Flauwe opmerkingen over een Fjord

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:23

kijk dat vind ik wel dom ja dat ze dat doen je kan net zo goed met een fjord een wedstrijd doen als met een hanoveraan alleen zijn hanoveranen beteere sportparden in die dingen maar dat maakt niks uit een fjord kan ook heel goed zijn!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:25

Ik word soms zo moe van het gezeur van mensen die een fjord hebben. Heb 2 jaar een fjord gereden, puur recreatief. Nu rijd ik weer fanatiek wedstrijd op een KWPN'er, en daar werken we hard voor. Dat eeuwige geblaat van mensen met een fjord/haflinger/fries dat ze gediscrimineerd worden.. Wanneer je goed rijdt krijg je je punten heus wel. En wanneer je je gedicrimineerd voelt op wedstrijden heb je dat toch zelf veroorzaakt, je hebt zelf voor dit type paard gekozen terwijl je wist dat hij/zij nou eenmaal niet de perfecte bouw voor dresuur heeft. Op een onopvallende KWPN'er moet je net zo hard voor je punten werken, die komen je echt niet aanwaaien. Dus stop nu please een keer met het afgeven op mensen die toevallig een KWPN'er hebben en ga lekker dooroefenen. Overigens geloof ik wel dat Fjorden ed op hoger niveau kunnen lopen, maar dat is maar een klein deel van een grote groep.

Jokky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:31

Eigenlijk is het niet eerlijk dat paardjes oz beoordeeld wordne. Ik ken KWPN'ers die er niks van kunnen en Fjorden en Haflingers die super lopen.
Smaak van de jury doet er niet toe. Als je daar op beoordeeld wordt (maar toch een nette proef rijdt) heb je te maken met een flauwe, omprofessionele jury naar mijn idee.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:37

Idd, en ik ga er van uit dat er best van rotte appels tussen zitten, maar die kom ik met mijn vos kwpn'er ook tegen. Daar valt ook niet ieder jurylid op, maar ik heb zo'n instelling van: niet zeuren, meer als je best kun je niet doen en de volgende keer zit het je vast wel weer mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:52

Ik ga gewoon voor mijn Haf EN Rijpaard Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:22

Quellian schreef:
Gelukkig dat we allemaal onze eigen mening hebben (je mag de mijne best een keer komen testen...).

Maar waar zegt dit iets over.
Ik denk over jou paard en over de manier waarop hij/zij aangereden is.
Maar vergis je niet, niet alle KWPNers zijn makkelijk te rijden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:38

Taaclover"]
[quote="Quellian schreef:
Gelukkig dat we allemaal onze eigen mening hebben (je mag de mijne best een keer komen testen...).

[/quote]

Wéér een andere mening

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:40

Quellian"]
[quote="Taaclover"][quote="Quellian schreef:

[/quote]

Wéér een andere mening
[/quote]

Natuurlijk kan het zo zijn dat jouw Haf niet gemakkelijk te rijden is.
De reden waarom weet ik niet.
Misschien is jouw haf dan wel niet geschikt voor de dressuursport.
Ieder zijn specialiteiten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:41

De mijne is idd niet makkelijk te rijden, maar áls hij eenmaal loopt dan is het geweldig

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:47

haha fjordenmensen denken heel vaak dat de jury gewoon een hekel heeft aan fjorden terwijl ze gewoon slecht rijden.
als jij gewoon een nette proef rijd krijg je echt wel de winstpunten die je verdient.
ik rijd zelf niet zo vaak wedstrijden, maar de keren dat ik heb gereden heb ik nooit moeilijkheden gehad met jury's

het zijn eerder mensen waar je tegen moet rijden of mensen aan de kant die je minachtend aankijken. hoewel ik ook vaak leuke reacties krijg.

op een crosswedstrijd waar wij overnachten had ik loulou in de bak staan ipv in een stal omdat ze anders schuurt. en toen vroeg iemand of we hem mee hadden genomen als gezelschapspony. toen ik zei dat ik er gewoon mee cross reed keek hij me heel raar aan Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:13

waar maak je je druk om?
ga lekker met je fjordje wedstrijden rijden en trek je niks aan van wat anderen zeggen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:51

van PP naar RP Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:28

ik was ook bang voor rare reacties toen ik van het weekend voor het eerst moest starten op mijn haflinger, Tong uitsteken
ik reed altijd wedstrijd op mijn kwpn-er, een hele gave sjieke merrie, dus mensen stonden meer te kijken van: waarom overstappen naar de haflinger? gewoon omdat het een uitdaging is!
Geloof me, met die haflinger starten was 1000x makkelijker als met mijn kwpn-er, en weet je waarom? omdat ze bij die kwpn-er denk: zoo gaaf paard, die gaat me daar een proef wegzetten, en bij de haflinger verwachten ze het niet! en die zette de op 1 na beste proef neer van de 30 andere ruiters, resultaat: 2 x tweede 163 en 169 p. 3 x winst!! beter toch?? OK dan!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:45

