zoek leuke nrps hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:31

chamayalover schreef:
ik bedoelde eigenlijk http://www.romantico.nl/popcorn.htm
of de hengst Ricardo die daar op de site staat.
Romantiso is ook een mooie hengst hoor, maar denk toch dat ze het beter kan beperken tot de pony-hengsten.
en ik vind Napoleon:
Afbeelding
een onwijs mooie hengst ik ken deze hengst nl. en heeft best veel body al voor een 3-jarige.

Napoleon is niet NRPS gekeurd en is 4 jaar oud en geen 3. Napoleon is wel op de hengstenkeuring geweest maar is niet meer verschenen voor de 3de selectie ondanks dat hij werd doorverwezen. Hij is ook niet op de nakeuringen verschenen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:33

Larissa1981 schreef:
ja ze zijn NRPS goedgekeurd ;d

Ze hebben misschien NRPS papieren maar zijn zeker niet goedgekeurd voor dekdienst. Al is popcorn nu gekeurd voor het EASP.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:59

Isarco vind ik heel fijn bloed. Ik heb er nu ongeveer 6 nakomelingen van gereden en allemaal superbraaf en heel fijn door het lijf bewegen. Bovendien fokt hij een heel mooi hoofdje erop.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:35

petraaken"]
[quote="Larissa1981 schreef:
ja ze zijn NRPS goedgekeurd ;d

Ze hebben misschien NRPS papieren maar zijn zeker niet goedgekeurd voor dekdienst. Al is popcorn nu gekeurd voor het EASP.
[/quote]

Zowel Romantic Popcorn als Napoleon zijn beide goedgekeurde hengsten bij het EASP. Qua evenwichtstype, rijtype, bewegingen, springmanieren en bloedlijn staan ze aardig in het ideale sporttype zoals binnen het EASP als fokdoel staat omschreven.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:29

petraaken schreef:
[Napoleon is niet NRPS gekeurd en is 4 jaar oud en geen 3. Napoleon is wel op de hengstenkeuring geweest maar is niet meer verschenen voor de 3de selectie ondanks dat hij werd doorverwezen. Hij is ook niet op de nakeuringen verschenen.
[/quote]

Volgens de paardenkrant is hij niet aangenomen bij het NRPS omdat hij een bemerking op de foto had.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:36

Ik vind voor isarco een merrie met veel massa noodzakelijk anders worden de ponys te fijn, isarco fokt mooie hoofdjes idd maar ook met regelmaat een oog met veel wit.
Bedenk wel dat Romantico bijna 1.65m en je grote kans hebt op een e pony Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:08

ponymens"]
[quote="petraaken schreef:
[Napoleon is niet NRPS gekeurd en is 4 jaar oud en geen 3. Napoleon is wel op de hengstenkeuring geweest maar is niet meer verschenen voor de 3de selectie ondanks dat hij werd doorverwezen. Hij is ook niet op de nakeuringen verschenen.
[/quote]

Volgens de paardenkrant is hij niet aangenomen bij het NRPS omdat hij een bemerking op de foto had.

Dat van die foto wist ik niet. Blijkbaar hechten ze daar geen belang aan bij het EASP aangezien Anna42 hier meldt dat hij daar is goedgekeurd.

En de hengst Valentino zou dat passen bij de merrie? Hij beweegt in elk geval heel goed maar verder ken ik hem ook niet echt. Zie de pony's enkel op de hengstenshowdag en volg ze eigenlijk niet echt.

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 09:07

Weten jullie misschien of die hengsten ergens op het inet staan?? Ik wil donderdag eens naar wat hengsten gaan kijken en informeren Lachen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:42

op de NRPS site staan wat links naar hengstenhouders maar ik weet of de ponyhengsten er tussen zitten die hier opgesomd zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:47

Als je van veel arabisch bloed houdt... ik ben helemaal weg van Krimh ox (volbloed arabier dus), Krimh is goedgekeurd als dekhengst voor het NRPS en heeft een 2e premie en prestatiepredikaat. Hij is 1,55 en geeft erg leuke nakomelingen! (oke...ik geef toe... ik heb een Krimhetje -gefokt uit mijn merrie- en dynamiek op bokt heeft ook een erg mooie Krimh nakomeling)

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:01

Tis moeilijk om foto's van ze te vinden, van een paar heb ik foto's gezien, tis alleen zo jammer dat alles zo ver verspreid is :S

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:09

Ik vind arabieren wel mooi, maar niet om zelf te hebben, ik ben echt type spierbundelpaardjes Lachen En arabieren zijn toch slanke, ranke paarden. Zelf ben ik echt helemaal weg van quarter horses, maar alle leuke hengsten kosten echt een kapitaal om door te laten dekken.....

