Bachelor Nakomeling 1 1/2 jaar (mening?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:23

Zijn kleur heeft hij in ieder geval mee, mooi.
Hoe groot is hij want hij is niet echt overbouwt en groeit denk ik niet echt veel meer.
Enige wat ik wat minder vind is dat hij aan een oog veel wit heeft.
Als hij over 7 mnd. naar de hengstekeuring moet zou ik vast een stuk van zijn staart recht afknippen dan is hij tegen die tijd aan de onderkant ook mooi dik.
Uit wat voor merrie komt hij?

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 16:33

Nee hij is inderdaad niet echt overbouwt en ik hoop wel dat hij nog wat groeit al denk ik dat je gelijk hebt en hij niet echt veel meer zal groeien.
Zijn staart moet ik inderdaad bijknippen, zit al zolang in de planning maar heb ik nog steeds niet gedaan.
Ja dat oog, misschien stom hoor maar ik vind dat dus helemaal geweldig , maar ik weet dat de meeste mensen er niet van houden.

Zijn moeder is een eastside's Hertog -Jan (NAS) x Plakat.
De merrie is 1.50 en hij zal geschat nu 1.55? zal hem binnenkort eens even proberen te meten.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:48

Ik vind het een heel mooi paard, met een prima bouw, mooi en sprekend hoofd. Je kunt goed zien dat er Arabisch bloed in de lijnen zit. Als hij wat uitgezwaard is en meer bespiering heeft zal het een echte blikvanger zijn.
Ik vind de rug zeker niet te week of te kort. Hij zal vast heerlijk zitten!
Ik zou er zuinig op zijn, van zo'n paard zul je vast nog veel plezier hebben.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 16:52

Nou harstikke bedankt, erg leuk om te horen.
Klopt het arabische komt goed naar voren in het uiterlijk.

Gr. Nadezda

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:58

Wat een leuke aftekeningen heeft hij zeg!! (Aparte kol )
Verder kan ik er weinig over zeggen. Hij is nogal jong en ik ben niet zo'n exterieur-deskundige. Kleur en aftekeningen vind ik in ieder geval leuk.

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:15

Hey,
Wij hebben ook een afstammeling van Bachelor gehad! Echt een schatje! Qwa bouw bijna ongeveer hetzelfde! Zal eens even kijken of ik ergens nog een fotot heb!

Welke moeder zit hier achter als ik het vragen mag...

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:36

hij heeft een beetje het hoofd van zn vader, maar dat hebben bijna alle bachelor nakomelingen..
ik heb er ook één... Haha!

kijk maar in mn profiel voor foto's.
De mijne is net 3.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:30

Leuk beestje. Ook ik vind hem wat kort in het kruis. Hij is nog behoorlijk overbouwd, maar goed, het beestje moet nog een hoop groeien, dus dat trekt nog wel bij, dan kan het ook zijn dat zijn rug wat minder verzonken ligt. Ik zie hierboven opmerkingen van 'niet overbouwd en niet veel meer groeien' maar ik denk er zelf anders over. Het beestje is pas 1,5. Denken jullie nou echt dat het niet veel meer zal groeien???

Ik heb alleen het gevoel dat zijn voorbeen iets hol is. Persoonlijk heb ik dat liever iets naar de bokbenige kant dan naar de holle kant.