nou als dat zo was waarom hebben ze hem dan destijds nooit afgekeurd!!!!! In zijn nakomelingen overzicht heb ik nog nooit iets gelezen hier over....of dat ze de nafok in de gaten gingen houden ivm karakter....iets wat ze bv bij Nocturn tenaanzien van zijn beweging wel hebben gedaan.
Het is gewoon zo dat er" mensen zijn die vinden" dat het kwpn een grote fout heeft gemaakt, maar heb nog nooit gehoord dat het kwpn zich op deze manier uitlaat over Rex Magna....Dus dat is iets heel iets anders dan wat jij beweerd Cil...JIJ vind dat het kwpn een grote fout heeft gemaakt..dat is iets heel anders.
en die "enkele uitzonderingen" vallen ook wel mee,,,,,Ik wil nog wel eens zien hoeveel Rex Magnas er Z springen of Z dressur zijn geweest of hoger,,,,Ik ken er meerdere die in de sport liepen( lopen) ,,,,2 die hoger dan ZZ licht liepen en een stuk of 4 die Z dressuur zijn en 1 die Z springen is, deze lieten zich dus wel bewerken....!!!
CM_
Geplaatst: 17-05-04 12:43
gebruik de zoekfunctie eens... hier zijn al zoveel topics over geweest .. ( met dezelfde ellenlange discussies...)
dappie
Geplaatst: 29-06-04 21:48
Wij hebben ook een merrie van Rex Magna x Joost. Ze is erg werkwillig en heeft een superkarakter. Foto's zijn te vinden op mijn website (kijk in profiel). Ze heeft 2 super veulens gegeven en inmiddels proberen we haar weer drachtig te krijgen.
KiWiKo
Geplaatst: 29-06-04 21:50
Met rex magnas moet je om kunnen gaan.......... 9 mensen liggen het paard niet en die ene wel......... en voor die ene wil die zeker wel werken
eebaatje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 18:54
Met rex magnas moet je om kunnen gaan.......... 9 mensen liggen het paard niet en die ene wel......... en voor die ene wil die zeker wel werken
Ben ik het helemaal mee eens!!!
LuvdaTossa
Geplaatst: 30-06-04 18:58
Kennissen van mij hebben er mee gefokt. Alleen allemaal weg gedaan, omdat er gewoon gemene paarden tussen zitten. Zij doen het puur voor de hobby en hebben dus niets aan 'lelijkerds'. Terwijl het wel een goede fokmerrie was. Morgen moet haar nakomeling (v. Matterhorn) op de keuring in drachten verschijnen, ik ben benieuwd!
Esther
Geplaatst: 01-07-04 11:55
Ik heb een Rex Magna gehad. Mijn ervaring is dat het paarden met karakters zijn en dat je daar mee om moet kunnen gaan. De verzorgster voor mij kon niet meer bih hem in de stal komen. Toen ik zijn vertrouwen had kon ik alles met hem en deed hij alles voor mij. Je moest hem alleen wel met respect behandelen en hem niet dwingen, dan deed hij het gewoon niet. Een tik met de zweep accepteerde hij alleen als het verdiend was, een niet verdiende tik ging hij tegenin. Was een erg fijn paard.
MsMarit
Geplaatst: 01-07-04 12:41
Ik rijd nou weer een andere paard voor iemand en dat is ook een RexMagna en ik heb der helemaal geen problemen mee maar ja zoals der al zoveel is gezegt in dit topic.. Als ze je vertrouwen doen ze alles voor je...
Alikesflame
Geplaatst: 01-07-04 19:55
Ik hou wel van die rex magna's Ze hebben tenminste een beetje (veel) karakter, en natuurlijk zitten er wel rotte appels tussen, maar zou graag nog eens eentje willen hebben.
Makelp
Geplaatst: 01-07-04 19:58
[img]kindly03.JPG[/img]
Dit is mijn rex magna Merrie Drachtig van Meinens Jet Set D
Was de eerste keer na 5 jaar dat er iemand op haar reed.
Best netjes vind ik toch.[/img]
Makelp
Geplaatst: 01-07-04 19:59
Sorry maar foto's lukken mij echt niet
Makelp
Geplaatst: 01-07-04 20:11
Bij ons staat een 3 jarige Flemmingh x Rex Magna Merrie te koop.
K heb ook een tijdje een Rex Magna gereden, had ZZ gesprongen. Beweegt erg ruim. Hij was op het begin best lastig maar was goed makkelijk te krijgen. Wel een lelijk hoofd
Joytje
Geplaatst: 11-07-04 15:04
Hallo, ik heb ook een tijdje een afstammeling van Rex Magna gereden. Een vosruin met 4 half witte benen en een brede bles. Een stokmaat van 1.67m en slank, vrij lang gebouwd. Hij liep Z2 + 11 dressuur en springen vond hij niet zo leuk. Met rijden heel gemakkelijk en braaf. In de omgang erg zenuwachtig. Wel een heel leuk,leerzaam paard.
Kitten
Geplaatst: 11-07-04 16:46
Of je nu Rex Magna neemt, of Uppercut of Abgar of Wathamin (en zo kun je er nog wel een paar bij de kop pakken, het geeft in de eerste of 2e lijn vaak wel aparte karakters, bij sommige kun je dat idd na een paar generatie's nog weer terug krijgen.
Feit is, dat het kruisen van een (vaak) Gelders landbouwpaard met een volbloed een noodzaak was voor het KWPN om meer adel in het type paard te krijgen, wat zij voor ogen hadden. Dat volbloed totaal niet aansloot op het type paard wat we toen hadden, mag duidelijk zijn uit het grote aantal F1 producten wat geboren werd en waar de fokkerij niets aan had.
Vaak zeer goede sportpaarden, ja, maar vechters en je moe(s)t ze kunnen hebben. Om daarmee te zeggen dat al deze volbloeden k*t karakters geven, ben ik het zeer beslist niet mee eens. Oke ze zijn anders, ze zijn gevoelig en je moet ze in hun waarde laten, maar als je er mee kunt, kun je er daadwerkelijk de wereld mee over.
Punt is, dat volbloed meestal (nog steeds) niet aansluit, op het soort paard dat we hier in nederland hebben en dat de meeste mensen stomweg niet uit de voeten kunnen, met het karakter van een volbloed.