En zijn jullie er al uit...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 01:04

Wij zijn er ook al uit, de merrie is zelfs al gedekt Haha!

Mijn eerste keus was Trento-b, maar omdat Fab moeilijk drachtig wordt, en zij niks met het dekgeld wilden doen viel dat dus voor mij af.

Nu is ze afgelopen zaterdag geinsemineerd van Troy, een erg leuke hengst, met veel uitstraling, een goede stap en een super galop.
De draf is iets minder, maar de draf is tevens de gang waar je het meest aan kan verbeteren als ruiter!
Ook qua karakter sprak de hengst mij meteen aan!!!!!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:33

Mijn Touch of Fairway xx X Saygon gaat als alles goed gaat naar Alabastro. Natuurlijk eerst even haar veulen van Lord Sinclair II afwachten (een deze nachten).

De keus voor Alabastro zal ik niet nader hoeven toe te lichten!

Heb i.v.m. lijnenteelt nog nagedacht over Rafurstinels, echter deze hengst spreekt me simpelweg niet genoeg aan. Misschien is Rubels wel een optie voor volgend jaar!!

feincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:14

_Rick schreef:
Citaat:
Indorado voor een Chellano Z X Almé Crack Z merrie
Indoctro (waarschijnlijk...) voor een Chellano Z X Darco merrie

Op papier zou ik zeggen, fout fout fout

Chellano = diepe rug
Dan nog uit een Darco merrie, nou die springen allemaal zonder rug

Ga je er nog indoctro op zetten ook ???

Niet dat ik me er mee wil bemoeien ofzo.....

Ik had al door dat je anti-Darco en anti-Chellano bent. En nu blijkbaar nog anti-Indoctro ook. Bedankt voor de tip. De merrie springt super in de manieren, mét rug, evenals haar moeder, en haar grootmoeder. Dus ik zie het probleem niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:22

feincera"]
[quote="_Rick schreef:
Citaat:
Indorado voor een Chellano Z X Almé Crack Z merrie
Indoctro (waarschijnlijk...) voor een Chellano Z X Darco merrie

Op papier zou ik zeggen, fout fout fout

Chellano = diepe rug
Dan nog uit een Darco merrie, nou die springen allemaal zonder rug

Ga je er nog indoctro op zetten ook ???

Niet dat ik me er mee wil bemoeien ofzo.....

Ik had al door dat je anti-Darco en anti-Chellano bent. En nu blijkbaar nog anti-Indoctro ook. Bedankt voor de tip. De merrie springt super in de manieren, mét rug, evenals haar moeder, en haar grootmoeder. Dus ik zie het probleem niet.
[/quote]

Rick kijkt waarschijnlijk anders naar een springpaard:

Rick:
Citaat:
"De rug is het belangrijkste van de mens, van een stier, van een varken en ook...van het paard!!"
"Een springpaard springt eerst goed in de schoft voordat het ertoe doet of ie zijn kont in de lucht gooit..."

Hij beoordeelt pas als het dier al van de grond is.
Het trajekt daarvoor speelt geen rol. Knipoog

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:30

Voor Rigaud (Krack C x Derrick) is het Special D geworden, als het goed is wordt ze eind deze week geinsemineerd.
Kelanda (Edison x Legaat) was vorig jaar gust van Concorde en wordt dit jaar niet opnieuw gedekt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:32

Dit jaar durf ik haar vanwege de verhuizing (kan stressvol zijn) niet te laten dekken. Ik was er wel uit welke hengst: Kos!
Om vele redenen.
- zijn degelijke gelderse bloed
- zijn front
- langgelijnd
- fijne karakter
- mijn bloedmerrie x Koss > F1 produkt = fijne sportpaarden
- Kos is totaal niet commercieel. Dat maakt het voor mij interessant.
- hij dekt natuurlijk. (misschien wordt ze dan wel drachtig).

Maar volgend jaar wil ik het wel proberen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:35

Een kennis van mij dekt inderdaad met Trento B, voor hun Belisar merrie.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:38

Silly's mama is gedekt met Tango Haha!
Ik ben heel benieuwd wat daaruit komt... Tango x Balzflug Haha!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:26

Helaas voor ons dit jaar geen merrie om te dekken(doruto merrie is verkocht),maar ben stiekem wel aan het rondsnuiffelen voor mijn prachtige 2 jaar vanity six hh,zij is een ooseven x glendal x souvenir merrie,en wellicht laten we haar volgend jaar insemineren. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:30

paulanda schreef:
Helaas voor ons dit jaar geen merrie om te dekken(doruto merrie is verkocht),maar ben stiekem wel aan het rondsnuiffelen voor mijn prachtige 2 jaar vanity six hh,zij is een ooseven x glendal x souvenir merrie,en wellicht laten we haar volgend jaar insemineren. Haha!

O o o... wat zonde om een doruto merrie te verkopen..... Je vindt zo weinig doruto's nog zo vooraan in de lijn....

