Hulp keuze dekhengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 20:15

Oehlala schreef:
united touch is volgens mij enkel met icsi onder voorwaarden beschikbaar of is dat inmiddels veranderd?

Ja, maar ik ken wel een paar mensen die gedekt hebben met die hengst dus volgens mij gaat het wel

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:41

kyrkelover schreef:
Wat ik gehoord heb van de eigenaresse staat On and On mb niet ter dekking.

Dat idee had ik al. Hoorde van een bestuurslid van het KWPN dat er wel veel vraag is en ze dus misschien via een hengstenhouder af en toe sperma gaan vangen. Maar dat vind ik dan weer ingewikkeld, dek graag met vers.

Amitro123 schreef:
Ik heb al eens een veulen van haar gekweekt met Cote d’or Z, het was een droomveulen, is nu een jaarling, het heeft een top karakter, een goede vader, ze heeft een mooie uitstraling en heeft veel complimenten gekregen van mensen die potentieel willen kopen, maar dat veulen wil ik voor mezelf houden. Ik wil een kans zoeken om opnieuw een gelijkaardige veulen te kweken, als het niet werkt voor de verkoop dan is dat zo, en dan heb ik daar geen probleem mee, het krijgt even veel liefde ook al is het geen echt springpaard die veel geld oplevert, maar nog steeds, zijn er hier veel mensen die een paard willen kopen met een goede vaderlijn, ik moet er niet per see 20k voor hebben.

Waarom dek je dan niet nog een keer met Cote d'Or?

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 22:13

Kendra schreef:
kyrkelover schreef:
Wat ik gehoord heb van de eigenaresse staat On and On mb niet ter dekking.

Dat idee had ik al. Hoorde van een bestuurslid van het KWPN dat er wel veel vraag is en ze dus misschien via een hengstenhouder af en toe sperma gaan vangen. Maar dat vind ik dan weer ingewikkeld, dek graag met vers.

Amitro123 schreef:
Ik heb al eens een veulen van haar gekweekt met Cote d’or Z, het was een droomveulen, is nu een jaarling, het heeft een top karakter, een goede vader, ze heeft een mooie uitstraling en heeft veel complimenten gekregen van mensen die potentieel willen kopen, maar dat veulen wil ik voor mezelf houden. Ik wil een kans zoeken om opnieuw een gelijkaardige veulen te kweken, als het niet werkt voor de verkoop dan is dat zo, en dan heb ik daar geen probleem mee, het krijgt even veel liefde ook al is het geen echt springpaard die veel geld oplevert, maar nog steeds, zijn er hier veel mensen die een paard willen kopen met een goede vaderlijn, ik moet er niet per see 20k voor hebben.

Waarom dek je dan niet nog een keer met Cote d'Or?

Ben ik ook aan het overwegen, ik wou iets anders proberen, maar ik heb nu al vertrouwen in Cote d’or dus misschien is dat het makkelijkst nog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:18

Amitro123 schreef:
Oehlala schreef:
united touch is volgens mij enkel met icsi onder voorwaarden beschikbaar of is dat inmiddels veranderd?

Ja, maar ik ken wel een paar mensen die gedekt hebben met die hengst dus volgens mij gaat het wel

Dat ICSI is leuk als je denkt goud in handen te hebben en dat iedereen maar ICSI gaat doen met de hun merrie. Maar stiekem valt dat dus toch tegen. In de database van het KWPN staan maar 7 veulens van 2025 en idd een gewone dekking (maar dat is een merrie van Brouwer zelf) ik geloof 2 ICSI en de rest embryotransplantatie (dus feitelijk ook een gewone dekking). Maar toegegeven, echt een fantastische hengst.

Amitro123

Re: Hulp keuze dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 23:27

Dus icsi is niet zo heel erg veilig of wat bedoelt u er mee?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:23

Amitro123 schreef:

Het is duur en pijnlijk voor de merrie.

Afbeelding

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:12

janderegelaa schreef:
Amitro123 schreef:

Het is duur en pijnlijk voor de merrie.

[ Afbeelding ]

Aah ja dat klopt, jammer genoeg, is er geen manier om het minder pijnlijk te maken? Misschien is dat dan niet de beste optie, het is een goede hengst, maar mijn paard gaat wel voor, misschien beter weer met cote d’or

Barb

Re: Hulp keuze dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Welk gedeelte is er pijnlijk voor de merrie? ICSI zelf doen ze toch in een schaaltje? Of prikken ze net als bij mensen eitjes aan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:27

Barb schreef:
Welk gedeelte is er pijnlijk voor de merrie? ICSI zelf doen ze toch in een schaaltje? Of prikken ze net als bij mensen eitjes aan?

Ja, OPU klinkt misschien niet zo heftig, maar is voor de merrie een behoorlijk invasieve handeling.