help! veulen wordt door eigen moeder gebeten!...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 07:57

Bij schapen die hun lam niet willen accepteren lijnen we een van de herders (nee, niet de schaapsherder maar de hond Haha! ) aan en laten die flink blaffen en springen tegen het hok van de ooi.
Het schaap krijgt dan het idee dat zij en het jong worden aangevallen en beschermd instinctief haar lam.
Daarna gaat het eigenlijk altijd goed.
Geen flauw idee of zoiets ook bij paarden werkt Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:16

Ilindra schreef:
Bij schapen die hun lam niet willen accepteren lijnen we een van de herders (nee, niet de schaapsherder maar de hond Haha! ) aan en laten die flink blaffen en springen tegen het hok van de ooi.
Het schaap krijgt dan het idee dat zij en het jong worden aangevallen en beschermd instinctief haar lam.
Daarna gaat het eigenlijk altijd goed.
Geen flauw idee of zoiets ook bij paarden werkt Verward

Ook geen flauw idee of dit bij paarden werkt, maar wat een Idee!! Super dat het bij de schapen wel werkt, waar die herdershonden allemaal niet goed voor zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:51

Ojee, wat sneu! Ik hoop maar dat alles goed komt.. Ach gut

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:50

Jeetje, wat een ramp dat moeders zo lelijk tegen dat kleine menneke is zeg Verdrietig .
Een (goede) tip kan ik je helaas niet geven, maar misschien is het "trucje" wat Ilindra schrijft, wel de moeite van het proberen waard ?!
Sterkte ermee, lijkt me echt een rot situatie Scheve mond ...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:19

Hoe is het nu? Accepteert ze het veulen nu een beetje?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:24

Ow jee Scheve mond
Wat erg zeg.. *ziet de foto van het veulen voor zich Scheve mond*

Hoe gaat het ondertussen?

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:30

Hoe is het nu met moeder en veulen??

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 21:44

de merrie is gelukkig iets rustiger, het veulen mag nog steeds gelukkig bij haar drinken en loopt zelf de box uit als hij klaar is. Hij staat voor de box bij zijn moeder en oma en ze kunnen hem beiden wel zien, maar er niet bij. Morgen mag hij naar buiten in de wei met tante, neefje en mama, hopelijk gaat dit goed, anders zoeken we naar een andere oplossing, maar het gaat goedkomen met ZIEZO! Lovers

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:47

heb je de moeder al in de andere stal gezet?

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:51

Gaat zeker goed komen hoor met je kindje, blijf volhouden. Ach gut

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:03

dutske schreef:
heb je de moeder al in de andere stal gezet?

yep, moeder staat weer in haar eigen box, oma ook en Ziezo loopt voor de boxen in het gangpad. Hij is reuze vrolijk en begint al lekker te stuiteren OK dan! we houden zeker vol! (ik heb wel alle respect voor de eigenaresse, ze staat elke nacht op om hem te laten drinken!)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:12

inderdaad, dat is wel een hoop respect waard!
wens ze veel sterkte en succes, want ik denk dat dit geen al te makkelijke dagen zullen worden voor haar, als ze iedere nacht op moet
probeer je om foto's te maken als ze in de wei gaa? Lachen
succes!

loes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:12

hadden wij ook zon pony die haar veulen wegtrapte,
nu is ons veulentje dood omdat haar moeder tegen het hoofd sloeg!
dus pas op! kun je hem van de moder afhalen?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:03

jeetje...het arme beestje...het staat op me netvlies gebrand...jeetje wat zielig..hopelijk komt het goed

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:05

Ah wat rot is dit zeg! kennelijk zit er een geurtje eraan wat het paard niet bevalt. Hebben jullie hem ergens meer gewassen of mee ondergespoten?

En ik zou inderdaad maar een nieuwe mama opzoeken! Scheve mond

littlecobain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:28

Jeetje dat beestje is echt gehaverd.....maar hij word/is wel heel actief dus heeft hij wel doorzettingskracht.

Ik hoop dat de moeder snel bijdraait en het veulen accepteerd.

Succes er mee!!!!!!!!!!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:31

Zo dat ziet er niet zo best uit zeg... Ik weet zo 1 2 3 niet wat ik ervan moet zeggen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:19

Heb nu ook pas alle berichten gelezen. Ik denk dat er wel wat nuttige tips tussen zitten. Als dit niet werkt wat jullie nu proberen kun je miss een van bovenstaande tips proberen. Houd je ons op de hoogte?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:07

Rhijnauwen....hoe gaat het nu met het veulen en de merrie?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 21:23

vanmorgen heb ik mijn kleine ventje weer gezien, hij heeft een reuze lol in zijn leven! hij loopt als een gek door de stal en het gangpad te sprinten en vind aaien over zijn hals helemaal te gek, maar kom niet aan zijn rug of kontje want dan gaat hij mega bokken! Haha! mama accepteert hem al een dik uur in haar omgeving voordat ze een beetje narrig tegen hem wordt, maar er zit duidelijk vooruitgang in! als het goed is gaan ze dit weekend de wei in en dan maar hopen dat het probleem opgelost is Lovers ik kan dan ook vast weer een paar mooie foto's maken, vooralsnog gaat het heel erg goed met mijn kleine ventje OK dan!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rhijnauwen op 24-04-04 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:27

Mooi dat het wat beter gaat. Ik zou ze werkelijk zsm de wei in doen - het is onze ervaring dat sommige merries (zeker als ze ook worden gebruikt) na een paar dagen helemaal dol worden op stal en dat het alleen maar beter gaat als ze de wei in gaan.
Let trouwens wel op met zo'n merrie en laat haar eerst even een kwartiertje uitrazen in de wei voordat je het veulen er bij laat!!

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:28

rhijnauwen schreef:
vanmorgen heb ik mijn kleine ventje weer gezien, hij heeft een reuze lol in zijn leven! hij loopt als een gek door de stal en het gangpad te sprinten en vind aaien over zijn hals helemaal te gek, maar kom niet aan zijn rug of kontje want dan gaat hij mega bokken! Haha! mama accepteert hem al een dik uur in haar omgeving voordat ze een beetje narrig tegen hem wordt, maar er zit duidelijk vooruitgang in! als het goed is gaan ze dit weekend de wei in en dan maar hopen dat het probleem opgelost is Lovers ik kan dan ook vast weer een paar mooie foto's maken, vooralsnog gaat het heel erg goed met mijn kleine ventje OK dan!

Da's mooi ! OK dan! Leuk om te horen.
Een goed teken dat mams hem al ee tijdje om zich heen duld. Dan komt het vast goed op de wei als hij gewoon weg kan komen en andere paarden als afleiding heeft !

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 12:47

gisteren samen in de wei! dolle pret samen! het lijkt erop dat de mama haar zoon toch leuk begint te vinden! Lovers foto volgt!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:55

Wat en droppe hoofdje Lovers