ico sun (bonte paarden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:07

Toevallig hebben ze bij die stal waar ik een D pony voor rijd net een bloedmooie 8 jarige bonte verkocht, M springen en M dressuur, Ed King Hill x Vasco x Rinaldo.
Afbeelding
Overigens zit het meeste wit aan de andere kant Knipoog

Bij een andere kennis van mij hebben ze ook een tijdje en jonge Ico Sun gehad, dat was een zwarte met een blesje. Supergaaf paardje, heel apart springen, maar was veel te 'spooky' en daarom nog als jonkie verkocht..

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:56

Ik ben op het moment bezig met het beleren van een 3-jr. merrie van Samber x Ico Sun. Ze is maar 1.50 m. Ze kan gelukkig wel super bewegen!

sabineramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:19

hoi,

Ik heb de laatste paar maanden stage gelopen op de stal waar ico sun staat, en heb ook een paar keer mogen mee helpen als hij moest dekken.
Ico sun is een hengst met een heel rustig karakter en hij geeft dat ook door, ook is hij kort in de beweging wat hij ook weer doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Ik heb tijdens mij stage ook 2 ico sun nakomelingen mogen rijden, en mijn ervaring met die paarden is dat het hele fijne beesten zijn om mee te werken, maar dat ze wel ingehouden moeten worden omdat ze snel onder je vandaan willen lopen. Wat zowel ico sun als zijn nakomelingen wel goed kunnen is springen, ze hebben een goed voorbeen en zijn snel op de sprong.
En eerder in dit topic werd gezegt dat ico sun naar engeland verkocht zou worden, maar dat is dus niet het geval, hij blijft in elk geval voorlopig nog in wijster staan.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 12:23

nou zo te horen heeft mijn paardje veel van zijn vader geerfd, dank je wel

Chantal74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:39

Ik lees net voor het eerst deze topic, vandaar dat ik zo laat ben met reageren. Maar wat ik wilde zeggen is dat ik zelf een nageslacht heb van Ico Sun. Het is een super lieve ruin van inmiddels al weer 9 jaar oud. Het is een heerlijk paardje van 1.64 mtr hoog. Met rijden is het af en toe wel een draakje want mijnheer heeft dagen dat hij overal bang voor is. Maar in de omgang kan je bom naast hem afsteken. Ik heb hem inmiddels 6 jaar en ik wil hem nooit meer kwijt.
Groetjes Chantal

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:22

bontes zin zo stoer echt machtig ikk ben bezig met thorins stamboom uittezoeken (zie onderschrift)vandaar dat ik ook alle KWPN bonte forums doorspit op zoek naaar info!sempatica da best

Innaldo

Re: ico sun (bonte paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand enig idee waar mijn paardje van af zou kunnen stammen??
Ik heb hem nog niet zo heel lang en afstamming weet ik niet.
Hij heet Sandokan en is 9 jaar. Een kennisje van mij heeft ooit een Samber dochter gereden en denkt dat Sandokan daar ook een zoon van is. Maar goed het kan net zo goed van een ander zijn.

Gr netty

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:24

Beetje oud topic, haha ze hebben de links op de site waarvan ik bovenaan deze pagina had doorgelinkt veranderd, dus nu staat er een Fjord onder die link ipv dat bonte paard

Maar het is moeilijk om te zeggen waar die van jou van afstamt, dat kunnen wij zo ook niet zien.

Als hij NRPS is ingeschreven zou het goed een Samber o.i.d. kunnen zijn, aangezien zijn naam met de S begint..

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:41

Kijk eens voor bonte bloedlijnen op de website van de familie Smilda uit Roderwolde. Die hebben geloof ik een volle zus van Samber en als ik mij niet vergis Samber zelf ook.
Moet je maar even op google Smilda en Roderwolde intikken want weet zo niet de website.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:13

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:53

Neron is een pony..

En ik kan ook niet zeggen dat ik het echt een typische Neron afstammeling vind, hij lijkt in niets op veel nakomelingen die ik van deze hengst gezien heb.

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:09

Tjah het is idd moeilijk gokken waar een paard van af kan stammen maar ben al zo'n poos aan het rond kijken tussen de bonte paarden....
De vorige eigenaar is spoorloos, (we hebben hem via een handelaar)
en ik heb alleen maar een paspoort van hem. In elk geval wel leuk om al die bloedlijnen te zien en al die bonte paarden!

Gr netty

roompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:24

ik hou ook echt van bonte paarden, en ben dan ook opzoek naar een mooie, bonte hengst nog iemand tips, of goede adressen ?