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:47

bij ons op stal moeten we altijd eerst kijken welke merries we gaan laten dekken. aangezien er 6 mogelijkheden zijn en de eigenaar er hooguit vier wil laten dekken moet hij eerst daarin een keuze maken. daarna worden de hengsten pas gekozen. t blijft dus nog ff afwachten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:48

paulanda schreef:
mijn prachtige 2 jaar vanity six hh,zij is een ooseven x glendal x souvenir merrie,en wellicht laten we haar volgend jaar insemineren. Haha!

Idd prachtige merrie, blijft ze nog een jaartje in de opfok want dan kan ik van de zomer nog even gaan kwijlen als we bij Velvet gaan kijken Haha! .

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:02

Citaat:

Ik zie dat je er toch wel over nagedacht hebt, en ik ben niet anti-die hengsten , totaal niet, maar ze hebben allemaal zo hun aspecten waar je wel aan moet denken als je ermee gaat fokken Knipoog

Citaat:
Hij beoordeelt pas als het dier al van de grond is.
Het trajekt daarvoor speelt geen rol.

Ik weet niet precies waar je op doelt.
Maar op stand , qua bouw is al te zien of een paard NIET kan springen , en of een paard hoogstwaarschijnlijk WEL kan springen, dit zijn niet altijd zekerheden natuurlijk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:06

Wat ik bedoel is niet op stand maar gewoon hoe een paard zijn beweging is en vooral de afzet.
En niet het domme terugspringen maar het in zijn lijf terugkomen.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:17

Florencio x Zeoliet
Tadmus x Ohorn

De concorde weten we nog niet, dus tips zijn welkom. Jolinque is gewoon Concorde in een vrouwlijke versie, dus weet je hoe ze eruit ziet (grof paard, zelfde aftekeningen als paps)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:57

Kojak. En misschien nog eentje bij Flemmingh.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:18

Ik hoop komend jaar bij mijn Dageraad-merrie een Manhattan-veulen te krijgen.

ahintofte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:19

mijn jeraldo merrie gaat naar Tango en mijn appie naar Parcival.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:32

Mijn Havidoff wordt geinsemineerd van Don Romantic. Meer mensen toevallig deze keuze gemaakt?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:12

Kitty schreef:
Ik hoop komend jaar bij mijn Dageraad-merrie een Manhattan-veulen te krijgen.

Laat ze het maar niet in Zuid Afrika horen. Knipoog

Citaat:
About Our Stud Farm:

Dageraad's focus is the breeding of warmbloods that can be registered in the Dutch warmblood studbook, already for many years, the most succesful studbook of the world

Dageraad (G Ramiro Z x Nimmendor x Joost) is the only licensed KWPN Dutch warmblood stallion of South Africa.

Cape Classic 1999:

Champion stallion in hand over 8 years
Grand Champion Warmblood Horse of The Year
Cape Classic 2000:

Champion Stallion in hand over 8 years
Reserve Grand Champion Warmblood Horse of the Show
Autumn gold cup horse show 2001:

Champion Stallion General Breed over 1.67 meters
Dageraad, our stud, has more then 560 children. His offspring performs excellent both in dressage and show jumping. One of his sons is member of the Canadian Olympic team!

Come visit us today and share with us our passion for South Africa, horses and good friendships.

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:36

Ik heb twee merries, die gedekt zouden worden.
1. Riezelma, Darlington x Cabochon x Zeoliet (met advies van ceasario) zouden we laten dekken door een Rubinstein nakomeling. Maar welke waren we nog niet uit. Ik heb mensen gehoord die erg enthousiast waren over Rubin Royal. Maar waarschijnlijk wordt het toch niets met Riezelma. Ze staat nu in Utrecht voor een CT-scan en als we pech hebben ligt ze over een week of wat weer op de operatietafel in Emmeloord. (woekerende kieswortelontsteking)
2. stermerrie Eldegune, J.Amagun x Usetout x Red starxx moet nog een veulen krijgen. We willen even afwachten hoe alles gaat. Maar ik wil dit keer voor een wat meer all-round hengst gaan, omdat uit de moederlijn van Eldegune een aantal goede springpaarden zijn voortgekomen.
Allemaal nog wat vaag dus, maar er is ook zoveel keuze. Wie weet gaan we deze keer wel de grens over. Een goed paard hoeft niet perse een KWPN papier te hebben, toch?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:29

Ik heb ook alleen maar goeds over voor Rubin Royal!!

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:51

Mijn WellingtonxLector(v. Cartoonist xx) met (waarschijnlijk twijfeltwijfel) Montecristo... Hoop dan een iets minder heftig exemplaartje retour te krijgen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:00

Franske schreef:
Doruto merrie met Tuschinski

OK dan! Frans!! Wat een gave combi!! Als het een merrietje wordt moet je effe PB-en!!
Wat zit er achter de Doruto??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:06

Missouri schreef:
Silly's mama is gedekt met Tango Haha!
Ik ben heel benieuwd wat daaruit komt... Tango x Balzflug Haha!

Nou Joop heeft Frans blijkbaar wel kunnen overtuigen om met Tango te dekken maar mij niet hoor. Men, Tango x Balzlfug is nog wel leuk maar die van mij heeft nog Pion x Amor erachter en dus nog 2 x Amor net als Tango.....Yes 4 x Amor..... Schijnheilig

Maar ben benieuwd, vind die merrie wel leuk.