Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jan_VT"]
[quote="ceasario schreef:Dees ,Ik haalde dit uit de Strengen.
Tekst:.Citaat:Het is geen nieuwe les, die de Wereldbekerfinale 2004 aan fokkers leert,maar het blijft heel erg waar,,dat een springpaard niets in de top te zoeken heeft zonder dat het 'bloed 'heeft
Dit zegt toch genoeg welke richting we als fokker op moeten.
Citaat:Een blik achter de schermen van The Grand National
Op dinsdagavond 11 mei zendt Studio Sport de documentaire 'De erfenis van Red Rum' uit op Nederland 2 (21.20-22.15 uur). Dit Studio Sport Document geeft U een blik achter de schermen van The Grand National, 's werelds grootste paardensportevenement. U kunt op onze site alvast een voorproefje bekijken van deze documentaire. Het is de tweede van drie documentaires die Studio Sport op dinsdagavond gaat uitzenden in de maand mei.
Sinds 1839 houdt de gevaarlijkste hindernisrace van de wereld de Engelsen en gokkers over de gehele wereld één keer per jaar in zijn greep. Zo’n 70.000 toeschouwers en 600 miljoen televisiekijkers volgen live de race op het Engelse Aintree bij Liverpool.
Wat is de Grand National en wat maakt dit evenement zo bijzonder? Studio Sport volgt twee hoofdpersonen in de voorbereiding op en tijdens deze belangrijkste paardenrace van het jaar: de paardentrainer Ginger McCain die met zijn legendarische paard Red Rum in de jaren 70 drie keer de Grand National op zijn naam schreef. De Grand National heeft de allure voor een groot deel te danken aan Red Rum. Het paard ligt dan ook als eerbetoon begraven aan de finishlijn van het parcours op Aintree. Dít jaar heeft Ginger McCain wederom een paard in de strijd…
Reg Green is de tweede hoofpersoon in 'De erfenis van Red Rum'. Hij is dé Grand National-kenner. We volgen hem van Ladies Day (de best geklede dame kan een Jaguar winnen) tot het hoogtepunt op de slotdag: de steeplechase-race zelf. Studio Sport reisde vier weken voor het evenement af naar Engeland en bezocht de stoeterij van Ginger Mc Cain. We maken kennis met het racepaard en we zien wat er allemaal komt kijken bij de voorbereidingen op de Grand National.
Bij de Grand National steeplechase-race moeten paarden en hun jockeys over een afstand van 4 mijlen en 4 furlongs, met 30 loodzware hindernissen, de eindstreep zien te halen. Onderweg gebeurt er van alles. In de race van 3 april 2004 haalden van de 40 gestarte paarden slechts 11 de finish. In deze documentaire krijgt de kijker de Grand National te zien in al zijn facetten: pure Engelse (sport)traditie, topsport, spanning en sensatie. Het winnende paard verraste iedereen!
greetje schreef:Ceasario even een vraagje aan jou. Wat wordt er nu eigenlijk bedoelt als er over "bloedpaarden" gesproken wordt?
Citaat:Maar nu hebben we een probleem.
Wat moet de gewone "schijters-gebruikers" met bloed.
Dit land zit vol watjes en angsthazen.
Wie verteld me wat te fokken.????????????
Citaat:maar zijn helaas niet voor elke ruiter geschikt
De schijters cq, watjes heb ik al gezegd. .
Citaat:Niet geschikt voor "Angsthazen" en watjes.
Citaat:Terwijl het woord karakter door vele als niet prettig wordt ervaren.
Jan_VT schreef:Citaat:Maar nu hebben we een probleem.
Wat moet de gewone "schijters-gebruikers" met bloed.
Dit land zit vol watjes en angsthazen.
Wie verteld me wat te fokken.????????????Citaat:maar zijn helaas niet voor elke ruiter geschikt
De schijters cq, watjes heb ik al gezegd. .Citaat:Niet geschikt voor "Angsthazen" en watjes.Citaat:Terwijl het woord karakter door vele als niet prettig wordt ervaren.
Met de laatste quote ben ik akkoord. Maar in de andere moet je duidelijker zijn als je niet bedoelt, wat je neerschrijft.
PS Cesario, kruip je zelf weleens op je fokprodukten????