Anna42"]
Hoe goed ken jij de R-lijn? Wat te denken van Mariano Os goud 1972, Radetzky, Roccadero, Roman, Ritter, Rasputin, Rembrandt, Ronald en Rigoletto. Allemaal paarden met veel knieactie en danken deze aan de Shagya moeder van Ramzes Jordi.
Rubinstein eveneens uit de Ramzeslijn heeft het vlakke voorbeen te danken aan de moederlijn van de Volbloed Angelo xx.
Deze Angelo xx had, zoals de meeste EV, een uitgesproken vlak voorbeen.
[/quote]
Dan moet ik toch even de wedervraag stellen: Hoe goed ken jij de R-lijn?
Ik ben begonnen vanaf Romadour, maar als je verder terugkijkt zie ik ook geen knieactie. En als dat jouw idee van knieactie is...

Mijn Anglo merrie had heel erg veel knieactie. Vooral in de uitgesrtekte gangen ging eerst het knietje omhoog, waarna het voorbeen bijna horizontaal noor voren werd "gewapperd". Af en toe heb ik zelfs de vraag gehad of er iets van Hackney in zat... dat zal echt niet van papa Hamad geweest zijn, ik ken weinig tot geen Arabieren met een extra knietje. Logisch, want daar zijn ze niet op gefokt.
Maar waar komt het dan van? Moedersvader EV Cold Cash ken ik zelf niet, die heeft zijn hele leven in Engeland gestaan. Maar van vvm Aswan komt het ook zeker niet (verder hele lijn AV).
[quote="Toedeledoki schreef:Rembrandt knie-aktie, dat is echt om te gillen, als er een een stekerig voorbeen en een prikpassage had was hij het wel.Zijn lichtvoetigheid daar scoorde hij mee, maar niet met zijn knie-aktie hoor.
helemaal mee eens.