Die vind ik niet al te sterk in de rug en bovenlijn en dat is zo te zien precies het zwakke punt van de merrie.
Florencio is een hengst die mij erg aanspreekt en die wsl ook wel verbeterd op type, beweging en springvermogen, maar daar is nog weinig/niets over bekend wat nakomelingen betreft. Vind het erg moeilijk om daar wat over te zeggen. (deze merrie kan hem wsl wel beter hebben dan die van mij

Millreef die je zelf noemt zou een optie kunnen zijn. De nakomelingen die ik daarvan gezien heb waren iets bloederiger dan hun moeder en wat hoger op de benen. (maar ik ken er maar vier dus een betrouwbare steekproef is dat niet)
Mermus is burggraaf-bloed toch

Burggraaf-bloed zou ik vermijden op zo'n merrie, ben bang dat je dan een te massaal paard krijgt.
Pacific vind ik zelf een hele fijne hengst, maar over nakomelingen weet ik weinig. Wat ik gezien heb waren beste veulens, mooi in het type en fijn beweging, maar die kwamen wel alle 3 uit mooie luxe sportmerries die zelf ook een modern type had.
Dekt Zuidhorn nog

Binnen het NRPS kun je wsl ook nog wel een aantal geschikte hengsten vinden. Ik zou zelf eens serieus naar Nubertus en Heros kijken. Chico zou ook een optie kunnen zijn, die geeft over het algemeen wel fijne sportpaarden met genoeg maat(laat die van mij nou net klein zijn gebleven...)
Rubiquil moet je op zo'n merrie niet eens over nadenken. Dan krijg je wsl een veulen met een heel ouderwets type

Als de eigenaar graag dat Zeus-bloed erachter wil hebben weet ik trouwens nog wel een veelbelovende jonge Zangersheide-hengst.
De merrie mag wel iets luxer, maar ik zou geen echt bloedpaard erop zetten. De kloof tussen merrie en hengst wordt in mijn ogen dan erg groot en daar ben ik niet zo'n voorstander van