Zeoliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:51

crossmonster schreef:
ik heb verschillende zeolieten gereden ... allemaal stugge bokken, sterk gebouwd ( neigend naar lomp)
sterk in het lijf, meestal wel redelijk springen , maar niet apart.
grof hoofd.

Ik ben ook niet zo enthousiast over zijn nakomelingen, inderdaad stug, moeilijk rond te rijden, en niet zo soepeltjes in de benen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:13

ik heb een zeoliet x triton, 9 jaar, 1,75 hoog
super sterk,dikke speknek, maar vooral dominant.
als ik niet goed oppas dan heerst hij over mij in plaats van andersom
bijterig, kijkerig, steigert, en noem maar op wat een zeoliet zoal voor kenmerken heeft.
maar:
van karakter is hij een kroeler, je kan super met hem spelen,
en vooral:
als hij voor je wilt werken gaat hij er ook voor.
minpuntje:
in mijn wedstrijden laat hij me meestal zitten, wordt sterk, gaat blazen, kijkerig en tegen de hand.
zijn hoofd staat in mijn avatar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:31

Ik ken zo´n ongelooflijk vervelende poedersuiker Zeoliet!! Die zou ik nog niet gratis willen hebben. Ik zie haar elke dag met dat beest rijden (nou ja rijden?? Hakken, beuken, trekken, slaan, schoppen....) en het ziet er niet uit. Zelfs met een slof houdt ze zn hoofd nog niet naar beneden en ze ligt er wekelijks wel naast. Kop omhoog en steigeren, bokken, rennen....gewoon zo´n schijtbok.

En als het nou een talentvol beest was maar dat is het ook niet. Gewoon een simpel vervelende trekkoe... Boos!

Jullie bgrijpen dat ik dus een Zeoliet trauma heb..... Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:49

Zeoliet=Zeikoliet Lips are sealed

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:16

Ik ken alleen de uitdrukking: Zeoliet geeft verdriet. Knipoog
Dat zal ook wel ergens vandaan komen.
Zelf heb ik geen ervaring met Zeolieten, ik ken er wel een paar met erg veel wit om de ogen.

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:17

Ik heb ook een Zeoliet gehad, ZeolietxDoruto om precies te zijn. Was groot, 1.75 en net zo lief als dat hij groot was. Echt een poppetje. Erg knap dier. Helaas in moeten laten slapen. Kreupel...

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:04

Nou Natal heeft mijj wel al een paar keer verdriet gedaan maar om andere dingen haha. Op wedstrijden is hij idd erg kijkerigenzo

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:31

Ik ken ook een zeoliet, en dat was ook niet bepaald een fijn dier. Enorm sterk, en daar maakte ie ook goed gebruik van.
Het was wel een bloedmooi dier, echt correct gebouwd en prachtige gangen. Maar ja, als een paard niet wilt meewerken, kom je ook niet ver met mooie gangen en een goede bouw.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:38

Ik heb ook een Zeoliet x Esteban,ziet alleen wel is een spook staan......
maar de foto zegt genoeg,kan lopen! Tong uitsteken Cheese! echt om te kwijlen! en een super allrounder,zowel springen,dressuur etc...super paarden!
Afbeelding

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 20:11

w3haah mooi paard man

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 08:25

Dat het stugge bokken zijn, is over het algemeen wel bekend. Mijn vriendin zegt altijd:

Koop je een Zeoliet, dan koop je andermans verdriet... Bloos!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 09:40

ja ieder zijn meningm en ook ieder paard is anders he Haha! ligt ook aan de moeder

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:14

PintoNatal schreef:
ja ieder zijn meningm en ook ieder paard is anders he Haha! ligt ook aan de moeder

Daar zit een kern van waarheid in. Maar als ik hier in de 2e pagina al minimaal 4 reacties zie waarin staat dat het paarden zijn met een moeilijk karakter, dan zal dat heus in de vererving meespelen. Mensen verzinnen niet zomaar dit soort dingen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 07:41

Ja klopt ook, ik zeg zelf ook dat het paarden zijn met een moeilijk karakter, Natal is net zo maar als hij je eenmaal kent is hij wel wat makkelijker

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:17

My Way is een kleinzoon van Zeoliet, Elcaro is zijn vader en inderdaad, hij is lastig. Maar dat was hij vroeger niet. zal ook wel aan de opvoeding liggen, hij is manegepaard geweest. hij is erg sloom maar als hij gaat, gaat ie mooi en goed! springen helemaal top. hij is wel erg smal. maar ja, dat kan invloed van elcaro's kant zijn.
groetjes....

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:53

Suzanne F. schreef:
Ik ken zo´n ongelooflijk vervelende poedersuiker Zeoliet!! Die zou ik nog niet gratis willen hebben. Ik zie haar elke dag met dat beest rijden (nou ja rijden?? Hakken, beuken, trekken, slaan, schoppen....) en het ziet er niet uit. Zelfs met een slof houdt ze zn hoofd nog niet naar beneden en ze ligt er wekelijks wel naast. Kop omhoog en steigeren, bokken, rennen....gewoon zo´n schijtbok.

En als het nou een talentvol beest was maar dat is het ook niet. Gewoon een simpel vervelende trekkoe... Boos!

Jullie bgrijpen dat ik dus een Zeoliet trauma heb..... Haha!

Jaaaa, maar ze knoopt er ook een slofteugel aan. Werkt niet bij trotse paardjes. Het paard zal vast wel niet de liefste zijn, maar zoek niet alleen de fouten bij het paard. Niet dat ik de persoon wil beledigen die deze Zeoliet rijdt, maar zoals jij het omschrijft lijkt de combi gewoon niet te kloppen. Als je gaat vechten met zo'n diertje, kun je het wel vergeten natuurlijk...

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:09

ik heb ook een pony/paard die als opa zeoliet heeft ze is elcaro x concorde en heeft wel het koppie van zeoliet ze heeft een lief karakter maar is wel moelijk met rijden en tegen andere paarden
Afbeelding
Afbeelding

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:23

ieder zijn mening, maar zal ook aan de moeders kant liggen idd.... want hij fokte blijkbaar zowel lieve als minder vriendelijke paarden... maar geld dat niet voor elk paard? omdat er een paar miskleumpjes tussenzitten, vind ik niet dat uitspraken zoals zeoliet geeft verdriet terecht zijn.
misschien moet je wel gewoon met dat soort beesten om kunnen gaan. ik heb er in ieder geval nog nooit 1 meegemaakt die verschrikkelijk vervelend was. maar geef toe: ze hebben vaak een typisch karakter.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:26

Dit topic is meer dan 3 maanden oud. Gelieve er dan niet meer op te reageren Knipoog
Slotje dus.