wat kost een shire-horse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:21

op marktplaats staat er 1 van 4000 euro, beleerd voor de koets en onder het zadel, ruin, 9 jaar, zeer verkeersmak.. en is 1.75. Vet gave beesten Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:17

Craignethan schreef:
Buiten staan ze gewoon achter een dun stroomdraadje, daar heeft een Shire echt wel respect voor Haha! .

Tja, die minis (andalusiërs Haha! ) van ons hebben drie draden boeven elkaar aan twee lagen planken aan palen nodig en dan nóg staat die maffe hengst soms met een bovenste plank dwars in zijn bek...

Citaat:
Mijn paard kost aan hooi, voer, stro en ontworming ongeveer 80 Euro in de maand, dat valt dus wel mee. Rijd je intensief, dan zal er meer biks inmoeten (die van mij krijgt nu nog geen kilo per dag, staat laag in het werk). Aan hooi eten ze ongeveer een baaltje per dag, per stuk.

Hmmm..... die van ons worden vrij pitig bereden en krijgen dus haver/geweekt gerst/graanmout/bix als bijvoer naast hun baal zaadhooi en baal (haver)stro per dag per vijf.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:12

die van mij krijgen naast een baal hooi per dag ook nog eens 4 kg brok bij. De wormspuiten gaan per 2....
Maar leg je de rekeningen van de veearts naast elkaar van een warmbloed en een shire, dat ik pas een groot verschil. Deze paarden worden niet snel ziek. Het enige is de mok, maar dat is met relatief goedkope middeltjes wel te verhelpen. Wat dat betreft zijn de shires echt goedkoop. Alleen het eet wat. Ik ga niet beweren dat een shire weinig eet, want hier op stal zien we wat anders. Maar er zijn mensen die hun shire alleen hooi voeren en die zien er toppie uit. Ze bestaan dus wel, helaas weet je dat nooit van te voren.