Hengstenkeuring het Groninger Paard 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Marigold schreef:
Er staat ook een Groninger merrie op marktplaats.

En een hengst op BoktMarkt

Spoiler:
Waarom hij met een karperrug (ivm net gepoept te hebben) op de foto moet staan is me een raadsel :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

La_Lune schreef:
Ik ben niet zo bekend met het beoordelen van exterieur, dus ik hoop dat het okee is als ik hier deze vraag stel, want ik wil graag leren.
Het valt mij bij Mentko op dat hij wat te mobiel lijkt net onder de kogels (voor en achter). In draf lijkt hij wat door de koten te zakken en voor lijkt de lijn van de kogel naar de hoeven wat hol.
In mijn leken ogen is dat niet iets is wat je wil met het oog op slijtage, maar ik ga er vanuit dat de keuringsmeesters daar rekening mee houden.
Wie kan mij vertellen waarom mijn gevoel (waarschijnlijk) fout is?

Verder blijf ik dit een machtig mooi ras vinden en zou ik er ooit nog wel een (een kleintje :+ ) willen rijden/verzorgen.

Dat viel mij ook op :j Iets wat je denk ik niet wil zien.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:18

Ik hoop dat ook de fokkers van dit prachtige ras het in stand kunnen gaan houden voor de toekomst. Ik vind dit soms al pittig bij de Geldersen.

Was Rico B er niet ? Dat vind ik ook zo'n leuke.

Tja de Sabino is zo van de foto's af ook echt wel mijn favoriet. Die zou ik dus qua type zo combineren met onze geldersen :j Ga hem eens in de gaten houden.
Mooie foto's heb je weer gemaakt ook en je brengt het ras altijd fijn onder de aandacht. Chapeau.

Ik blijf erbij dat het doodzonde is dat het Groninger paard en KWPN niet meer samenwerken om beide paarden in stand te houden.... Maar goed, wie ben ik.