Het schaap krijgt dan het idee dat zij en het jong worden aangevallen en beschermd instinctief haar lam.
Daarna gaat het eigenlijk altijd goed.
Geen flauw idee of zoiets ook bij paarden werkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ilindra schreef:Bij schapen die hun lam niet willen accepteren lijnen we een van de herders (nee, niet de schaapsherder maar de hond) aan en laten die flink blaffen en springen tegen het hok van de ooi.
Het schaap krijgt dan het idee dat zij en het jong worden aangevallen en beschermd instinctief haar lam.
Daarna gaat het eigenlijk altijd goed.
Geen flauw idee of zoiets ook bij paarden werkt
dutske schreef:heb je de moeder al in de andere stal gezet?
rhijnauwen schreef:vanmorgen heb ik mijn kleine ventje weer gezien, hij heeft een reuze lol in zijn leven!hij loopt als een gek door de stal en het gangpad te sprinten en vind aaien over zijn hals helemaal te gek, maar kom niet aan zijn rug of kontje want dan gaat hij mega bokken!
mama accepteert hem al een dik uur in haar omgeving voordat ze een beetje narrig tegen hem wordt, maar er zit duidelijk vooruitgang in! als het goed is gaan ze dit weekend de wei in en dan maar hopen dat het probleem opgelost is
ik kan dan ook vast weer een paar mooie foto's maken, vooralsnog gaat het heel erg goed met mijn kleine ventje