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:58

Sumaril Haha!
fokklasse 3
99.01637 Stb
v. Lancet
geb. 23-02-1999
stm. 1.64 m., kleur bruin
Percentage Anglo-Arabisch bloed: 34,97%
waarvan minder dan 5% Arabisch bloed.
Verrichtingsonderzoek 2003: goed

Vind ik echt een leuk paard, zal is effen kijken of ik de foto op internet kan krijgen anders mail ik hem effen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:17

Mocht je voor King Kadanz gaan of voor eentje van de Klaverborch, laat het dan ff weten, kunnen we meeten! Ik wil jouw mooie valkmerrie namelijk wel eens van dichtbij zien! Knipoog

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 21:17

hihihi daarvoor kunnen we ook wel gewoon meeten hoor!! Knipoog

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:11

petraaken"]
[quote="ponymens"][quote="petraaken schreef:
[/quote]

Dat van die foto wist ik niet. Blijkbaar hechten ze daar geen belang aan bij het EASP aangezien Anna42 hier meldt dat hij daar is goedgekeurd.
[/quote]

Alvorens je weer dergelijke ondoordachte uitspraken doet. zou het zinvol zijn dat je eerst volledig op de hoogte stelt van de feiten. Het EASP hecht wel degelijk waarde aan de x ray foto's en heeft zich volledig gebaseerd op het advies van de commissie in Utrecht. De commissie constateerde dat de foto's 100% acceptabel zijn. Dit was door Utrecht ook doorgegeven aan het NRPS. Het NRPS heeft vervolgens de eigenaar ingelicht dat de foto's ok waren. Een dag voor de derde bezichtiging meldt het NRPS aan de eigenaar dat volgens hun eigen veterinair adviseur de foto's niet acceptabel zijn. Er zou zich een chipje op de linkervoorkogel bevinden. Derhalve werd de hengst niet voor de 3e bezichtiging aangeboden. Dit nu is het typische hinken op twee gedachten. De ene keer wel het advies van Utrecht accepteren en de volgende keer afgaan op het advies van de eigen veterinair. En daarmee worden de eigenaren en hun hengsten benadeeld. Of je accepteert de bevindingen van Utrecht consequent of je accepteert alleen het advies van de eigen veterinair.
Maar niet de ene keer voor de ene hengst zus en voor de andere weer zo.
Ook hier heeft de Paardenkrant een uitvoerig bericht over gepubliceerd.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:37

Heb deze hengst ook gezien en hij sprak mij ook erg aan!

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 11:25

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:29

Ik zou gaan voor Ricardo. Geweldige hengst! (of ben ik bevooroordeeld? Ken hem al vanaf zijn eerste)
Bovendien ben je dan zeker van nog een valkje.

Afbeelding

Ricardo Geb. 1997
v. Romantico x van den Arensbosch Cliff Conn. x Glenree Bobby Conn.
Kleur: valk
Stokmt. 1.52 m
Fokker: A Tammenga, Engelbert
Eigenaar: Petra Datema, Frank Janssen, Thesinge

Ricardo heeft een opvallend mooie gele valkkleur.
's Zomers heeft hij zwarte appeltjes.
Zijn lange dichte zwart gekrulde manenbos maakt het mooie plaatje compleet.
Hij heeft een super karakter.
Als je een vosmerrie hebt, kan je in combinatie met Ricardo een palomino fokken.
Uit een bruine merrie kan weer een valkveulen komen.

Ricardo is heel geschikt voor het fokken van paarden en pony's die naast sport gebruik ook recreatief ingezet moeten kunnen worden.
Ricardo heeft 3 volle broers en 1 volle zus.
Twee van deze broers staan vlak bij ons en zijn fijn te rijden paarden.
Zijn volle zus is bij ons in africhting.
Eén van volle broers is op de NRPS keuring gepresenteerd.
Hij is 'sterruin'

Dekgeld Ricardo: € 150,= incl.

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:41

Ja maar ik heb gehoord dat als je valk met valk kruist, je een hele lichte valk krijgt....... tegen het witte aan en dat vind ik dan weer minder......
Vind goudgeel wel erg mooi!! Dus daarom heb ik begrepen dat je dan weer beter met een bruine kan kruisen??? Verward
Ik ben ook vrij groen in dit alles hoor Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:18

Dat kan idd voorkomen ja. Dan heb je een constant jonge schimmel. Haha!

Heidehofiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:42

Romantico popcorn zou een goede wezen...

Heb hem 1 x in het echt gezien en denk wel dat het iets is voor jou merrie...

Het is verder wel 50/50...

50% kans op valk en 50% kans op andere kleur...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:03

Popcorn vind ik echt niet mooi in het echt. .
Maar... Ieder zijn mening. Haha!

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 19:20

hahaha en nee ik hoef geen jonge schimmel Knipoog.
Ik ga denk ik toch voor een bruine, heb gehoord dat je dan de meeste kans hebt op een valk.
Ik was ook niet supergecharmeerd van romantico popcorn..... hij heeft wel iets, maar mist toch nog iets, weet niet wat het is. Bovendien is het voor mij wel heel ver weg, ik woon onder de rook van Schiphol en hij staat ergens in Groningen :S
Maar morgen is het dan zo ver, morgen ga ik naar een aantal hengsten kijken!!! *LOL* Ben echt heel benieuwd!! Uiteraard zal ik jullie over mijn ervaringen vertellen Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:25

Ben benieuwd of je morgen wat wijzer wordt
Waar ga je allemaal kijken Verward

Evenaar is ook geen slechte hengst, maar die ken ik eigenlijk niet zo goed Heb hem weleens op de shows gezien, maar hij is me nooit echt opgevallen
Cijfers van de verrichtingen zijn iig zeker niet slecht.