romantico

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:22

ik ben nu een 3 jarige zoon van romantico aan het inrijden, en zijn 2 jarige zusje en 1 jarig broertje staan hier ook nog.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:02

jollyjoker schreef:
Mist: mijn naarling van Karandasj (1.69)uit een merrie van 1.74m is nu ook zo'n 1.47m dus die van jou wordt zeker een flink paard! Hoe groot is de moeder ongeveer??? Rebecca is 1.63m als Rebelse 1.61m wordt ben ik dik tevreden.

De moeder (Bajarna op de site) is 1.66cm, dus ik had gehoopt op zo'n 1.65....maar ik ben zelf 1.80 dus dat kan wel Knipoog

DAANN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:37

Een kennis van me heeft ook een Romantico gekocht een jaarling hengstje. Dat is geloof ik een Romantico x Cantus x Ramano. de moeder v/d moeder van deze hengst is dan de volle zus van Romantico..Dus redelijk ingeteeld. Hij is ook gefokt door de eigenaren van romantico. Om te zien een hardstikke leuk beest...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:40

Frank en Petra hebben 1 of andere inteelt theorie. Maar of ik dat wat vind ben ik eigenlijk nog niet over uit...

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:32

Mijn merrie gaat aanstaande maandag naar Romantico zodat ze gedekt wordt... ik ben benieuwd, ik ga hem en een paar nakomelingen ook bezichtigen... Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:58

ik vind het zo jammer dat hij zelf zo weinig gepresteerd heeft.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:34

hij is Z-dressuur en M springen.Denk dat de eigenaren niet zo met de sport bezig zijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:28

jollyjoker schreef:
hij is Z-dressuur en M springen.Denk dat de eigenaren niet zo met de sport bezig zijn.

Weinig gepresteerd ? je hebt goede paarden, zoals bijvoorbeeld High Valley Z, die zelf wel presteren, maar dit nooit aan nakomelingen door hebben gegeven, zelfs niet 1 goedgekeurde hengst !
Dat Romantico (Ramano-Ramzes) zo gewild zijn in Duitsland, zegt mij genoeg. Bovendien zijn de meeste van ons geen Anky of Jos Lansinks maar hebben wij meer aan een goed all-round paard, met een goed karakter en vooral: goede benen Haha!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:55

Mist schreef:
jollyjoker schreef:

Weinig gepresteerd ? je hebt goede paarden, zoals bijvoorbeeld High Valley Z, die zelf wel presteren, maar dit nooit aan nakomelingen door hebben gegeven, zelfs niet 1 goedgekeurde hengst !
Dat Romantico (Ramano-Ramzes) zo gewild zijn in Duitsland, zegt mij genoeg. Bovendien zijn de meeste van ons geen Anky of Jos Lansinks maar hebben wij meer aan een goed all-round paard, met een goed karakter en vooral: goede benen Haha!

Helemaal mee eens !!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:00

Ik heb een Romantico gehad, Romatic Maffickmaus.
Moeder was Fledermaus, staat ( stond ) ook bij hun.
Ik vond het zelf een heel leuk paard, maar was supermoeilijk in karakter, weinig mensen konden er iets mee.
Bewegen kon hij niet super, wel een leuk pasje basisdressuur, springen kon hij totaal niet ( in tegenstelling tot zijn familie ), was gewoon een alround recreatiepaard met dressuurneiging.
Was ruim 1.65 hoog.

Leuk paard, maar zette hem niet 1 dag stil, dan had je een zwaar explosief bok-kanon. Daarom heb ik hem ookverkocht, had gewoon te weinig tijd voor zijn karakter

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:59

romantico is Z springen en Z dressuur. En zijn nakomelingen doen het prima in duitsland, veel ster merries en goede sportpaarden en ponys. Het mooie bij romantico is dat hij zich aanpast aan de merrie die hij dekt. Hij heeft kinderen met merries uit de meest uiteenlopende rassen. Hij geeft zijn kinderen zijn lieve karakter en zijn ronde hoofd goed door. Ik vind het een lief en mooi beest met een fijn karakter. En, ik vind Z springen en Z dressuur een goede prestatie. Maar als iemand anders dat niet vind, dat is zijn mening Knipoog

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:59

Hey
Mijn merrie gaat er dit weekend waarschijnlijk heen.
Ben er ook al even geweest te kijken, leuke nakomelingen, en vooral een erg leuke hengst Lachen
Hij was trouwens Z dressuur en M springen, Z startgerechtigd Knipoog Komt ook op hetzelfde neer...Knipoog

