welke KWPN hengst voor mij Lusitano merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:28

Elisa2 schreef:
PRE is wel anders dan een Lusitano qua type en beweging. :-)

Nachtwacht heb ik een paar keer irl gezien en is inderdaad echt een plaatje.

Zeker! Ongeacht ras zal de hengst goed bij de merrie moeten passen en zullen zwakke en sterke punten erin meegenomen moeten worden. Maar hieraan hebben we in ieder geval een voorbeeld van een crossbreed met deze hengsten, dat is al lastig te vinden haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:30

Ja ik denk dat je dan misschien beter naar de Massa paarden kunt kijken. :-)

Dat zijn Lusitano x KWPN/ Duits bloed kruisingen. Zal even de link opsnorren.

Gevonden:
Jonge paarden te koop - Massa Horses https://share.google/WwbuVjXuSBQArBifQ

Lusitano,s hebben een ander front en type dan de PRE,s.

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:35

Elisa2 schreef:
Ja ik denk dat je dan misschien beter naar de Massa paarden kunt kijken. :-)

Dat zijn Lusitano x KWPN/ Duits bloed kruisingen. Zal even de link opsnorren.

Gevonden:
Jonge paarden te koop - Massa Horses https://share.google/WwbuVjXuSBQArBifQ

Lusitano,s hebben een ander front en type dan de PRE,s.

Die ken ik nog niet, dankjewel voor het doorsturen! Ken je nog meer crossbreeders? Ik zoek er voor mezelf namelijk eentje volgend jaar haha :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:48

Deze is heel bekend, zijn paarden doen het heel goed in de internationale dressuur inmiddels op het hoogste niveau.

Hier Jedai de Massa: Don Juan de Hus x Lusitano: Jedai de Massa profiel (Ruin) met 45 videos - *2014 https://share.google/7v5Vpepy7yvKExjOF
Dit vind ik echt een fijn dier.

Graag gedaan , ik ken verder dan waar jij mee kwam en ZsaZsa hier in het topic geen andere crossbreeders. Ik weet ook niet hoe het nu gaat met die pilot van het KWPN..

_Zsazsa_

Re: welke KWPN hengst voor mij Lusitano merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:00

De hoge ginkel, de bonte 3 en ikzelf zijn ook de enige die ik ken die crossbreeds fokken.
Lusitano’s zijn inderdaad wel wat anders qua bouw en beweging. Dat zie je ook wel aan de paarden van Massa. Daar zie je echt wel portugezen in terug.

Aan mijn crossbreeds zie je niet heel veel spaans. Niet in het lijf en niet in de beweging. Ook de hoofden zijn meer KWPN.

Ik heb nu een Elastic veulen dit jaar en die heeft veel meer body en massa dan de andere veulens. Eerste keer dat ik Duits bloed heb gebruikt. Ben erg benieuwd naar deze. Wordt een hele flinke jongen.

Mijn Le Formidable, Topgun en Bloomberg zijn vind ik meer KWPN om te zien. (De Bloomberg is helaas overleden)
De Le formidable:

Afbeelding

De Elastic:

Afbeelding

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 07:34

Elisa2 schreef:
Deze is heel bekend, zijn paarden doen het heel goed in de internationale dressuur inmiddels op het hoogste niveau.

Hier Jedai de Massa: Don Juan de Hus x Lusitano: Jedai de Massa profiel (Ruin) met 45 videos - *2014 https://share.google/7v5Vpepy7yvKExjOF
Dit vind ik echt een fijn dier.

Graag gedaan , ik ken verder dan waar jij mee kwam en ZsaZsa hier in het topic geen andere crossbreeders. Ik weet ook niet hoe het nu gaat met die pilot van het KWPN..

De pilot is gestopt en is nu blijvend geworden bij het KWPN

Elisa2

Re: welke KWPN hengst voor mij Lusitano merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 08:39

Oke, maar er zijn geen keuringen meer voor de crossbreeds he? Niet dat dit perse erg is, maar het gaf wel een boel informatie.

Die Le Formidable lijkt inderdaad meer kwpn om te zien ZsaZsa, ben benieuwd hoe de Elastic zal uitgroeien.