503 Secret x Nergo, 1.70 mtr
Wauw wat een paard en wat een uitstraling!! Al redelijk aan de maat ook.
Gaaf dier, draaft met veel techniek en ruimte maar blijft wat hoog in het kruis. Oogt flegmatiek, beetje zwaar. kort voorbeen ook. Stap mag wat meer van achteruit. Oogde op het straatje erg tof, maar valt ik de kooi tegen.
- Tweede bezichtiging
501 Sanceo x Vitalis , 1.71 mtr
Deze heeft er zin in. Grootramige hengst met een mooie front. Beoordeling wordt stilgelegd omdat hij zich niet laat sturen door de kooimensen. Zonde, want het lijkt me een gaaf dier.
505 Secret x Daily diamond, 1.70 mtr
Mooie uitstraling maar mist front, wordt lang in beweging. Mist wat balans. Meer afdruk en opwaartse tendens. Matige beweger. Flegmatiek en traag.
- Beweging meer met de schoft naar boven tot dragen komen.
534 Secret x Grey Flanel, 1.67 mtr (ik denk dat ik de nrs gewisseld heb)
Paard draaft met veel afdruk maar wordt erg lang. Oogt net zoals de vorige secrets traag en flegmatiek. Achterbeen moet echt meer dragen. Iets beter dan de vorige maar nog niet goed genoeg.
- Tweede bezichtiging
504 Secret x Lord Leatherdale.
Iele lange hals, wel goed ontwikkelt, ruime maat, langgelijnd, stapt achter heel wijd, is in draf niet te zien.
Draaft makkelijk maar mist kracht en souplesse. Net zoals de andere Secrets komt hij tekort in beweging. Galop is wel beter door het lijf, maar zou krachtiger mogen zijn. Stapt met taktfouten achter.
- Langgelijnde hengst, beweging achterbeen krachtiger en meer doortreden.
533 Vivaldon x Sir Donnerhall I, 1.70 mtr
Paard met maat, lijkt zeer goed te bewegen.
Draaft met veel afdruk en souplesse maar wordt wat lang in beweging. Galop is wel mooi bergop maar hij mist hier balans, takt en kracht. Stap zou actiever mogen met meer buiging in het achterbeen. Aan de hand wordt ie wel beter in draf.
- Mooie voorhand, meer kracht en afdruk bewegen.
*535 Livius x Florencio
Paard met veel front en uitstraling, erg compleet dier. Misschien iets week gekoot achter.
- Wordt enkel aan de hand getoond, 5-jarige hengst.
Hengstencompetitie
Laatst bijgewerkt door Earth op Vandaag, 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt