IJslander importeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Klopt, en er zijn ook mensen die kunnen bemiddelen bij de aankoop. Mensen die daar ervaring mee hebben, de fokkers kennen en vaak zelf ook op IJsland wonen of daar regelmatig zijn.

Dan is het natuurlijk nog steeds wel handig om 'm te gaan bekijken voordat je 'm afrekent. Want hij kan niet meer terug.

Paarden gaan vanaf IJsland per vliegtuig naar Luik, waar je je paard dan kunt ophalen.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

[quote="Kasmir"]
Mijn vriendin heeft na 4 jaar werken in IJsland haar ijslander meegenomen naar Zweden. Dit was wel 10 jaar geleden maar het was allemaal vrij makkelijk omdat ze zo vaak paarden exporteren. Ze hebben regelmatig export vluchten en daar boek je je paard bij in, de rest wordt eigenlijk voor je geregeld. Belangrijk ze de eerste twee zomers onder een eczeemdeken te houden om ze langzaam te laten wennen aan mugjes etc om de kans op zomereczeem wat te verkleinen. Blijft altijd een gok wat dat betreft hel

Maar hoe eerlijk voor het dier is het als de kans op zomereczeem zo groot is en dan vooral in Nederland. Dat moet je toch niet willen. Jeuk is verschrikkelijk, buiten de fokkerij om zou je dit niet moeten promoten. ( landen als Zweden is anders ).

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:06

Zweden is opzich niet anders dan Nederland, hier stikt het ook van de insecten. Zelf zou ik nooit een ijslander uit IJsland importeren, en als mijn vriendin haar merrie niet al in IJsland had gekocht toen ze daar woonde had zij het ook niet gedaan. Wij kopen al onze paarden verder gewoon uit Zweden en raad import af maar er zijn er alsnog zat die het regelmatig doen.