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand neerbuigend deed over het feit dat ik een fjord rijd. Nu rijd ik ook geen wedstrijden, dus maak dat niet mee.
Bij de onderlinge wedstrijden die er gereden worden met Lars krijgen we alleen maar leuke reacties. Dat hij zo lief en braaf is en gewoon onderuitgezakt staat te wachten tot hij aan de beurt is.

En toch.... van de week zei mijn instructrice dat hij toch echt wel als een echt paard ging lopen. En toen bedacht ik me dat hij van nature niet ruim loopt en een gedrongen postuur heeft.
Daarna verbeterde mijn instructrice zich en zei dat hij al een paard was natuurlijk.... en dat hij gewoon veel mooier is gaan lopen.

Ik ben gelukkig nooit gaan rijden met de gedachte dat ik hem harder aan moest pakken dan ieder ander paard ivm zijn ras.

Respect hebben voor elkaar, dat is het belangrijkste. Tenslotte rijden we allemaal paard/pony en niet meer of minder.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:05

Altijd flauw die vooroordelen. Mijn hele leven bestaat zo`n beetje uit het ontkrachten van vooroordelen en dat bevalt uitstekend.

Dus: gewoon lekker je neus in de wind, veel lol maken en keihard trainen, dan zien mensen vanzelf dat ze het niet bij het rechte eind hebben. Jaloezie is namelijk zoooooooo kinderachtig! Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:24

Ik heb nog nooit negatieve reacties gehad op wedstrijden, eigelijk alleen maar leuke reacties! Lachen

En idd wat Loulou zegt...als jij netjes rijdt, dan komen die punten vanzelf wel! Knipoog Laat jezelf es een keer filmen, dan zie je eerder wat je fout heb gedaan... Knipoog

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:46

Ik rij ook gewoon lekker mijn wedstrijdjes en trek mij van niemand wat aan!
Wij hebben er plezier aan en daar gaat het uiteindelijk om!
Want die KWPN-ers zijn ook maar rare dingen, niet in de trailer willen alles eng vinden en ga zo maar door.

Geef mij maar een fjord!

ebonytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 12:37

Ik ga ook gewoon door hoor met mijn fjord, niemand brengt me er vanaf. Alleen de opmerkingen die je ken krijgen zojn soms best wel gemeen.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:01

Taaclover"]
[quote="Quellian schreef:
Ik ga 2 mei a.s. starten met mij Haflinger. Aan de een kant ben ik wel bang voor rare blikken en rot-opmerkingen, maar aan de andere kant... Clown Lekker laten gaan! De meeste mensen die alleen maar paarden-met-knoppen gewend zijn, kunnen niet eens een Fjord of Haf netjes bij elkaar rijden. Je moet 10x zo goed zijn om dezelfde punten binnen te halen. Maar dat neem je voor lief op het moment dat je zo'n dier koopt. Knipoog

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ook ik heb het idee dat sommige fjordenmensen zelf zien wat ze willen zien. M.a.w. ze denken dat ze gediscrimineerd worden.
Ik ken heel wat KWPNers die moeilijker te rijden zijn dan Taco en die veel meer moeite hebben moeten doen voor het niveau wat ze nu rijden.
En dan natuurlijk niet gaan denken dat Taco een automaatje is.
Als je een goede proef rijdt zal de jury jou daar echt niet op discrimineren.
Sorry hoor maar 9 van de 10 keer als ik een fjord op wedstrijd zie vind ik het ook geen promotie van het ras.
[/quote]

Ben het met je eens. Als iemand met een fjord een goede proef neerzet, gaat een jury echt niet denken van: Goh.. Goede proef maar het is een fjord en ik heb een hekel aan fjorden dus geven we deze lekker weinig punten.
Ja zo gaat het niet. Vaak denken mensen idd dat ze gediscrimineerd worden met een fjord/haflinger/fries enz. Als dan iemand met een fjord een slechte proef neerzet zeggen ze ja maar de jury houd niet van fjorden daarom heb ik zulke lage punten.
Als je wedstrijden wilt gaan rijden met je fjord ga dan lekker veel trainen, niets van die anderen aantrekken en BEWIJS jezelf. Als je echt een goede proef neerzet krijg je echt wel hoge punten hoor.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:57

Citaat:
Ik rij ook gewoon lekker mijn wedstrijdjes en trek mij van niemand wat aan!
Wij hebben er plezier aan en daar gaat het uiteindelijk om!
Want die KWPN-ers zijn ook maar rare dingen, niet in de trailer willen alles eng vinden en ga zo maar door.

