Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jessiejanes"]
[quote="bluezarka schreef:Maar...........ik weet ook dat er heel wat volbloed Quarter Horses zijn die over het algemeen meer problemen geven bij het western rijden, door lichamelijke tekort komingen of karakter, dan een doorsnee KWPNer.
Anya schreef:Ik ken ook een KWPN-er (de mijne bijvoorbeeld) die het helemaal niet onaardig doet in de westernsport. Dus waarom zou je niet proberen al die mensen die zeggen dat dat niet kan te lochenstraffen en het gewoon met een KWPN-er proberen?
Citaat:Nou hebben wij ook een kwpn x quarter staan.. moet zeggen dat ie enigzins wat groot is uitgepakt.. denk dat hij rond de 1.80 is en mega breed.. en dat lijkt me nou niet bepaald handig int western..
InekeP schreef:Ik zou dan toch maar een quarter kopen want daar kun je al heel snel mee aan de gang omdat ze zo sterk zijn.
jeddah schreef:Ik zou een Quarter veulen kopen en de merrie gewoon niet dekken. Als je graag western rijdt en straks weer verder wilt komen heb je aan een "halfje" waarschijnlijk nog steeds niet genoeg, ook al zijn er uiteraard voorbeelden van die het erg goed doen.
Zelf ben ik geen voorstander van het kruisen tussen 2 rassen, soms pakt het leuk uit, vaak ook helemaal niet.
Malibu schreef:Quarters zijn gebouwd voor cutting en reining en daardoor dragen zijn meer gewicht op de voorhand dan een KWPN. Een dressuurgericht paard is gefokt om meer gewicht op de achterhand te dragen.
Ik heb dit eens gelezen, maar ik weet ff niet meer wat de percentages zijn. Geloof dat het bij KWPN 90% op de voorhand en 80% op de achterhand is. En bij een Quarter was het een gelijk percentage op de voor en achterhand.
InekeP schreef:Helaas is de stelling van Bluezarka alleen op eigen beleving gebaseerd en ja dan blijf ik toch bij mijn stelling dat een goed gefokte quarter niet snel met blessures op stal zal staan, mits hij goed getraind wordt. Ik fok al 7 jaar en kom op veel wedstrijden en zie er toch maar weinig kreupel bij lopen. Ook op de stallen waar ik kom zijn alle paarden gewoon vol in training dus ?