welke hengst fokt knie actie door?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 15:26

Jan_VT"]
[quote="Alikesflame schreef:
rubinsteiners ook wel

Vind ik persoonlijk niet. Ik denk dan idd meer aan een Krack C, Flemmingh, Sandro Hit, Lord Sinclair,... maar ook Jazz vind ik wel passen in dit rijtje. Zijn voorbeengebruik is wel anders dan bv. een Krack, maar toch vind ik dat veel van zijn nakomelingen een losse knie en schouder hebben.
[/quote]

hoe anders dan?

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 15:28

Missouri"]
[quote="Zannekin schreef:
Ik denk dat men probeert de verhevenheid in het voorbeen die je krijgt bij verzameling al mee te geven van de geboorte. Ik zie liever dat het voorbeen wat meer naar voren grijpt ipv omhoog.
Ik zou dus zeker bij KWPN zoeken.

Goed voorbeeld: Gribaldi zelf Haha!

Verder: Larome fokt ook knieactie (en mooie koppies Knipoog )
[/quote]

Zonde van Gribaldi vind ik altijd de karakter ik ken veel gribaldi nakomelingen en hadden merendeel geen fijn karakter ( de moeder en die lijn was juist vriendelijk karakter)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:28

jammer de foto van rubinstein doet het niet maar zal dan dnek ik aan de moeders lliggen van die paarden de ene zin moder is een grosso Z

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 15:31

ippolata"]
[quote="Missouri"][quote="Zannekin schreef:
Ik denk dat men probeert de verhevenheid in het voorbeen die je krijgt bij verzameling al mee te geven van de geboorte. Ik zie liever dat het voorbeen wat meer naar voren grijpt ipv omhoog.
Ik zou dus zeker bij KWPN zoeken.

Goed voorbeeld: Gribaldi zelf Haha!

Verder: Larome fokt ook knieactie (en mooie koppies Knipoog )
[/quote]

Nog een vraag Welke larome bedoel je die van Damocles of Landgraf

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:32

ippolata schreef:
Zonde van Gribaldi vind ik altijd de karakter ik ken veel gribaldi nakomelingen en hadden merendeel geen fijn karakter ( de moeder en die lijn was juist vriendelijk karakter)

Gribel zelf is het braafste paard wat je je maar kunt bedenken hoor... !!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:34

Missouri"]
[quote="LDRD"][quote="Alikesflame schreef:
ik hebwel een aantal metecht knieactie gezien die rubinstein in de 2e generatie hadden zitten

Ik heb inderdaad een OOseven MET knieactie.
[/quote]

Check de moederlijn van OOSeven
[/quote]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat daarmee bewezen is dat het knietje uit de moederlijn van OOseven komt?
Misschien komt het knietje wel uit de lijn van mijn merrie!

Ook ik kan niet bewijzen waar het vandaan komt, maar om nou gelijk naar de moederlijn van Ooseven te wijzen.....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:35

ippolata schreef:
Nog een vraag Welke larome bedoel je die van Damocles of Landgraf

De Landgraf I.

Alhoewel ik een paar Damocles merries ken (3) die ook allemaal een extra knietje hebben.

Mijn Nevado heeft ook een extra knietje. Maar Nevado dekt niet meer Haha!
De Balzflug moeder van de mijne heeft ook een extra knietje.
Mijn helaas overleden Larome had ook een extra knietje, en de twee die ik er nog van ken ook.

Maar als je een knietje wilt verankeren, moet je jong beginnen met een merrielijn en er een keer een tuiger doorheen knallen Haha!
Laatst bijgewerkt door Missouri op 14-04-04 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:36

LDRD schreef:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat daarmee bewezen is dat het knietje uit de moederlijn van OOseven komt?

Nee, dat wil ik NIET zeggen. Ik zeg alleen dat het NIET van Rubinstein komt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:45

Dat een hengst zelf iets niet laat zien wil niet zeggen dat zijn nakomelingen het ook niet laten zien, om over de volgende generaties maar niet te spreken. Ik zou graag wat meer bewijs zien voor de stelling dat Rubinstein geen knietjes zou fokken. Tuurlijk zijn er zat om nu te gaan opnoemen cq foto's te plaatsen, maar ook dat is natuurlijk geen enkel bewijs.
Bewijs is ook niet te leveren, want dan zou je dat van alle nakomelingen moeten nagaan.
Ik wil hiermee alleen maar zeggen, dat er nogal snel op grond van een paar nakomelingen die men ooit eens heeft gezien een conclusie wordt getrokken.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:54

LDRD schreef:
Tuurlijk zijn er zat om nu te gaan opnoemen cq foto's te plaatsen, maar ook dat is natuurlijk geen enkel bewijs.