Geef mij maar een fjord!

Hier ga je dus al de fout in, je begint zelf met modder te smijten. Als je al zo'n houding hebt, kun je van de KWPN ruiters een zelfde reactie verwachten. En dan ben je oppeens gediscrimineerd. Maar dat jij nu lekker aan het generaliseren bent heb je duidelijk niet door, mijn KWPN loopt altijd de trailer in en is bijna bomproof. Het is hetzelfde dat ik zou zeggen dat alle fjorden dik en vatsig zijn, slaat toch ook nergens op?
Voor een groot deel is dat gediscrimineer op te lossen door als ruiter een andere houding aan te nemen. De meeste fjordenruiters komen al met de neus om hoog te bak binnen met een houding van: ik ga me nergens wat van aantrekken. Hebben jullie nou niet door dat dat juist reactie oproept?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:01

kijk daa heeft patos een punt Lachen

Ik denk idd dat als je netjes rijd je je punten echt wel krijgt!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:27

Die laatste zin van Iwanluver sloeg volgens mij op een kwpn'er bij ons op stal en dus niet op allemaal!! Maargoed, snap je punt.
Ben verder niet een typ die ook zegt: Ik wordt gediscrimineerd, vind het een dom woord...maar daar heb ik weer andere redenen voor!

Maar het is ook niet het algemene kwpn-wereldje die het zegt, absoluut niet. Die reageren in verhouding altijd erg leuk.....het zijn gewoon van die bepaalde mensen die het even kunnen verpesten voor je...die het hardst door de bak schreeuwen, wat voor rotknollen die fjorden wel niet zijn. Mijn reactie is dan maar vaak van: 'Ach..de een houd er van, de ander niet' en rij vrolijk door. Maar er zijn mensen die het erg vervelend vinden...want de desbetreffende persoon die dat hier steeds doet houd daar dus ook niet mee op...

Jury's heb ik nog totaal geen problemen mee gehad. De jury's waar ik tot nu toe bijv bij geschreven heb, spreken nooit over: Ohw het is zo een, dus bij voorhand slecht. Ze spreken over, 'ben niet wild van, maar laat maar eens zien wat je kan'...en dat wordt niet alleen bij koudbloeden gezegd, maar ook wel bij Andalusiers/Lusitanos en heb het zelfs gehoord bij bonte paarden!!
En de jury's waar ik bij gereden heb (zijn er niet bar veel, rij zelf niet officieel) zijn allemaal vrij bekend met de fjord. Of ze geven er een les, of ze hebben er zelf een gehad, etc etc....er is iig nog nooit naar mijn idee onterecht beoordeeld door jury's, bij mij of andere wedstrijden waar ik mee was, met fjorden.

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:26

Dat er af en toe opmerkingen worden gemaakt is gewoon zo. Maar dat is denk ik met alle paarden. Iedereen kan heel makkelijk kritiek geven (hoeft niet uitgesproken te worden natuurlijk).
Ik heb zelf ook rotopmerkingen te horen gekregen, maar niet om het rijden. Meer dat ik niet met een wedstrijdpony reed.
Maar eigenlijk sterkt dat toch ook de wil om verder te willen?

Vroeger had ik er moeite mee (ik was 13 jaar) maar nu zeker niet, krijg ze nu ook helemaal niet meer te horen.
En inderdaad een goeie proef wordt beloond.

Sommige fjorden zijn inderdaad lastiger te rijden, maar meer omdat ze hun bouw niet altijd mee hebben. Bijvoorbeeld een hele korte hals, kunnen ze heel moelijk inbuigen. Maar de rijtypischere fjorden kunnen het weer een stuk makkelijker. Ieder ras heeft zijn voor- en nadelen Lachen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:36

ja dat is wel zoi allemala wat julie zeggen Knipoog alleen KWPNERs enzo die hebben natuurlijk ook gewoon een betere bouw om goe te springen of dat soort dingen!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:46

Het tegengestelde van nat is droog...
En is dan het tegengestelde van een fjord een kwpn'er? Verward (daar lijkt het iig wel op als je dit topic doorleest)