Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Maar, als kwaliteit het belangrijkste is, waarom dan per se een hengst van kleur? Die zijn kwalitatief toch allemaal beduidend minder dan de warmbloedhengsten met standaard kleuren. En omdat je merrie al een verdunning heeft, is er kans dat er een leuk kleurtje uit komt. Kleur zou imo een extra moeten zijn, geen eis.
Edit: Zafferano loopt zelf GP, maar schijnt nogal te strooien met kwaliteit, matige beweging en wisselende karakters.
Hoe zou het gekomen zijn dat de meerderheid daarvan zwart of donkerbruin is en dat je in de dressuur moet zoeken naar een schimmel?
Juist. Kleuren-fok.
Kap dat hypocriete gezeur toch zodra het over een andere kleur dan zwart of bruin gaat.
Met een verdunde merrie is het moeilijk. Heb je bij de Zweedse warmbloeden al gekeken? Daar hebben ze die regel veelal niet.
Furst schreef:Ik vraag me wel af, waarom kleurhengsten mindere kwaliteit hebben eigenlijk. Want uiteindelijk zitten er vaak toch goede lijnen achter?
Furst schreef:Ik vraag me wel af, waarom kleurhengsten mindere kwaliteit hebben eigenlijk. Want uiteindelijk zitten er vaak toch goede lijnen achter?
Ayasha schreef:San: ja hypermobiel en inteelt zijn echt goed doordachte fokdoelen.vind wat je wil maar laten we niet doen alsof de standaard kleurtjes puur op welzijn en gezondheid gefokt worden. Ik snap niet waarom dit gezeur altijd moet in een topic waar iemand naar een kleur zoekt.
Kabayo schreef:De merrie waar het om gaat is cremello?
Dan is het veulen toch sowieso al een verdunde? Dat maakt de keuze wel wat makkelijker
Met een cremello of perlino hengst is dubbel verdund inderdaad 100%. Niet meer kans, dat staat al vast. Als je een Palomino gebruikt heb je nogsteeds 50% kans op cremello