Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dees schreef:Waarom worden ze bij jouw in de buurt benadeeld op wedstrijden?
Hebben jullie geen jury's die naar de rijtechnische aspecten kijken ipv de stokmaat?
Waarom is stokmaat doorslaggevend; het gaat toch om het geheel?
ik hoef mijn hakken ook niet op te trekken onder het rijden. als je hem in z'n stal ziet liggen, denk je "zo! das een flinke!", maar dan gaat ie staan en is het een e-pony
Citaat:De mensen in de VS zijn wel een stukje kleiner dan ons Nederlanders, dat moet gezegd; ze zijn daar echt verlegen met die 1.70+ bokken
nee hoor, das veel te grootDees schreef:Waarom worden ze bij jouw in de buurt benadeeld op wedstrijden?
Hebben jullie geen jury's die naar de rijtechnische aspecten kijken ipv de stokmaat?
Waarom is stokmaat doorslaggevend; het gaat toch om het geheel?
. Lovely schreef:Dees, het antwoord is vrij simpel. Als men het paard niet meer indrukwekkend kan maken door het rijden, zal de fokker proberen om een paard indrukwekkender te maken middels het fokken. Daardoor kun je dus grote paarden,met veel front bijna op bestelling krijgen. En als ze dan ook nog wat door de lucht graaien, is het helemaal een beste koop.
Haar hoofd zit nu veel hoger dan in de zomer
). Een expaard (v. Legaat) was maar 1.60 en 'men' vond dat een domme koop. Veel te klein. Ik was er blij mee, pastte er goed op vond ik zelf. Toen ik em uiteindelijk wou verkopen kreeg ik wel erg vaak de opmerking; Kan leuk springen, maar hij is wel wat klein he? Uiteindelijk is hij via een springstal naar Canada verkocht. Lovely schreef:Dees, het antwoord is vrij simpel. Als men het paard niet meer indrukwekkend kan maken door het rijden, zal de fokker proberen om een paard indrukwekkender te maken middels het fokken. Daardoor kun je dus grote paarden,met veel front bijna op bestelling krijgen. En als ze dan ook nog wat door de lucht graaien, is het helemaal een beste koop.
sarabande"]
[quote="Lovely schreef:Dees, het antwoord is vrij simpel. Als men het paard niet meer indrukwekkend kan maken door het rijden, zal de fokker proberen om een paard indrukwekkender te maken middels het fokken. Daardoor kun je dus grote paarden,met veel front bijna op bestelling krijgen. En als ze dan ook nog wat door de lucht graaien, is het helemaal een beste koop.
Groot zat, dan is het ook nog handzaam als je ernaast staat. Ronja schreef:Ik heb helemaaaal geen problemen met paarden tussen de 1.60 en 1.65, ze hebben zelfs mijn voorkeur, mits ze goed stevig gebouwd zijn... Want bij een klein sprietje voel ik me op de 1 of andere manier snel schuldig![]()
Ik ben zelf 1.73m.
(we hebben het toch over paarden)