Wat kost een KWPN???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:07

Plutske schreef:
wat een onzin hoor ik hier!!!!
ben van mijn gewoonlijke onderwerp afgedwaald maar ga me toch ook hier effe bemoeien.
Onder de 5000 niet kijken onder de 1500 verborgen gebreken????
Misschien iemand ooit eraan gedacht dat als mensen een werkelijk goed tehuis zoeken voor hun paard er over de prijs vaak te praten valt.
Ik heb jaren geleden mijn kwpnér verkocht wilde wat anders,omdat ik zielsveel van dat paard hield en mede doordat er zo'n ontzettend goeie papieren bij zaten(hij is ook gewoon goed!!!!) en ik wilde voorkomen dat ie in de handel verdween wat veel goede sportpaarden overkomt heb ik hem ver onder de prijs die ik kon krijgen verkocht.
Hij staat nu bij iemand die evenveel van hem houdt en die er veel plezier aan beleeft.
Niks geen fancy sportpaard maar gewoon lekker elke dag op de wei,terwijl hij het echt wel gemaakt zou hebben onder een prof.
Tja voor ware paardenliefhebber is niet enkel de poen belangrijk maar ook het welzijn en welbevinden van het paard.
Dus als je geduld hebt valt er echt wel een topper voor weinig op de kop te tikken.

Helemaal mee eens! Ik heb zelf mijn kwpn pony ook voor weinig weggedaan omdat ik hem een goed huis gunde, Had hem eerst voor veel weggedaan (Wat ze waard was want ze had super papieren en heel veel springvermogen en appart lopen en kon het ver schoppen in de sport) aan bekende maar die bleken er minder goed voor te zijn dat ik dacht en wilde hem aan de manege verkopen heb hem daarom toen ze hem weer te koop zette terug gekocht en haar daarna voor een klein prijsje weggedaan. Nu staat ze bij een meisje waar ik nog bijna elke dag conctact mee heb en krijg vaak foto's en ze staat daar gewoon perfect. Ze is nu ook met wedstrijden gestart en het gaat super. Ook heb ik mijn Kwpn hengst goedkoper gekregen omdat mijn buget niet zo groot was en hij aardig prijzig is vanwegen zijn goede papieren deze mensen wilde ook een goed tehuis. Dus je kunt wel degelijk een goed paard krijgen voor een leuk prijsje alleen moet je daar net tegen aan lopen!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:37

Plutske schreef:
wat een onzin hoor ik hier!!!!
ben van mijn gewoonlijke onderwerp afgedwaald maar ga me toch ook hier effe bemoeien.
Onder de 5000 niet kijken onder de 1500 verborgen gebreken????
Misschien iemand ooit eraan gedacht dat als mensen een werkelijk goed tehuis zoeken voor hun paard er over de prijs vaak te praten valt.
Ik heb jaren geleden mijn kwpnér verkocht wilde wat anders,omdat ik zielsveel van dat paard hield en mede doordat er zo'n ontzettend goeie papieren bij zaten(hij is ook gewoon goed!!!!) en ik wilde voorkomen dat ie in de handel verdween wat veel goede sportpaarden overkomt heb ik hem ver onder de prijs die ik kon krijgen verkocht.
Hij staat nu bij iemand die evenveel van hem houdt en die er veel plezier aan beleeft.
Niks geen fancy sportpaard maar gewoon lekker elke dag op de wei,terwijl hij het echt wel gemaakt zou hebben onder een prof.
Tja voor ware paardenliefhebber is niet enkel de poen belangrijk maar ook het welzijn en welbevinden van het paard.
Dus als je geduld hebt valt er echt wel een topper voor weinig op de kop te tikken.

Ik ben het helemaal met je eens!!
Ik wilde er ook nog even bij zeggen dat het ook uitmaakt waar een paard geboren wordt en hoeveel oog die mensen op zijn kwaliteiten hebben, als een paard bijvoorbeeld bij een stal van een springruiter geboren wordt die zijn kwaliteiten ziet en er 12.000 euro Ach gut voor vraagt of dat hetzelfde paard bij een "gezin"geboren wordt die het gewoon leuk vonden om een veulentje te nemen (en hem waarschijnlijk nog meer aandacht geven ook)kan hij hier bijvoorbeeld weg gaan voor 2500 euro!!! Het is maar wat de gek er voor vraagt en krijgt

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:13

Ze hebben het natuurlijk hier over het algemeen en de echte mensen die paarden verkopen (niet omdat het 'moet') kloppen de prijzen van Runningkawa (als ik het goed schrijft) zeker!

Ik zag vanochtend een Concorde (3jr en zadelmak) voor €1750,-
Dit was een handelstal en de rest van de prijzen lagen rond de €4000,- dus dan kan je wel concluderen dat er iets is. Je kunt het natuurlijk nooit 100% zeggen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:20

Daarom is het ook verstandig een paard geheel te laten keuren Haha! dan weet je gelijk of en wat hij mankeert *LOL*

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:28

Koop gewoon een kwpn-er van iemand die er helemaal niets van kent, hebben wij met onze bonte kwpn-er (King nero x Isabel) ook gedaan, en ze was supergoedkoop, laten we zeggen dat we haar nu voor meer dan het dubbele kunnen verkopen. Schijnheilig