Nogmaals: hengst gezocht met aparte kleur

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 19:41

Koortje schreef:
Niet banketstaaflig bedoeld, maar fok jij alleen een veulen om de aparte kleur?? Is bouw, karakter en gezondheid niet het allereerste fokdoel?


Oh, daar gaan we weer Scheve mond Ja natuurlijk zijn er andere factoren die belangrijker zijn dan de kleur, maar los van die factoren zou ik een aparte kleur ook erg leuk vinden. Los daarvan is fokken altijd gokken, zeker met een paard waar je de voorouders niet van kent, dus kun je toch nooit precies eruit krijgen waar je op hoopt. Mijn fokdoel is een leuk recreatiepaardje, dus dat komt niet zo nauw als bij het fokken met dure sportpaarden.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:42

Koortje schreef:
Niet banketstaaflig bedoeld, maar fok jij alleen een veulen om de aparte kleur?? Is bouw, karakter en gezondheid niet het allereerste fokdoel?


Denk dat dit genoeg gezegt is op bokt in het algemeen?

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:40

KWPN Tuiger Modern is een mooie Palomino.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:10

ik denk dat ze toch een gewone rijpaardhengst zoekt.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:28

Je zou je ook maar even moeten verdiepen in de genetica, want dat jij er een apart gekleurde hengst opzet wil nog niet zeggen dat er een leuk gekleurd veulen uitkomt, het ligt ook aan de genen die de merrie draagt.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:33

Als de hengst een cremello/perlino is weet je zéker dat er een leuke kleur uit moet komen. Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 17:27

Sugarmiss schreef:
Als de hengst een cremello/perlino is weet je zéker dat er een leuke kleur uit moet komen. Haha!


Precies Ik heb mijn zinnen gezet op de cremello Lusitano van centro lusitano, maar die dekt pas volgend seizoen. Aangezien dat een dure grap is doe ik dit jaar een soort proefdekking om te zien hoe ze onder de hengst en met een veulen is. De gelukkige is Tinker Kapanda geworden