Waarom niet?

Als het merendeel van de nakomelingen GEEN knietje heeft, zou je ervan uit kunnen gaan dat Rubinstein over het algemeen GEEN knietjes fokt.
Ik noem even Rohdiamant, zelf geen extra knietje en +/- 12 nakomelingen gezien, allen ruim maar geen knie.
Rubinstein zelf, geen knie.
Relevant, geen knie.
Royal Dance, geen knie
Roadster, geen knie.
Royal Diamond, geen knie.

Allemaal dezelfde bewegingsvorm, ruim, vergrijpend, maar geen extra knietje. Deze bewegingsvorm zit er zo ingefokt in de R-lijn!

*je snapt natuurlijk dat ik met 'geen knie' 'geen extra knieheffing in de beweging' bedoel hè?*

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:56

Missouri"]
[quote="LDRD schreef:
Tuurlijk zijn er zat om nu te gaan opnoemen cq foto's te plaatsen, maar ook dat is natuurlijk geen enkel bewijs.

Waarom niet?

Als het merendeel van de nakomelingen GEEN knietje heeft, zou je ervan uit kunnen gaan dat Rubinstein over het algemeen GEEN knietjes fokt.
Ik noem even Rohdiamant, zelf geen extra knietje en +/- 12 nakomelingen gezien, allen ruim maar geen knie.
Rubinstein zelf, geen knie.
Relevant, geen knie.
Royal Dance, geen knie
Roadster, geen knie.

En al die andere honderden Rubinsteins?

Royal Diamond, geen knie.

Allemaal dezelfde bewegingsvorm, ruim, vergrijpend, maar geen extra knietje. Deze bewegingsvorm zit er zo ingefokt in de R-lijn!

*je snapt natuurlijk dat ik met 'geen knie' 'geen extra knieheffing in de beweging' bedoel hè?*
[/quote]

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:57

Oeps ging even fout met quoten....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:07

LDRD schreef:

Ik zag het Haha!

Ik zeg niet dat er geen Rubinstein is zonder knie... ik zeg dat er in bepaalde Duitse lijnen een beweging zit verankerd. Bij de R-lijn is dat ruim en vlak. Dus verwacht niet dat een hengst uit de R-lijn knieactie toevoegt !!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:13

Ik denk het zelf in principe ook niet hoor, maar ik wil maar aangeven dat wanneer het bijvoorbeeld over OCD gaat in discussies iedereen altijd voor alles wetenschappelijk bewijs wil, maar als het over de verervingskwaliteiten van een hengst gaat is een vaag gevoel voldoende om een stelling te poneren.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:18

Ik snap je standpunt. Maar het zien van overeenkomsten bij nakomelingen is toch ook een soort "bewijs"?
Als je Rubinstein op een Hackney of tuiger zet zal er echt wel een paard met veel knieactie uitkomen, echter nooit een met meer knieactie dan de moeder schat ik zo in Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:23

Missouri schreef:
Ik snap je standpunt. Maar het zien van overeenkomsten bij nakomelingen is toch ook een soort "bewijs"?
Als je Rubinstein op een Hackney of tuiger zet zal er echt wel een paard met veel knieactie uitkomen, echter nooit een met meer knieactie dan de moeder schat ik zo in Haha!

Rubinstein x Hackney, zou er iemand ooit op het idee gekomen zijn? *LOL*

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:06

Jullie zeggen het zelf: in Nederland knieactie, zelfs bij de Rubinsteins Lachen. Ik ben zo ooit live geshockeerd geweest door de knieactie van Rubiquil, vond ik al tuigpaard-achtig Knipoog
Het is alleszins niet nodig om GP te rijden (is het wenselijk??). Donnerhall nakomelingen hadden bv eerder een vlak been.
Geen invloed op prestatie is dus mijn idee, en sportpaardenfokkerij mag geen plaatjesfokkerij worden.... want straks zijn we meer geïnteresseerd in het voorbeen als in het achterbeen.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 14-04-04 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:08

Missouri"]
[quote="LDRD schreef:

Ik zag het Haha!

Ik zeg niet dat er geen Rubinstein is zonder knie... ik zeg dat er in bepaalde Duitse lijnen een beweging zit verankerd. Bij de R-lijn is dat ruim en vlak. Dus verwacht niet dat een hengst uit de R-lijn knieactie toevoegt !!!
[/quote]

Hoe goed ken jij de R-lijn? Wat te denken van Mariano Os goud 1972, Radetzky, Roccadero, Roman, Ritter, Rasputin, Rembrandt, Ronald en Rigoletto. Allemaal paarden met veel knieactie en danken deze aan de Shagya moeder van Ramzes Jordi.

Rubinstein eveneens uit de Ramzeslijn heeft het vlakke voorbeen te danken aan de moederlijn van de Volbloed Angelo xx.
Deze Angelo xx had, zoals de meeste EV, een uitgesproken vlak voorbeen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:19

Zannekin schreef:
Jullie zeggen het zelf: in Nederland knieactie, zelfs bij de Rubinsteins Lachen. Ik ben zo ooit live geshockeerd geweest door de knieactie van Rubiquil, vond ik al tuigpaard-achtig Knipoog
Het is alleszins niet nodig om GP te rijden (is het wenselijk??). Donnerhall nakomelingen hadden bv eerder een vlak been.
Geen invloed op prestatie is dus mijn idee, en sportpaardenfokkerij mag geen plaatjesfokkerij worden.... want straks zijn we meer geïnteresseerd in het voorbeen als in het achterbeen.

Aan plaatjes fokkerij moet je niet doen. Het achterbeen uit het oog verliezen al evenmin. Het is kwestie van smaak denk ik.

Ik denk wel dat Krack in een proef een uitgestrekte draf kan laten zien die bijna naar een tien neigt. Wedden dat Donnerhall voor dit onderdeel maximum een zeven gehaald heeft Haha! Haha! .

En euh... als je bijvoorbeeld Krack en Jazz ziet, die grijpen zeeeeeer ver naar voor hoor.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:49

Maar dan spreek je over paarden op GP niveau, hoe bewoog Jazz als 3-jarige?
IK vind Jazz en Krack ook niet de beste voorbeelden van paarden met van nature veel knieactie. Daarmee bedoel ik dus veel opwaarts en weinig voorwaarts.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:48

Ik hou niet van veel knieactie, het moet er wel zijn maar ik hou liever van een ronde beweging (iemand die dit beter kan uitleggen Haha!).

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:56

Rembrandt knie-aktie, dat is echt om te gillen, als er een een stekerig voorbeen en een prikpassage had was hij het wel.Zijn lichtvoetigheid daar scoorde hij mee, maar niet met zijn knie-aktie hoor.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 06:59

Anna42"]
Hoe goed ken jij de R-lijn? Wat te denken van Mariano Os goud 1972, Radetzky, Roccadero, Roman, Ritter, Rasputin, Rembrandt, Ronald en Rigoletto. Allemaal paarden met veel knieactie en danken deze aan de Shagya moeder van Ramzes Jordi.

Rubinstein eveneens uit de Ramzeslijn heeft het vlakke voorbeen te danken aan de moederlijn van de Volbloed Angelo xx.
Deze Angelo xx had, zoals de meeste EV, een uitgesproken vlak voorbeen.
[/quote]

Dan moet ik toch even de wedervraag stellen: Hoe goed ken jij de R-lijn?
Ik ben begonnen vanaf Romadour, maar als je verder terugkijkt zie ik ook geen knieactie. En als dat jouw idee van knieactie is...

Mijn Anglo merrie had heel erg veel knieactie. Vooral in de uitgesrtekte gangen ging eerst het knietje omhoog, waarna het voorbeen bijna horizontaal noor voren werd "gewapperd". Af en toe heb ik zelfs de vraag gehad of er iets van Hackney in zat... dat zal echt niet van papa Hamad geweest zijn, ik ken weinig tot geen Arabieren met een extra knietje. Logisch, want daar zijn ze niet op gefokt.
Maar waar komt het dan van? Moedersvader EV Cold Cash ken ik zelf niet, die heeft zijn hele leven in Engeland gestaan. Maar van vvm Aswan komt het ook zeker niet (verder hele lijn AV).

[quote="Toedeledoki schreef:
Rembrandt knie-aktie, dat is echt om te gillen, als er een een stekerig voorbeen en een prikpassage had was hij het wel.Zijn lichtvoetigheid daar scoorde hij mee, maar niet met zijn knie-aktie hoor.

Haha! Haha! helemaal mee eens.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 07:32

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 07:35

Ja Ceasario, Trakehners staan bekend om hun knieactie... Verward