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:53

een vriendin van mij heeft een ico sun,
dit paard heeft wel echte hengste streken, zo trekt hij in het parcour naar de uitgang.. en als hij niet meer wil werken gaat hij raar doen met zijn neus, ook zet hij steeds zijn stal op de kop..
verder is het wel een lief dier, heeft niet van die bijzondere gangen..
heb ook een paar foto's ze zijn niet zo heel duidelijk, dit komt doordat ze zijn genomen toen het regende..

Afbeelding
Afbeelding

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:10

kijk maar op www.gebr-dolsma.nl

Ik heb zelf meerdere bonte Ico Sun gefokt.

Paard is AES goedgekeurd.
Afstamming is Ico x Sarasstro xx

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:02

Tango40 schreef:
Kijk eens voor bonte bloedlijnen op de website van de familie Smilda uit Roderwolde. Die hebben geloof ik een volle zus van Samber en als ik mij niet vergis Samber zelf ook.
Moet je maar even op google Smilda en Roderwolde intikken want weet zo niet de website.

Smilda heeft samber jaren en jaren geleden al verkocht aan Vrieling in Vlieghuis (Coevorden) Samber slijt daar zijn oude dag...Smilda heeft de volle zus van Samber, Wanda, nog op stal staan waar hij jaarlijks een veulen bij fokt.

De link van smilda http://paardenfokkerij-smilda.nl/

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:04

he marijkuh

rheet dat paard toevallig Tairo?

Lijkt erg veel op het paard wat uit mijn Fokmerrie komt?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:17

roompie schreef:
ik hou ook echt van bonte paarden, en ben dan ook opzoek naar een mooie, bonte hengst nog iemand tips, of goede adressen ?

Wij hebben nog wel een bonte hengst van Ronaldo. Die is eventueel wel te koop. Hij is nu 2,5 jaar.

beetje een slechte foto maargoed:

Afbeelding

Verder rijd ik zelf een 8 jarige ruin van Ed king hill x purioso. Niet de makkelijkste, kijkerig en moeilijk doen om kleine dingetjes en heeft een handje van telgangen.(ik zit er hier niet zelf op)
Afbeelding

roompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:25

oosterhoff schreef:
roompie schreef:

Wij hebben nog wel een bonte hengst van Ronaldo. Die is eventueel wel te koop. Hij is nu 2,5 jaar.

beetje een slechte foto maargoed:

Afbeelding

Verder rijd ik zelf een 8 jarige ruin van Ed king hill x purioso. Niet de makkelijkste, kijkerig en moeilijk doen om kleine dingetjes en heeft een handje van telgangen.(ik zit er hier niet zelf op)
Afbeelding

heb je informatie van vedere nakomelingen , graag even pb'en

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:41

ik heb ook een ico sun gehad en met spijt moetten verkopen
was en is nogsteeds een super diertje.
Afbeelding

het is een kruizing met newforrest hij is nu 4 jaar en er rijd een van 10 op nu en word verschrikkelijk verwent ik heb nog wel betere foto's maar die kan ik er helaas niet op zetten ik kan je zewel toe sturen als je dat wil.
groetjes

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:12

Hoihoi

Ik had een zoon van ico sun (Salarno)
Helaas door omstandigheden moeten verkopen
Is goedgekeurd bij het ES en is inmiddels Z dressuur en L springen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:24

carrembally schreef:
he marijkuh

rheet dat paard toevallig Tairo?

Lijkt erg veel op het paard wat uit mijn Fokmerrie komt?

dit paard heet Tairon... hij is verkocht en vertrokken naar engeland..
een vriendin van mij die hem reed, kon er in het zomerseizoen niks mee op wedstrijd, hij begon dan heel raar te doen met zijn neus... dit deed hij alleen in de zomer...
en met springen wat het een vreselijke klier hij scheurde gewoon blind op hindernissen af en trok erg naar de uitgang, waardoor mijn vriendin paar dagen in het ziekenhuis heeft gelegen...

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:07

ik heb een ico sun nakomeling.
het is een ico sun x sonny af hojmark

ze is nu 10 jaar, en 1.46 mtr groot.

M1 dres., b spri
Afbeelding

Afbeelding

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:46

he marijkuh

was dus inderdaad mijn fokproduct. Ik heb het verhaal gehoord van de val van de amazone tijdens het zuidenveld concours te Coevorden. Erg jammer. Het was een super mooi getekende hengst

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:53

het was al een ruin.. het paard was ook heel leergierig, maar zoals met springen ook dan was hij gewoon super vervelend..
met zuidenveld ook toen zij er van af was gevallen was hij ook heel erg vervelend, ze is bij hindernis 5 er afgevallen en het kwam er op neer dat hij alle hindernissen daar voor gewoon waardeloos heeft gesprongen en dat hij hindernis 5 gewoon zijn benen niet heeft opgetild en over de kop gevlogen...

maar ja verder wel heel leuk paard met leuke eigenschappen maar heel veel vervelende eigenschappen...