Jolli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:36

Romantico is een erg makkelijke hengst in de omgang. Hij heeft een zoon die loopt eventing bij Alice Naber-Lozeman, Romantic Steeplemaus. Ook een nakomeling van Fledermaus.
Verder heeft hij een groot aantal nakomelingen in de sport lopen. er lopen als ik het goed heb meer dan 900! Romantico-nakomelingen rond. Zelf hebben de mensen op de manege er van hem drie goedgekeurde zonen. dat zijn Romantic Popcorn, hij is een afstammeling van Iris, welsh K. Ricardo, is een afstameling van Rijtvens Cinderella. en als laatste Romantic Robajero. een nakomeling van Bajarna. zijn zonen hebben ook dat karakter van hem meegekregen. ze zijn niet zo snel gek te krijgen. behalve als je de nakomelingen van Fledermaus hebt. die zijn nog wel eens wat heet.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:55

Jolli schreef:
Romantico is een erg makkelijke hengst in de omgang. . zijn zonen hebben ook dat karakter van hem meegekregen. ze zijn niet zo snel gek te krijgen. behalve als je de nakomelingen van Fledermaus hebt. die zijn nog wel eens wat heet.

Ik wou net zeggen, hoe kwam ik dan aan een ontzettende stuiterbal ? Maar dat is dus dankzij fledermaus Haha! Hij was idd heel koel in de kop, maar juist daardoor met streken, hij had gewoon een veel te groot ego om zich te laten beledigen zei ik altijd.
Steeplemaus is een volle broer van Maffickmaus, het paard dat ik gehad heb

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:11

Orchid is er gisteren heen gebracht...
Ze was gelukkig op en top hengstig, ze is gister nog gedekt!
Raar beestje hoor...ik kom met haar die stallen binnen lopen en het eerste wat daar staat is een zich uitslovende Ricardo, aan elkaar snuffelen enzo...
En ze blijft gewoon hartstikke rustig!
En toen in dr box was het vooral veel geplas en gedraai, maar toen we er iets later weer langsliepen stond ze al lekker naar buiten te kijken Ze voelt zich iig snel op dr gemak...
En Romantico stond in een weitje naast de oprit, toen we eraan kwamen met de trailer wist hij precies wat dat betekende
Hij galopeerde meteen naar de oprit

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:52

Orchid schreef:
Orchid is er gisteren heen gebracht...
Ze was gelukkig op en top hengstig, ze is gister nog gedekt!
Raar beestje hoor...ik kom met haar die stallen binnen lopen en het eerste wat daar staat is een zich uitslovende Ricardo, aan elkaar snuffelen enzo...
En ze blijft gewoon hartstikke rustig!
En toen in dr box was het vooral veel geplas en gedraai, maar toen we er iets later weer langsliepen stond ze al lekker naar buiten te kijken Ze voelt zich iig snel op dr gemak...
En Romantico stond in een weitje naast de oprit, toen we eraan kwamen met de trailer wist hij precies wat dat betekende
Hij galopeerde meteen naar de oprit

Wanneer ga je de merrie weer ophalen ??
Wil je Frank ( opa Janssen) en Petra de groeten doen vanuit Apeldoorn ??

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:34

haha ik ga vandaag siena ophalen, ze stond schuin tegenover ricardo mischien staat jou paard wel naast siena (roodbruine merrie met druipkol erg rond gebouwd) dat zou toeval zijn!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:55

juultjuh schreef:
haha ik ga vandaag siena ophalen, ze stond schuin tegenover ricardo mischien staat jou paard wel naast siena (roodbruine merrie met druipkol erg rond gebouwd) dat zou toeval zijn!

Wil jij dan ook de groeten doen vanuit Apeldoorn !!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:28

MMmm...Ik geloof wel dat er een roodbruine merrie stond...naast mijn snollie
Ik zou haar eigenlijk vandaag weer ophalen, maar ze is nog zo mooi hengstig dat ze op z'n vroegst woensdag terug kwam.
Was die roodbruine merrie een pony? Van 1.40 of iets in die richting?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:42

Ja had jou merrie een smalle achterhand? stond ze ook in die rij tegenover ricardo? ik heb de jouwe gezien

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:43

mijn merrie is 160m maar toont heel klein en er stond een klein paardje ook bruin dacht ik naast de mijne

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:35

Hebben jullie al wel de groeten gedaan vanuit Apeldoorn ?

W.s. gaan wij er a.s. zaterdag of zondag heen !