in april issie 3 geworde.. nog maar net ingereden .. wouw heel veel dingen nog niet zoals linksom galoppere maar hij is echt heel sgattig

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:35

Ik heb Milka gekocht omdat ik haar ontmoet had op een manege,
en ze werd niet echt goed verzorgt. En elke keer als ze mij zag ging ze hinniken.
Bij andere deed ze het niet. En de eigenaar wilde haar verkopen en toen dacht ik haar te verliezen,
hebben mijn ouders haar gekocht. (Was een verassing)

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:20

Zelf ben ik al vanaf een jaar of 14 gek van haflingers.
hebe r een aantal jaren 2 verzorgd en was toen helemaal verliefd op die robuuste paardjes.

Dat ik mijn kwpnér kocht heb ik nog zitten twijfelen en dat ik haar eenmaal had, heb ik weleens spijt gehad als ik dan een haflingre zag lopen.
Mijn kwpn'er heb ik maar 3 maanden gehad en ik wilde toen toch heel graag een haffie.

Na 3 maanden zoeken heb ik dan mijn paardje gevonden en ben nu alweer anderhalf jaar in het bezit van haar.

Ik vind persoonlijk het robuuste aan het uiterlijk leuk.
ze hebben vaak een stevig lichaam en een leif ondeugend koppie erop zitten.
En het ondeugende in het karakter spreekt me aan.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:00

ik heb een haflinger omdat ik haar al een tijd verzorgde, ze zou verkocht worden en het was een super pony.. toevallig zat ze in een haflingerverpakking Knipoog
ik vind het wel een leuk ras, maar ik heb Evita niet gekocht omdat het een haflinger is.
Het fijne aan haflingers (die ik ken) vind ik het werklustige karakter, lekker voorwaarts (soms iets te..) en niet te ingewikkeld.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:11

fsoudan schreef:
Ik vind ze mooi... Ik hou wel van bredere paarden.
Het rustige karakter en vaak zijn de oudere type haflingers 100% betrouwbaar.
Het is helemaal mijn ras... althans de brede logge Haffies met lange manen en sokken!

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Bovendien vind ik het leuk dat ze af en toe zo lekker eigenwijs kunnen zijn Haha! . Simon is echt een schatje, maar af en toe een beetje lomp en onbenullig Knipoog .

Mijn superbrede haffie bekijken, kijk dan maar eens hier en/of hier

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:57

Ik heb een haf omdat ik het een uitdaging vind om te proberen met een haf in het Z te komen!
Mijn haf heeft alle ingredienten voor een de dressuur.
Met fsoudan ben ik het ook helemaal NIET eens: haflingers zijn echt geen kinder pony's, ik heb er iig nog geen 1 meegemaakt waar je een kind lekker op kan laten hobbelen! Haha!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:02

Ik heb Simon nog maar net 2 weken, maar ik geloof wel dat een kind rustig op hem kan hobbelen. In de bak in ieder geval Schijnheilig .

Als ik zie hoe hij met mijn dochtertje van bijna 3 omgaat en hoe hij op haar let. Dan gaat dat helemaal goedkomen. Ook als zij op 'm zit is hij gelijk een stuk voorzichtiger.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:43

op mijn haf kan ik ook gerust een klein kind zetten hoor, ze rijden zo met haar weg. in de bak tenminste Haha!
Evita kan best een pittig paardje zijn, maar ze weet dondersgoed wie ze op haar rug heeft en is goudeerlijk.
Buiten laat ik niet zo snel iemand anders op Evita omdat ze nogal voorwaarts is en zich erg sterk kan maken.. maar ze zal nooit gekke dingen uithalen of gemeen zijn.
maar zo zijn er natuurlijk ook weer verschillen tussen haflingers, ik ken ook een paar ongelofelijke krengen van haflingers.. daar zou ik nooit een kind opzetten!

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:53

hallo,

de rede dat wij een haflinger hebben is omdat ze zo veelzijdig zijn de rede dat we Avanti hebben is omdat ie toevallig op ons pad kwam!

onze Avanti is eigenlijk voor mijn moeder, mij en mijn zusje geschikt ook al rijden we alledrie verschillend! alleen op strand kun je niet iedereen er mee weg sturen want daar is hij zeker altijd knettergek, debiel, achterlijk en kortom supersterk en niet te houden. dus mijn zusje kan hem niet rijden op het strand... ik wel en mijn moeder ook!

ook word dressuur met hem gereden en springen kan ie ook als de beste (heb de meter gehaald).

ow ja niet te vergeten ik rijd natuurlijk ook endurance! vorig jar had ik in katwijk de 33e plek en dat van de 120!! is toch niet slecht!

maare haflingers zijn gewoon gaaf!!!

groetjes Rian